Harvest festival

1_2_3

Trådstartare
Vet någon vart den kommer vara, eller när proppen släpps?
Hörde oxå någon stanns ifrån att SPHA´s tävling som det står ska vara på grevagården, kommer ha AQHA klasser, vet någon om det stämmer?
Tack för svar ;)

Sv: Harvest festival

Har mailat SQHA idag och proppen kommer ut under veckan senast torsdag/fredag.
Vad jag har förstått så kommer tävlingarna att vara i Borås.

Proppen till Svenska Paintchampionatet ligger ute nu på spha's hemsida.

Det kommer att bli AQHA och NSBA klasser.

Jag vill slå ett slag för LONGE LINE som kommer att arrangeras både som All Breeds klass och APHA klass förutom NSBA!!!

Kan du/nån länka till proppen? Jag hittar bara den för Reiningklasserna som ska gå sammtidigt som September Rundown.

Nu har proppen kommit ut till Harvest som kommer att gå av stapeln i Borås :banana:

Vilka ska dit? Jag ska iaf dit med (som det ser ut nu) 3 hästar :D

Väl mött alla bukefalare :rofl::rofl::rofl:

ska vara domarbiträde hela helgen, det ska bli kul!
så jag kan inte visa mina egna, men ska nog se om inte ngn annan vill:D
och så ska det bli jätteroligt att vara domarbiträde hela helgen, på greva var jag bara en dag, och då ser man inte alla ridgrenar...
gissar att jag blir lite mör på måndag:grin:

sorrel, vilka ska du ha med dig, blir det "bara" halter?

Vi ska ha med oss Sillen, Mayday och Ericsson :D

Sillen och Mayday i Halter. Eventuellt Mayday i Longeline och om jag känner mej redo så går jag in i en Pleasure med Sillen..... Ericsson ska vara med i Reining och kanske i Hunter under saddle :eek: om jag nu får min man till att ställa upp i det igen :D sen får vi se om det blir några fler klasser.....

Åke - Nja fullt upp kan man väl knappast säga har ju inte varit på en enda tävling sen SWRs så det ska bli kul att komma iväg igen :rofl: men visst dagarna innan Harvest kan du ju fråga mej igen :angel:

Nettan

Vi ska ha med oss Sillen, Mayday och Ericsson :D

Sillen och Mayday i Halter. Eventuellt Mayday i Longeline och om jag känner mej redo så går jag in i en Pleasure med Sillen..... Ericsson ska vara med i Reining och kanske i Hunter under saddle :eek: om jag nu får min man till att ställa upp i det igen :D sen får vi se om det blir några fler klasser.....

Åke - Nja fullt upp kan man väl knappast säga har ju inte varit på en enda tävling sen SWRs så det ska bli kul att komma iväg igen :rofl: men visst dagarna innan Harvest kan du ju fråga mej igen :angel:

Nettan

Det ska jag :rofl:

Någon som vet hur dom tänkte när de la september rundown på samma helg??
Visserligen inte samma klasser, men det finns väl fler än vi utställare som skulle vilja vara på båda tävlingarna, eller?

Hmm vad jag har hört så hade SRHA lagt September Rundown först så det är SQHA som har lagt samma helg - eller :confused:

Nu vet jag inte om jag förstått det hela rätt el om jag blandat ihop allt, så skyll inte på någon, men det gick väl inte rida reining på underlaget, så dom tyckte reiningen skulle vara i trollhättan, där underlaget var bra, såg även att proppen ligger ute på lucky riders hemsida, och där det även står;

Det är fullt genomförbart att delta i båda tävlingarna.:(

Tja, jag ska ju inte tävla alls, el åka dit och titta, efts bilen gått sönder, kostar 16000:- att fixa, men vete f..n, om jag hade haft lust att köra som en tok mellan borås-trollhättan med transport........:angel:

Vet att det inte är så långt imellan, men smidigare borde det väl gått att fixa:cool:

Jag tror nog att du har blandat ihop det lite - tävlingarna arrangeras av helt olika klubbar och det kommer att vara reining i borås oxå men inga SRHA eller NRHA klasser som arrangeras av SRHA i trollhättan. September Rundown är en tävling som SRHA har arrangerat i flera år liksom Harvest för SQHA. Harvest har tidigare legat i oktober medans september rundown som namnet antyder alltid har legat i september......

Ja, du har helt rätt, jag kollade igen eft inlägget, det var mitt fel, jag blandade ihop det med paint tävlingarna på greva.
Alltså, bortse fr mitt tidigare inlägg. Är bara sur för jag missar att åka dit, ekonomin är i botten nu, hade gärna velat dit.

Men finns det ingen du kan samåka med eller nåt??? Alltid tråkigt att missa tävlingar - det är tillräckligt få under året :(

Hoppas att det löser sig för dej i vilket fall :)

Hmm vad jag har hört så hade SRHA lagt September Rundown först så det är SQHA som har lagt samma helg - eller :confused:

Åh ursäkta, det var inte mening att det skulle låta som att det var SRHA som lagt det så med flit :crazy:. Det är självklart Harvest dom har flyttat, eftersom det tidigare alltid gått i oktober. De har säkert inte heller gjort det med flit, men man undrar varför de inte kunde sammarbeta och flytta en av tävlingarna till en annan helg.
Att ha två så stora tävlingar i samma del av landet, samma helg är för mig lite svårt att förstå.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 485
Senast: Grazing
·
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
738
Senast: Squie
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 287
Senast: lizzie
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 812
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka