Nyfärgad igår, pga dubbeldop av sambons brorsöner idag :D Nöjd!
IMG_20220903_182331.webp

Åh det lät häftigt!

Jag vet inte, har bara hört det från äldre människor att man måste klippa kort när man blir äldre. Så dumt haha!
Jag är 53 och har låtit mitt hår växa ut under pandemin. Det når nu en bra bit nedanför axlarna och jag kan sätta upp det utan problem.
Hade lite tråkigt en period och klippte lugg och har även toppat det själv.
Har lockigt hår så det är ingen katastrof om det inte blir helt jämnt. Det syns inte ändå :D
Trivs verkligen inte i kort hår så det kommer inte att hända.

Slänger in en fråga här. Är det någon som vet om håret kan typ sluta växa eller egentligen börja växa extremt sakta pga olika psykiska besvär? Jag färgade håret en vecka innan midsommar och det har växt en cm sedan dess. Mitt hår växer något saktare än medel, men just nu verkar det extremt. Jag som ville låta det växa ut då jag har haft ganska kort ett bra tag. Jag har haft stora problem med stress men under det här året har jag faktiskt mått ganska bra. Inget håravfall, bara långsam hårväxt 😟.

Slänger in en fråga här. Är det någon som vet om håret kan typ sluta växa eller egentligen börja växa extremt sakta pga olika psykiska besvär? Jag färgade håret en vecka innan midsommar och det har växt en cm sedan dess. Mitt hår växer något saktare än medel, men just nu verkar det extremt. Jag som ville låta det växa ut då jag har haft ganska kort ett bra tag. Jag har haft stora problem med stress men under det här året har jag faktiskt mått ganska bra. Inget håravfall, bara långsam hårväxt 😟.
Kan inte svara på din fråga rent vetenskapligt men mitt hår växer väldigt sakta och jag har mycket psykiska problem. Det kan nog påverka om kroppen är väldigt stressad och försöker hushålla med energin tror jag

Jag väcker liv i hårtråden för att jag har googlat och googlat och inte hittat nåt bra svar så jag försöker här där man alltid kan lita på att någon testat eller kan komma med goda råd! Jag har en tid för klippning hos frisören men inte förrän om en månad.

Jag är naturlig brunett (kall ton) med en del grått (inte dominerande grått men betydligt mer än bara lite). I slutet av förra året färgade jag det (hos frisör) i en mörkt mörkbrun kall ton med lite ljusa slingor för att utväxten med det grå inte skulle bli helt spikrak. De ljusa slingorna är gulare/varmare i färgen än mina grå.

Jag har nu bestämt att jag ska sluta färga håret och låta de grå få glittra fritt! De glittrar rätt fint i ljuset! Utväxten väl ca 8 cm lång nu.

Nu till mitt "problem": Den fina mörkt mörkbruna kalla ton som längderna har har blivit "brassy", d.v.s. med en tydlig rödguldig ton som jag inte alls gillar och som inte alls matchar utväxten som naturligt (både grått och brunt) har en mycket kall ton. Jag använder silverbalsam från Fudge på frisörens inrådan en gång i veckan och utväxten ser fint kall ut samt så har de ljusa slingorna i längderna även fått en kallare ton. Men på den bruna färgen i längderna funkar det inte alls och det ser verkligen "brassy" ut!

Jag har letat runt och sett att det finns blått schampoo & balsam just för att ta bort rödguldiga toner från brunt hår. Men hur skulle det påverka utväxten? Eller kan man använda silverbalsamet på utväxten och det blå i längderna? Vad händer i gränsen om jag skulle få blått balsam på det grå?

Är det någon som haft samma problem och hittat nåt bra sätt att få bort de varma rödguldiga tonerna från det färgade mörka när det finns en utväxt man vill bevara?

Jag vill helst undvika sånt som sliter för mycket på håret. Då väntar jag hellre ut det. Det är ju ändå ett övergående problem!

Denna tråden hade jag glömt!😅

Jag fick iallafall någorlunda ordning på håret till slut! Nu är allt det blekta bortklippt så jag har bara min naturliga hårfärg ihop med slingan. Jag brukar ha rosa till lila till blått, men den lila jag har nu sitter dåligt så det är inte jättesnyggt. Jag tappade också sjukt mycket hår förra året när min sköldkörtel ballade ur så det är på utväxt och blir lätt frissigt. Jag är dock ändå rätt nöjd överlag faktiskt 🙂
IMG_2066.webp

Jag väcker liv i hårtråden för att jag har googlat och googlat och inte hittat nåt bra svar så jag försöker här där man alltid kan lita på att någon testat eller kan komma med goda råd! Jag har en tid för klippning hos frisören men inte förrän om en månad.

Jag är naturlig brunett (kall ton) med en del grått (inte dominerande grått men betydligt mer än bara lite). I slutet av förra året färgade jag det (hos frisör) i en mörkt mörkbrun kall ton med lite ljusa slingor för att utväxten med det grå inte skulle bli helt spikrak. De ljusa slingorna är gulare/varmare i färgen än mina grå.

Jag har nu bestämt att jag ska sluta färga håret och låta de grå få glittra fritt! De glittrar rätt fint i ljuset! Utväxten väl ca 8 cm lång nu.

Nu till mitt "problem": Den fina mörkt mörkbruna kalla ton som längderna har har blivit "brassy", d.v.s. med en tydlig rödguldig ton som jag inte alls gillar och som inte alls matchar utväxten som naturligt (både grått och brunt) har en mycket kall ton. Jag använder silverbalsam från Fudge på frisörens inrådan en gång i veckan och utväxten ser fint kall ut samt så har de ljusa slingorna i längderna även fått en kallare ton. Men på den bruna färgen i längderna funkar det inte alls och det ser verkligen "brassy" ut!

Jag har letat runt och sett att det finns blått schampoo & balsam just för att ta bort rödguldiga toner från brunt hår. Men hur skulle det påverka utväxten? Eller kan man använda silverbalsamet på utväxten och det blå i längderna? Vad händer i gränsen om jag skulle få blått balsam på det grå?

Är det någon som haft samma problem och hittat nåt bra sätt att få bort de varma rödguldiga tonerna från det färgade mörka när det finns en utväxt man vill bevara?

Jag vill helst undvika sånt som sliter för mycket på håret. Då väntar jag hellre ut det. Det är ju ändå ett övergående problem!
Jag vet inte riktigt för jag har ingen erfarenhet av sådana produkter, men jag tror att det finns risk att det gråa kommer bli väldigt blått om du råkar få det där när det blåa är tillräckligt pigmenterat för att kyla ned det bruna.

Mamma har låtit sitt gråa växa ut och hon har gjort så att hon har slingat det som varit mörkare mer och mer efterhand, men hon är rätt ljus från början och hade ingen så tydlig utväxt som du har så det blir nog svårt för dig att få samma resultat utan mycket blekmedel och risk för slitage tror jag 😕

Jag vet inte riktigt för jag har ingen erfarenhet av sådana produkter, men jag tror att det finns risk att det gråa kommer bli väldigt blått om du råkar få det där när det blåa är tillräckligt pigmenterat för att kyla ned det bruna.

Mamma har låtit sitt gråa växa ut och hon har gjort så att hon har slingat det som varit mörkare mer och mer efterhand, men hon är rätt ljus från början och hade ingen så tydlig utväxt som du har så det blir nog svårt för dig att få samma resultat utan mycket blekmedel och risk för slitage tror jag 😕

Jag är rätt mörk i mig själv och de grå är inte jämnt fördelade i håret direkt. Min frisörs förslag var att lägga mörka slingor så att gränsen inte blir så skarp. Grejen är att jag inte vill färga och jag har egentligen inget emot gränsen. Det är bara att jag vill att de färgade längderna ska ha en kall ton precis som utväxten har. Sen behöver längderna inte ha samma färg eller nyans som utväxten. Om du förstår vad jag menar.

Någon som testat örthårfärg? 😅 ska testa det för första gången typ i helgen. Cultivators, i en färg som liknar min egen för att se om den kan liva upp eller inte fungera alls 😅

Vill inte kapa bildtråden och kunde inte hitta någon hårtråd så startar en :)

Vad har ni hittat på med håret på sistone?

Själv sitter jag och funderar på om jag ska stå ut med att en tredjedel av mitt färgade hår är avbränt eller om jag ska klippa någon form av hime cuthistoria 🤔 Borde fixa det som är färgat undertill också för det har gått från lila till grönt 😅
Visa bifogad fil 98873

Gillade bilden massor!!!!

Klipper själv. Jag har relativt kort hår men inte superkort. Min medryttare, som är frisörska, suckar djupt. Hon frågade till och med häromdagen......."Klipper du bara och hoppas på det bästa?"
Svar, ja!

Kollar ju youtube förstås och har vågigt hår så felen kamoufleras en del.
Jag håller på att växa ut mitt hennahår och vill bli strawberry-blond eller helblond. Har haft det förr så jag väntar bara på att få sätta igång.

Någon som testat örthårfärg? 😅 ska testa det för första gången typ i helgen. Cultivators, i en färg som liknar min egen för att se om den kan liva upp eller inte fungera alls 😅

Jag har använt ört/henna rätt mycket, det blir väldigt fint och skyddar håret bra. Jag har använt Radicos, finns i många färger.

Jag har till 99% bestämt mig för att klippa av mitt hår och skänka bort det till perukmakare. Har redan rakat på båda sidorna så tänker mig någon kort frisyr, har haft det tidigare.

Dels för förnyelse och dels för jag blir galen på alla långa hårstrån överallt!! Och också lite för att jag tror min hårbotten inte gillar att ha inbakad fläta hela tiden, som jag brukar ha… Ja. Jag har mycket hår!

(Bild två i inlägget under)

Visa bifogad fil 98903
Det tog sin lilla tid men nu är det klippt (i april i år) 😁

IMG_3559.webp

Åh en hårtråd, vad kul! Den väcker jag till liv 😄

Har alltid haft långt hår men klippte det kort (eller ja, till hakan) för 7 år sedan. Har inte lyckats växa ut det till samma längd som det var innan tyvärr men jobbar på det. Började närma mig lite i våras men sen blev tyvärr 15 cm kapat 🙈 Men nu börjar det bli lite längre igen iaf! Slänger in en väldigt oskarp bild på hur håret såg ut innan jag kapade av det första gången, ska se om jag vågar ta någon ny bild i dagarna 😁
IMG_6192.webp

Åh en hårtråd, vad kul! Den väcker jag till liv 😄

Har alltid haft långt hår men klippte det kort (eller ja, till hakan) för 7 år sedan. Har inte lyckats växa ut det till samma längd som det var innan tyvärr men jobbar på det. Började närma mig lite i våras men sen blev tyvärr 15 cm kapat 🙈 Men nu börjar det bli lite längre igen iaf! Slänger in en väldigt oskarp bild på hur håret såg ut innan jag kapade av det första gången, ska se om jag vågar ta någon ny bild i dagarna 😁
Visa bifogad fil 155093
Wow vad långt! Mitt är nog på ungefär det längsta jag har haft/kan få, men det är sååå tunt så jag funderar på att kapa en decimeter för att få det att se iallafall lite tjockare ut

Wow vad långt! Mitt är nog på ungefär det längsta jag har haft/kan få, men det är sååå tunt så jag funderar på att kapa en decimeter för att få det att se iallafall lite tjockare ut
Ditt ser ju också långt ut nu! Och ser inte tunt ut på bilden ☺️ Mitt var väldigt runt i längderna här, men syns inte i den dåliga kvalitén

Edit: älskar din färgkombo!

Liknande trådar

Kläder & Bli fin I stället för att kapa VGV-tråden ytterligare så får det här nu en egen tråd. Kanske är det fler än jag som just nu letar efter en...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
10 811
Senast: Voeux
·
Kropp & Själ Jag flyttade nyss och upptäckte att mitt hår började skifta lite i grönt. Läste på internet och kom fram till att det måste vara...
Svar
14
· Visningar
13 045
Senast: Jerseyite
·
Gravid - 1år tänkte bara att jag ska höra med er kunniga... hur har de gått för er som färgat håret efter att ni fått barn? då menar jag typ sådär...
Svar
10
· Visningar
1 207
Senast: Ia*
·
Hästvård Jag får gråa hår av valacken. Han har ju lyckats med diverse 'tok' sen i höstas, både allvarlig senskada, och så toppade han med att i...
Svar
14
· Visningar
4 781

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka