Hasselbackspotatis

Nejen det är sydafrikanskt! Inte shiraz, druvan heter toriga. Personligen känner jag noll lakrits, och då gillar jag lakrits! @athena_arabians

Nä, jag frågade för att det stod bla lakrits i beskrivningen :p Priset var ju helt ok så jag får prova :up: Touriga nacional är ju portugisernas druva och jag brukar gilla portugisiska viner.

Mina australiensiska kollegor har gjort mig less på aussie-viner (för ytterst få av dem är goda) så jag undviker de vinerna när jag är civil :cautious:

Man ska naturligtvis inte ha ett äckligt vin i maten, mina matlagningsdunkar är fullt kompatibla med att hälla i glas och dricka. Däremot är det slöseri att göra sås på årgångsvinet från Bordeaux, såsen blir liksom inte godare med det än det helt schyssta rödtjutet för 69 kr.
Fast har du ngn gång provat? För jag upplever på fullaste allvar en STOR smakskillnad. Upplever jag skillnad när jag dricker vinerna så upplever jag även skillnad när jag har dem i maten. Sen behöver man givetvis inte slänga i flerahundrakronorsflaskan men enligt mitt tycke behöver man i vart fall ett vin i 150-200krsklassen för att det ska bli sådär sagolikt gott!

Fast har du ngn gång provat? För jag upplever på fullaste allvar en STOR smakskillnad. Upplever jag skillnad när jag dricker vinerna så upplever jag även skillnad när jag har dem i maten. Sen behöver man givetvis inte slänga i flerahundrakronorsflaskan men enligt mitt tycke behöver man i vart fall ett vin i 150-200krsklassen för att det ska bli sådär sagolikt gott!

Det dyraste jag gjort sås på var strax över hundringen och nej, det är inte värt det tycker jag. Att göra det med tex en gudomlig bordeaux från 2009-2010 är som att vaska champagne enligt min mening.

Jag älskar Amarone. Men det måste vara en riktigt välluftad flaska, korkar upp på morgonen för att dricka på kvällen. Ripasso är också gott, men tyvärr får jag numera fruktansvärda nysattacker av bägge.

För mig blir det därför uteslutande Ecologica (Shiraz Malbec) eller Sunrise (helst Cabernet Sauvignon men Merlot går också)

15267.jpg

50513.jpg

Jag är så jävla sugen på Hasselbackspotatis. Men, sen står det still.

Vad fasen ska jag servera till?

Eller ja, helt enkelt - jag ska bjuda på middag i helgen och har noll idéer.
Ska ha ostbricka och Amarone efter maten. Men varmrätt?

Vad blev det? :D

Jag var och hälsade på hemma hos föräldrarna i helgen och båda två var väldigt förvånade över min plötsliga övertygelse att Hasselbackspotatis är det enda rätta sättet att äta potatis på. Jag är dock rätt bra på det här med att övertyga folk, så till middag blev det ryggbiff med hasselbackspotatis och balsamicosås! Egenimporterat Toscana-vin gjort av Cabernet och Merlot i glasen. Yum.

Jag var och hälsade på hemma hos föräldrarna i helgen och båda två var väldigt förvånade över min plötsliga övertygelse att Hasselbackspotatis är det enda rätta sättet att äta potatis på. Jag är dock rätt bra på det här med att övertyga folk, så till middag blev det ryggbiff med hasselbackspotatis och balsamicosås! Egenimporterat Toscana-vin gjort av Cabernet och Merlot i glasen. Yum.

Åh. Helt rätt! :D
Jag ska äta det på fredag igen, haha.

Liknande trådar

Kropp & Själ Sambon och jag har varit ihop i 9 år idag. Jag väger mer än någonsin. Vi vill gärna fira, men helst utan mat. Ni som har följt mig vet...
2 3
Svar
57
· Visningar
2 870
Senast: SiZo
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 000
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
689
Senast: miumiu
·
Skola & Jobb Jag behöver era goda råd. Jag hade tänkt fråga om det är någon här som är bra på konflikthantering, men jag tror nog inte det är där som...
2
Svar
33
· Visningar
2 733
Senast: Tora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar