eapige

Trådstartare
Jag fick tillbaka min häst för en vecka sedan efter att den har varit utlånad på foder i ca ett år.
Nu är saken den att när vi rider i vänster varv är han supertrevlig men när vi byter till höger är den som att rida på en ko!! Han blir latare och inte alls lika stabil. Att hästar är olika starka i vänster/höger sida vet jag men det är lite för mkt i det här fallet!

Jag tycker att han har blivit lite bättre under veckan (men det kan ju vara önsketänkande också :smirk: )

Har funderat lite på en massör men vill gärna höra om ni har några tips??

Sv: Häst/Ko!

jag har just lärt mig att mössagen hjälper inte mot musklerna, möjligtvis slappnar hästen av vid beröringen men de stora musklerna sitter för långt in i kroppen att de inte kan påverkas.
Ta ut en kiropraktor istället eftersom det känns så konstigt och onormalt.

Så har jag också lärt mig något idag! Ska se om jag kan få tag på en kiropraktor istället!

:D :D Vet en som tog ut kiropraktor en gång för det alltid gick så dåligt. koropraktorn låssade henne från topp till tå och sedan hästen på höger sida. de hade blivit sneda tillsammans. Lite häftigt faktiskt.

Nu tar hon ut honom 1 gång i halvåret till alla hästarna eftersom hon inte hinner stretscha dem jämt:D

Kiropraktor hjälpte också en hopphäst här i stallet. från stel som en planka till gummitråd.

Massörer är bra till hästar som är stressade och spända så de kan slappna av, men kanske inte just till muskel och skelett problem

Åh vad inspirerad jag blev nu! Måste få tag på en fort!:)

Det finns inte en häst som är mindre stressad än min så det problemet har vi inte :D

Efter att du fått tag på en och hästen fått "behandlingen" så tycker jag du ska börja stretscha... Jätte bra, det förebygger hårdpackningar

lektra skrev:
:D :D Vet en som tog ut kiropraktor en gång för det alltid gick så dåligt. koropraktorn låssade henne från topp till tå och sedan hästen på höger sida. de hade blivit sneda tillsammans. Lite häftigt faktiskt.

Nu tar hon ut honom 1 gång i halvåret till alla hästarna eftersom hon inte hinner stretscha dem jämt:D

Kiropraktor hjälpte också en hopphäst här i stallet. från stel som en planka till gummitråd.

Massörer är bra till hästar som är stressade och spända så de kan slappna av, men kanske inte just till muskel och skelett problem

Lossade han både på häst och ryttare då alltså? Verkar ju superbra!

// M

Undrar om det finns nån sån i Närke? Måste kolla det, skulle behövas

// M

Får nog göra det, jag vet bara lite om stretching, är det något man kan läsa sig till eller ska man ha en kurs el. liknande? Jag vill ju inte stretcha fel!!

Liknande trådar

Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
11 663
Senast: Ajda
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
25
· Visningar
2 142
Senast: ameo
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 410
Senast: Lutten
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 879
Senast: Miiikaela_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka