Häst i Piteå

EmpireB

Trådstartare
Finns det någon här som har häst i Piteå?

Då jag kommer börja plugga i Piteå vill jag gärna veta hur hästlivet är i Piteå. Min plan är att pållen följer med.

Vi tävlar inte men pay and jumps åker vi gärna på, finns det
mycket sådant? Hur är det med ridhus, hovslagare och stall?
:)

Finns det någon här som har häst i Piteå?

Då jag kommer börja plugga i Piteå vill jag gärna veta hur hästlivet är i Piteå. Min plan är att pållen följer med.

Vi tävlar inte men pay and jumps åker vi gärna på, finns det
mycket sådant? Hur är det med ridhus, hovslagare och stall?
:)
Det finns ridhus vid Grans Natubruksskola, Piteå Ridklubb, Näsviks Gård och Birca Hästgård i Piteområdet.
Utbildad(e) hovslagare i Piteå och flera i grannstäderna.
En del större stall och flertalet mindre.
Pay & Jump kan nog andra svara på.

Pay and jump och tävlingar är det inte jättegott om men är man beredd att åka en bit finns det några/ säsong iallafall

Det finns ridhus vid Grans Natubruksskola, Piteå Ridklubb, Näsviks Gård och Birca Hästgård i Piteområdet.
Utbildad(e) hovslagare i Piteå och flera i grannstäderna.
En del större stall och flertalet mindre.
Pay & Jump kan nog andra svara på.
Ridhus finns även på Hällans Hästcenter i Öjebyn.
Är sällan p&j men gott om träningar i olika grenar. WE tex är ganska stort på ridskolan så är du sugen på att testa det så finns det tillfälle.

Liknande trådar

Hästmänniskan I höst väntar lite jobbförändringar för mig, och plan A är att vara kvar på nuvarande jobb i nuvarande stad bara jag och arbetsgivaren...
Svar
11
· Visningar
1 183
Senast: Fille
·
Hästmänniskan Jag funderar på om det är dags att köpa häst. Innan jag börjar kolla annonser (och förälska mig i hästar jag inte har råd med) skulle... 2
Svar
33
· Visningar
3 390
Senast: Edla
·
Gnägg Vad betyder Hästlivet för dig Har du eget stall eller inhyrd Hur ser rutinerna ut Är ridning/körning eller annat något du gör eller är...
Svar
0
· Visningar
370
Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 938

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

• Uppdateringstråd #2