Häst fick poliseskort

(Ridsport)
Helgens snöoväder orsakade trafikkaos på E6 genom Halland. Det södergående körfältet på motorvägen var avstängt under flera timmar på grund av en trafikolycka. En hästägare, på väg till Hallands djursjukhus med en sjuk häst som skulle opereras, hamnade i en svår situation.

Läs mer...

Sv: Häst fick poliseskort

Vilken mardröm ! :eek: Tur att de fick hjälp, hoppas allt gick bra sedan. :(

Jag blir ärligt talat lite förvånad över att polisen ställde upp :o

Vilket visserligen är ganska trevligt att bli när det handlar om positiva överaskningar :bow:

Gud vad skönt att polisen kunde ställa upp:bow:
Men hur kunde de veta att lyset slocknade helt plötsligt:confused: det är ju inget man märker när man kör tyvärr. Men de kanske stannade för att se till hästen och upptäckte det då.

Jag har en 1,5-hästarstransport och på den kan man se positionsljusen även när man kör. Så jo, jag hade nog reagerat om de varit släckta plötsligt.

Härligt att polisen kunde göra sådan nytta! :bow:
Stackars hästägaren, vilken chock att hamna i den situationen! Hoppas hästens operation gick bra också!

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Hunden väckte mig mellan kl 3-4 härom natten och ville gå ut. Förr i tiden så var det alltid husse som vaknade om hunden behövde gå ut...
Svar
5
· Visningar
1 293
Senast: vallhund
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Ridsport) (Uppdaterad torsdag kl 20:15) Helgens snöoväder orsakade trafikkaos på E6 genom Halland. Det södergående körfältet på...
Svar
9
· Visningar
1 579
Senast: weasel_
·
C
Hästvård Fakta & Myter Strassermetoden Med anledning av alla felaktiga påståenden och märkliga myter som florerar kring strassermetoden, inte...
2 3
Svar
53
· Visningar
9 097
Senast: LFreddy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar