Häst död i trafikolycka i Göteborg

Sv: Häst död i trafikolycka i Göteborg

Usch- igen???
Jag känner lite att fler o fler hästar förolyckas i trafiken. Både vid ridning och när de ska gå i sin hage...
Vad är det som händer??? Är vi mindre uppmärksamma eller är det bilisternas fel varje gång?
Eller är det bara jag som inte sett nyheterna innan?

Jag undrar detsamma.
Är det så att jag inte sett nyheterna eller kanske att tidningarna inte uppmärksammat det innan?
För det känns som om jag har läst om nya fall nästan varje dag nu en tid... :confused:

Mycket tragiskt för alla inblandade i alla fall!

Jo absolut är det tragiskt!!!! Bara känner att det blivit så vanligt :(

Det kanske är så att det är för det blivit så mörkt nu som det inträffar fler olyckor denna period. Enbart benreflexer syns knappt så tänk på att klä ut er som julgranar när ni rider i mörker och ha även lampor som syns längre bort.

Oerhört tragiskt och en hästägares värsta mardröm varje gång man tvingas vara på samma ställe som bilar.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter En häst blev påkörd av en personbil på tisdagsmorgonen. Hästen avlivades sedan på platsen på grund av sina skador.
Svar
0
· Visningar
167
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Mannen hade kört av vägen och voltat efter att ha krockat med en häst. Även hästen är död.
Svar
0
· Visningar
118
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter En häst skadades så svårt att den fick avlivas under pågående ridlektion på en ridskola i Blekinge tidigare i veckan.
Svar
1
· Visningar
149
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Ännu en trafikolycka med dödlig utgång för en häst har skett, denna gång utanför Lungsjön, Ramsele, i Ångermanland.
Svar
0
· Visningar
296
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama