Häst i Piteå

EmpireB

Trådstartare
Finns det någon här som har häst i Piteå?

Då jag kommer börja plugga i Piteå vill jag gärna veta hur hästlivet är i Piteå. Min plan är att pållen följer med.

Vi tävlar inte men pay and jumps åker vi gärna på, finns det
mycket sådant? Hur är det med ridhus, hovslagare och stall?
:)

Finns det någon här som har häst i Piteå?

Då jag kommer börja plugga i Piteå vill jag gärna veta hur hästlivet är i Piteå. Min plan är att pållen följer med.

Vi tävlar inte men pay and jumps åker vi gärna på, finns det
mycket sådant? Hur är det med ridhus, hovslagare och stall?
:)
Det finns ridhus vid Grans Natubruksskola, Piteå Ridklubb, Näsviks Gård och Birca Hästgård i Piteområdet.
Utbildad(e) hovslagare i Piteå och flera i grannstäderna.
En del större stall och flertalet mindre.
Pay & Jump kan nog andra svara på.

Pay and jump och tävlingar är det inte jättegott om men är man beredd att åka en bit finns det några/ säsong iallafall

Det finns ridhus vid Grans Natubruksskola, Piteå Ridklubb, Näsviks Gård och Birca Hästgård i Piteområdet.
Utbildad(e) hovslagare i Piteå och flera i grannstäderna.
En del större stall och flertalet mindre.
Pay & Jump kan nog andra svara på.
Ridhus finns även på Hällans Hästcenter i Öjebyn.
Är sällan p&j men gott om träningar i olika grenar. WE tex är ganska stort på ridskolan så är du sugen på att testa det så finns det tillfälle.

Liknande trådar

Gnägg Vad betyder Hästlivet för dig Har du eget stall eller inhyrd Hur ser rutinerna ut Är ridning/körning eller annat något du gör eller är...
Svar
0
· Visningar
339
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 337
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 273
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 087
Senast: Emro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama