Häst med följande stam vad undersöka....

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Stopek
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 817
Status
Stängd för vidare inlägg.
S

Stopek

funderar på köp av en obrukad unghäst e.Rubinrot ue.National Zenith xx uue.Steinbeck. Vad bör jag undersöka på denna häst i besiktningen? Har inte köpt halvblod förut och undrar därmed vad bör man röntga - vad kan vara medfött på denna typ av häst?

Frågade under Hästvård, men där fick jag inte många svar. Kanske ni som är intresserad av avel och stam har lite mer info till mig.

Hälsning Maja

Sv: Häst med följande stam vad undersöka....

Eftersom vi inte ska sprida rykten om vad namngivna hingstar nedärver eller inte och det inte finns några officiella uppgifter om detta, så är mitt svar att du ska göra en normal besiktning med de undersökningar som veterinären rekommenderar dig.

Eftersom frågan dessutom dubbelpostats - finns på mer än ett forum - så låser jag den här, då den egentligen saknar samband med avel.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej. ny här . Har funderingar angående reklamation av häst. Låter ha osagt om jag är köpare eller säljare men. Hästen gårdsbesiktas UA...
15 16 17
Svar
329
· Visningar
34 392
Senast: Lobelia
·
Hästmänniskan Det blir inte alltid som man önskar när det gäller hästköp.. Vi köpte en svensk unghäst för två år sedan som vi red in och började träna...
Svar
3
· Visningar
2 716
Senast: Ridinglady
·
D
Ekonomi & Juridik Hej! Jag vänder mig till er här på buke då jag har ett problem. Detta nick är nygjort och jag vill inte röja mitt riktiga till hänsyn...
2
Svar
26
· Visningar
8 367
Senast: lilith
·
Avel Hej på er, undrar om nån därute har info som kan hjälpa mig i mitt dilemma... Läget är som följer: Jag har ett tvåårigt hoppstammat sto...
Svar
6
· Visningar
2 099
Senast: SeagirlM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka