Sv: Hässleholm någon?
Sådär, på fredagen blev hon rädd för mätpinnen och jag var inte med och parerade i tid, så hon markerade mot domaren, åkte ner från bordet direkt och fick visa på marken, sen bad jag om att ta upp henne på bordet igen så hon inte skulle lära sig att det var ok som hon gjorde och det gick domaren med på. Så vi lyckades mäta. Jag åkte ut med en 2:a pga krånglet, hon fick positiv kritik ändå.
På söndagen var det blött, blött, blött och med en hund som hatar vatten var det inte så bra, hon frös och såg ut som en ostbåge i ryggen och ville inte alls gå i leran... Fick en iaf en etta och var sist att åka ut innan konkurrensen.
Håller med om att det var svårt att hitta, speciellt om man kom från den parkeringen som var lite avsides, där fanns ju ingen karta över ringarna och man kunde inte gå någonstans pga alla tält, till slut hittade jag min ring men det tog nog en kvart och uppfödaren hade börjat bli lite orolig... När jag skulle gå därifrån var det nästintill omöjligt att ta sig ut till den parkeringen och då har jag ingen vagn och en liten hund.
Idag har vi varit på SSPK i Veberöd och där blev det en 1,4:a som jag är mycket nöjd med. Hon var kinkig på mätstickan men det gick att mäta henne iaf. Det var skönt att inte behöva åka till Hässleholm igen, skönt med en liten utställning med 3 ringar och gott om plats
Kimz0r: Grattis till Valpis 1:a