hasledsgalla, allvarligt eller inte??

C

calind

Inte många som svarat på mina tidigare inlägg om hasledsgalla. Det verkar som att det inte är så många som vet nåt om det. VArför det uppkommer och hur det ska skötas/behandlas... Har pratat med en hel del hästmänniskor men de flesta vet ingenting om det. Hittar ingenting om det på nätet heller trots att jag sökt på en massa sökord.
Överansträngning av leden har jag hört att det kan bero på men inte vad man gör åt det, hur man ska behandla det.
Är det verkligen ingen som läser detta som har nån erfarenhet? KAn hästen leva med det eller måste man se till att gallan försvinner?
Vanliga gallor i kotskensidorna vet jag ju om och vad man gör åt dem, men i hasen känns mer oroande.
Är det några rörelser man bör undvika om den har en galla i hasen?

För de första ring en VET å rådfråga.
Min häst hade hasledsgalla men den försvan i sammband med mer motion å massage.
Så ring vet rådfråga honom/henne.

Lycka till.

Om det är allvarligt eller ej beror ju på orsaken till den. Men är det en stor ensidig galla tycker jag att du ska låta en veterinär kolla upp den. Hasledsgallor kan ju ibland bero på osteochondros, men det kan ju också vara en helt ofarlig galla som uppkommit pga en översträckning eller liknande.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag insjuknade i hög feber i mitten av november. Två veckor senare sökte jag vård då febern aldrig gick ner, skickades till...
2
Svar
20
· Visningar
1 683
Senast: manda
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 715
Senast: Anonymisten
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 748
Senast: MissFideli
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 967
Senast: valpköpare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar