Häst Journal

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare LillaRosen
  • Startdatum Startdatum
L

LillaRosen

Hej, köpte en häst för nån månad sen. Dom ja köpte henne av sa att de behandlat henne med nålar i en kota. Tänkte inte på att fråga varför o när hon blev behandlad :cool:

Kom på för nån da sen att hon kanske har vart in på nån ATG hästklinik! Har jag som ny ägare rätt att se hennes tidigare behandlingsjournal i så fall?

Kan tyvärr inte ta kontakt med dom gamla ägarna...!

Sv: Häst Journal

Antagligen är det en ET som behandlat och då måste du få tag i denna.

Vet inte hur det är med journaler från klinik..
Är det inte så att man inte kan få tag i dessa?

Ja, antagligen är det de.. Men tror inte ja skulle fåt tag i den :grin:

Eftersom att de e ja som äger hästen så tycker ja att man borde få ta del av den tidigare behandlingsjournalen.

Har för mig att man inte får se journaler från vet. om inte den tidigare ägaren har gett dig ett godkännande.

:crazy: Är dock inte helt säker i mitt uttalande.

Okej! Jag får helt enkelt ringa till Hästklinikerna på måndag och höra me dom... Dom 2 närmaste iaf ;)

Du som ny ägare har ingen rätt att se dom gamla journalerna.
Du måste ha den gamle ägarens tillstånd för detta annars så får du inget veta.

Ok, tycker ändå att man ska kunna se dem. Jag är ju ägaren!

Usch, vill inte kontakta dem men måste väll de då :grin:

Är det ett skriftligt tillstånd man måste ha då?

Det är som Blondie säger - du måste ha f.d. ägarens tillstånd. Det behöver inte vara skriftligt, det räcker att förra ägaren ringer in och säger att det är ok.
Jag har själv varit i din situation och velat veta hästens historia. Då har fd. ägare ringt in och sen har allt varit fritt fram. Min nuvarande hästs uppfödare gick till och med in på ATG-kliniken så ringde hon och vetten mig tillsammans och läste upp hela protokollet. :love:

EN enda gång har jag varit med om att fd. ägaren INTE ringde in och gav mig tillstånd. Tyvärr. Och då fick heller vetten inget säga, även om han kanske gav mig någon hint om historiken. :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 752
Senast: morgaine
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 759
Senast: Lavinia
·
Ridning Hej! Jag behöver råd från er som har erfarenheter av senskador och igångsättning när hästen stått länge. Min häst som är ett halvblod 15...
Svar
4
· Visningar
855
Senast: Nevermind
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 751

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Badrumsrenovering
  • Barn som inte sover

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat