Häst"abort"?

Packiimaan

Trådstartare
om man har ett sto som blivit betäckt av misstag, kan man tex ge dom ngn spruta eller något så dom "kastar"? om isf hur långt in på dräcktigheten kan man göra det och kan det ha några bieffekter eller är det smärtsamt?=(

har även funderat på om man skulle kunna testa graviditets test för kvinnor till häst, skulle det kunna funka, eller fungerar det inte på samma sätt?

Sv: Häst"abort"?

Det finns nån spruta man kan ge för att abortera efter en tjuvbetäckning, hör med din veterinär. Vet inte hur långt in i en ev dräktighet man kan ge det

Sv: Häst"abort"?

Finns tester som för häst så det är bättre att prova med en sådan än en för människor.
Sök på nätet så hittar du sådana.

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 690
Senast: Ragdoll
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 811
Senast: Anonymisten
·
Utrustning Jag har i dagsläget en Lippo Marcello 17,5" hopp-/allroundsadel som passades ut av erfaren sadelutprovare för två år sedan och som har...
Svar
0
· Visningar
480
Senast: __sofia__
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
997
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka