Nejen det är sydafrikanskt! Inte shiraz, druvan heter toriga. Personligen känner jag noll lakrits, och då gillar jag lakrits! @athena_arabians
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nejen det är sydafrikanskt! Inte shiraz, druvan heter toriga. Personligen känner jag noll lakrits, och då gillar jag lakrits! @athena_arabians
Fast har du ngn gång provat? För jag upplever på fullaste allvar en STOR smakskillnad. Upplever jag skillnad när jag dricker vinerna så upplever jag även skillnad när jag har dem i maten. Sen behöver man givetvis inte slänga i flerahundrakronorsflaskan men enligt mitt tycke behöver man i vart fall ett vin i 150-200krsklassen för att det ska bli sådär sagolikt gott!Man ska naturligtvis inte ha ett äckligt vin i maten, mina matlagningsdunkar är fullt kompatibla med att hälla i glas och dricka. Däremot är det slöseri att göra sås på årgångsvinet från Bordeaux, såsen blir liksom inte godare med det än det helt schyssta rödtjutet för 69 kr.
Fast har du ngn gång provat? För jag upplever på fullaste allvar en STOR smakskillnad. Upplever jag skillnad när jag dricker vinerna så upplever jag även skillnad när jag har dem i maten. Sen behöver man givetvis inte slänga i flerahundrakronorsflaskan men enligt mitt tycke behöver man i vart fall ett vin i 150-200krsklassen för att det ska bli sådär sagolikt gott!
Jag är så jävla sugen på Hasselbackspotatis. Men, sen står det still.
Vad fasen ska jag servera till?
Eller ja, helt enkelt - jag ska bjuda på middag i helgen och har noll idéer.
Ska ha ostbricka och Amarone efter maten. Men varmrätt?
Vad blev det?
Ni är som Justin Timberlake hela bunten -bringing Hasselback.
Jag var och hälsade på hemma hos föräldrarna i helgen och båda två var väldigt förvånade över min plötsliga övertygelse att Hasselbackspotatis är det enda rätta sättet att äta potatis på. Jag är dock rätt bra på det här med att övertyga folk, så till middag blev det ryggbiff med hasselbackspotatis och balsamicosås! Egenimporterat Toscana-vin gjort av Cabernet och Merlot i glasen. Yum.