Hässleholm någon?

Sv: Hässleholm någon?

Aha, jag visste inte om det var tik eller hane. Hade för mig du hade tik :)

När jag åkte hem stod det folk och köade till toa. Har aldrig sett så mycket folk köa på en utställning förut. Hoppas de redan vara klara med utställningen, annars lär de ha missat den :crazy:

Han brukar bli kallad för "hon"; det tycker vi är lite charmigt. ;)

Jag sökte mig till toaletterna ungefär mitt i utställningen av Pembroke (som var före västgötar) men gav upp när jag såg kön; risken fanns ju att jag hade missat vår tur (nr. fyra...), trots att pembrokegruppen var STOR.

Så det blev skogen. Jag hade plockat med mig en toarulle just för det syftet, sådär i fall att. Så det tänker jag fortsätta med. ;) Det går ju det också, men kanske inte så jättebra reklam för utställningen att deras tvåbenta besökare måste kissa i skogen. ;)

Sådär, på fredagen blev hon rädd för mätpinnen och jag var inte med och parerade i tid, så hon markerade mot domaren, åkte ner från bordet direkt och fick visa på marken, sen bad jag om att ta upp henne på bordet igen så hon inte skulle lära sig att det var ok som hon gjorde och det gick domaren med på. Så vi lyckades mäta. Jag åkte ut med en 2:a pga krånglet, hon fick positiv kritik ändå.

På söndagen var det blött, blött, blött och med en hund som hatar vatten var det inte så bra, hon frös och såg ut som en ostbåge i ryggen och ville inte alls gå i leran... Fick en iaf en etta och var sist att åka ut innan konkurrensen.

Håller med om att det var svårt att hitta, speciellt om man kom från den parkeringen som var lite avsides, där fanns ju ingen karta över ringarna och man kunde inte gå någonstans pga alla tält, till slut hittade jag min ring men det tog nog en kvart och uppfödaren hade börjat bli lite orolig... När jag skulle gå därifrån var det nästintill omöjligt att ta sig ut till den parkeringen och då har jag ingen vagn och en liten hund.

Idag har vi varit på SSPK i Veberöd och där blev det en 1,4:a som jag är mycket nöjd med. Hon var kinkig på mätstickan men det gick att mäta henne iaf. Det var skönt att inte behöva åka till Hässleholm igen, skönt med en liten utställning med 3 ringar och gott om plats :)

Kimz0r: Grattis till Valpis 1:a :)

Som jag sagt förr, lätt en av de sämst anordnade utställningarna.... Parkeringen var ju en mardröm och de lyckas aldrig plocka hit vettiga domare.

Själv fick jag en etta på den "fula" hunden, dvs den som inte är särskilt rastypisk och saknar massan som de ska ha. Så det var jag nöjd med.

Min fina hund fick en tvåe eftersom han tyckte hon såg tung och tråkig ut:crazy: Dessutom minus för att hon gav ett kort intryck, samma hund brukar alltid få "lång, stark rygg" i kritiken.

Så vi var inte särskilt nöjda och packade ihop för att åka och då hade nån jävel parkerat in mig och jag fick snällt gå skitlångt till sekreteriatet för att få det utropat *suck*

Varje åt säger jag att jag inte ska åka dit igen, och varje år så åker jag dit för att det är så nära...

//E

Jag måste faktiskt ge en :bow: till domaren som dömde "min" ras. Himla trevlig, ständigt leende irländare.

Enda kritiken är att han satte sig och långfikade mellan bedömningarna av pembrokes och vättar. Och möjligen att kritiken var väldigt "svävande" (avsaknad av detaljer) - nu är jag iofs. högst oerfaren, men vi fick mkt. detaljerad kritik på Malmö INT.

Oj denna tråden har jag missat:o Jag var och ställde ut på fredagen. Långhårig collie. Fyra st collie ställde jag ut, en tikvalp, två juniorer (en hane och tik) och en vuxen hane. Valpen blev BIR, juniorhanen vann jag klassen med, tiken likaså. Den vuxna hanen kom andra bästa hane. Den som vann kom från våran kennel och fick sitt sista CERT och blev därmed SUCH:banana:
I stora ringen åkte jag och valpen ut, men så har det alltid varit. Collien får aldrig chansen att vinna på de störra utställningarna:(

Kritiken är så olika, men svenska domare brukar vara bra på att skriva. Utländska domare skriver ofta typ: "fint huvud, bra vinklar, stark rygg, rör sig bra, fint visad"... Medans svenskarna går in på öronvinklar och ögonfärg.

Det var längesen jag mötte en givande domare för min ras faktiskt, men det beror väl en hel del på att SKK trycker på att de ska välja svenska domare och eftersom jag har utländska linjer på mina hundar så går det inte hem hos svenskarna.

//E

*kl*
Vi är såååå nöjda med helgen :banana: Fredagens Internationella utställning slutade med att vi fick BIR, BIM, BIR Valp. 2 CACIB 1 R-CACIB CERT CK och HP :banana:
180507frsida1.JPG

På lördagen, blev vi placerade som 2a och 3a i kampen om BIM:et ;)
Är supernöjd med våra hundar, som uppförde sig som stjärnor i det minst sagt ÖVERBEHUNDADE klimatet på fredagen :crazy: Fanns ingen plats att stå på och jag snubblade mellan tälttrådar och hundar i FLIPPYKOPPEL :crazy: ett antal gånger innan vi knökat oss därifrån.... suck
Lördagen var det bättre med plats men då öste ju regnet :mad: (inte arrangörernas fel) MEN att det alltid ska vara nått....

Grattis :)

Jösses, var det bättre plats på lördagen. Ja då är jag glad jag inte åkte även på fredagen :crazy:

De gick väl så där för mig.. Vi vann vår klass och han fick CK han blev bästa hanne 3 (utan CERT SNYFT) och sen på lördagen (gunnar nyman MORR) vann vi klassen men vi fick HP :cry: :cry: :cry: :cry:

mEN VI BLEV BIR i uppfödarklassen dock så blev den ena tiken kass så vi gick inte in i BIS ringen.

Dagen var bra ,parkeringen tyckte jag att dom löste bra bara för att folk inte vet hur man parkerar så är det inte uts fel) dom kunnde dock ropat upp rätt hund ras och domare i högtalarna och sandat ringarna eller något för jag hölt på att slå Ihjäl mig i Lördags=)

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 919
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 904
Senast: Tantan
·
Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
558

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka