Sv: Häst och småbarn?
Börjar du bli sugen, nu när syrran fått tvåan
Jag har ju 5 egna hästar hemma, på egen gård, men bara vallacken rids, de två andra är avelston med varsitt föl vid sidan.
Utöver det har vi ju 30 inackorderingar.
Sonen är 1.5 år
Jag tycker att det är som med allt annat, det blir vad man gör det till.
När sonen var liten, sov ofta och låg i vagn, var det ju enkelt, jag rättade in mig så gott det gick efter hans sovtider och la det som stalltid.
När han sen började gå , vilket han gjorde tidigt vid 8 mån, har han fått knata omkring i stallet när jag gör det jag måste, han plockar lite bajs, lite hö och rullar runt i torven.
Sånt jag inte kan göra när han är med, gör jag när sambon kommer hem.
Jag har 2 arbeten, heltidsarbete med gården och egen juristfirma, utöver hästarna har jag även 2 hundar av rasen CC som jag tränar och tävlar med, ett gäng höns, ankor och getter och så renoverar jag ständigt huset eller nått av de andra husen på gården.
Sonen är med på det mesta, man får vara lite effektiv med sin tid bara, det mesta går om viljan finns där, men visst vissa leriga regniga dagar har jag slagits av hur enkelt livet skulle vara utan hästarna, men för mig är det inte så mycket ett intresse, som en livstil och det ändrar man inte på så lätt.