Häst drunknade i Helge å

Sv: Häst drunknade i Helge å

Varje år är det massor av djur som traumatiseras av alla raketer... när ska ett totalförbud införas, eller att man tex. behöver tillstånd att skjuta från kontrollerade platser...

Tragiskt. :(
Är den här och många andra olyckor värt det för att få smälla och se lite ljus i himmlen?
Sedan kan jag visserligen undra hur ägarna tänkte som hade hästarna ute under nyårsnatten med föl och allt.

Nu är jag av den åsikten att jag tycker att all form av raketer och smällare ska förbjudas. Dels för att det är BOMBER man sysslar med, dels för att det är en j-a miljöförstöring och dels för alla stackars djur som inte har någon talan. Tänker då på vilda djur främst.

Som ägare till ett sällskapsdjur, innan en förbjudande lag skulle träda i kraft, tycker jag dock att man har ett ansvar att hålla sina hästar inne nätter dom dessa.

Jag har mina hästar på lösdrift långt ut på landet där det nog inte smälls något, men dom får stå inne ändå! ALDRIG att jag skulle riskera att ha dom ute under nyårsnatten!

Stackars djur.:crazy:

Det här händer varje år, när ska folk lära sig att hästar (och andra djur) ska vara INOMHUS på nyårsafton???? :confused:

Ingen ursäkt att man har lösdrift.

*dl kl*

Det kan ju varit så att det saknas boxar för att alla ska kunna gå in.

Men man kan tycka att någon ansvarig borde stått i hagen, och att fölen borde fått stå inne.

Håller dock med om att raketer borde förbjudas.

På nyårsnatten såg jag efter skymning flera stråk med gäss som flög och ropade och verkade väldigt oroade.

Fy så hemskt! :cry: Stackars hästägare!

När ska det där hysteriska raketsmällandet bli förbjudet? Och som jag undrade i en annan tråd, varför blir inte de som smäller raketer ersättningsskyldiga för lidande och skada?

Det kan ju knappast fungera att de som har lösdrift även ska ha stall för lösdriftens ALLA hästar! Speciellt då om det bara är för att folk ska få smälla raketer helt okontrollerat! :mad:

Mina hästar har gått i lösdrift i många år och är uppfödda i lösdrift också!! Vem har gett folk rätt att smälla o leva om varje år??? Köpa bästa smällaren för dyra pengar som sprider ut föroreningar och skadar både djur, männsikor och skapar bränder om så vill.

Det behövs en attitydförändring här. Det går att fira nyår på ett fint sätt med Khom Loy.

Liknande trådar

Hästvård Vet inte vart jag ska ta vägen längre.. För 2,5 månad sen så tappades en sko på uteritt och hon blev halt och hovslagaren kom ut och...
Svar
1
· Visningar
478
Senast: Grazing
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
19 416
Senast: MML
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 593
Träning Jag har en häst som är mer påverkad av andra hästar än de tidigare hästarna jag haft. Lite tydligare förklaringar om olika situationer...
Svar
7
· Visningar
2 624

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka