Häst som är lös i magen.

wiidow

Trådstartare
Vi köpte precis en 2 årig tinker ifrån fastlandet (bor på gotland) och hon har varit här i ca 2 månader. Nu på sistone har hon blivit väldigt lös i magen och jag undrar om någon har något bra tips för att det ska sluta?

Hon får bara morötter och lite korn på kvällen samt 8 kg hö om dagen.

någon?

Sv: Häst som är lös i magen.

jag vet inte varför din häst är lös i magen, svårt att säga...stressad, för lite grovfoder är några teorier.

har en fjordingvallack som är lös i magen till och från och då ger jag honom torkad kamomill vilket fungerar väldigt bra. min häst tål inte betfor och blir lös i magen av det...

okej, tack så mycket!

Ingen annan som har tips för hästar som är lösa i magen?
har läst lite om äppelcidervinäger nu, någon som har erfarenhet av det?

är höt analyserat?
om det är högt proteinvärde kan det vara därför, finns det någon växt som han kan ha ätit?
... som Beppo skrev, det kan vara stress av ex miljöombytet, annan hästkompis..osv...

joppas pållen kryar på sig:)

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 208
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 590
Senast: Whoever
·
Hästvård Söker tips för att hjälpa mitt ena sto som är lös i magen. Hon är känslig i sin mage vinterhalvåret. I år gick hon i flock med sitt föl...
Svar
5
· Visningar
1 882
Senast: Ajda
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 743
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar