häst med diarré

Spiderman01

Trådstartare
Min foderhäst har haft diarré ett tag nu och vi har försökt med annat hö osv för att få bot på diarrén men det funkar inte. Hur har ni fått bot på diarrén när/om er häst haft det?

Om din häst varit dålig ett tag så är det säkert så att tarmfloran är helt ur balans. Förmodligen behöver hästen lite hjälp på traven och då hade jag provat diarsanyl (finns på apotek).

Om din häst varit dålig ett tag så är det säkert så att tarmfloran är helt ur balans. Förmodligen behöver hästen lite hjälp på traven och då hade jag provat diarsanyl (finns på apotek).
Ja det funkar ju men också bajs från en helt frisk häst som blandas i maten.

Min foderhäst har haft diarré ett tag nu och vi har försökt med annat hö osv för att få bot på diarrén men det funkar inte. Hur har ni fått bot på diarrén när/om er häst haft det?

Prova ge vanlig bakjäst, min gamla ponny blev kass i magen av hösilage.
Men fick hon ett halvt paket bakjäst om dagen så höll hon sig fin i magen.

Liknande trådar

Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
346
Senast: Malva1978
·
Hästvård Har inte haft anledning att titta närmare på sådana produkter förut, men om nu kylning blir ett regelbundet inslag i min och hästens...
Svar
7
· Visningar
385
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hej! Ni som har hästar som har/haft såna, hur har ni märkt det? Har ni märkt det eller har ni röntgat och hittat det då? Hur vet man...
Svar
8
· Visningar
586
Senast: Lavinia
·
Hästvård Jättedåliga bilder för han ville inte stå still. En bekant har lite plötsligt fått hand om en häst som inte har så fina hovar...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 162

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Misstänkt rävskabb
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat