Haha, förlåt för att jag säger det här nu när du typ bestämt att kapa, men riktigt snyggt med sidecut på dig ju!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Haha, förlåt för att jag säger det här nu när du typ bestämt att kapa, men riktigt snyggt med sidecut på dig ju!
Ja det verkar vara en gammal sanning från 40-talisterna. Men halva mitt jobb är fullt av 60-70-talister med långt hår som blir helt frågande om man nämner den grejen och aldrig hört det. 47 år med långt hår, men jag är ju inte jurist eller ngt å andra sidan. (ännu tidigare än 40-talisterna var det en regel att man måste sätta upp håret om man blev äldre eller gift tror jag så det kan vara någon kvarleva av det.)Åh det lät häftigt!
Jag vet inte, har bara hört det från äldre människor att man måste klippa kort när man blir äldre. Så dumt haha!
TackHaha, förlåt för att jag säger det här nu när du typ bestämt att kapa, men riktigt snyggt med sidecut på dig ju!
Modiga ni är så vågar färga och klippa själva
Själv är jag så mesig och funderar om jag vågar klippa lugg nästa gång jag går till en frisör. Nu är bara hellångt och lätt och sätta upp i svans. Men jag börjat bli äldre och då kan man väl inte ha långt hår eller? Tänkte då man kunde klippa upp runt ansiktet och spara längden förut att toppa håret. Vad tror ni?
Sedan vore det också skitsnyggt om du hade det i en stor knut! Ber om ursäkt för lobbyism, är lite för svag för en messy bun tillsammans med rakade sidor... samtidigt som jag själv har svårt att se mig skaffa nåt slags undercut/sidecut.Tack
Tycker om min frisyr som jag har nu också…. Det är så svårt!
Fast 35 är väl inte äldre ändå? ;-)Varför skulle man inte kunna ha långt hår som äldre? Jag är 35, har hår som når mig ner till halva låren och färgar det knallrött - för att jag trivs med det! Det räcker!
Tack! Jag blev så paff när folk i tråden svarade och var 37. Jag är 43 och har långt hår men hade inte en tanke på att jag skulle kunna innefattas i påståendet att äldre inte ska ha långt hår, och därmed behöva försvara mig.Fast 35 är väl inte äldre ändå? ;-)
Jag funderar på att klippa av en del av mitt, mest för att det är så slitet att jag blir ledsen varje gång jag fastnar i det.
Allt om hårlängd, frisyr vad har det med ålder att göra alls?Tack! Jag blev så paff när folk i tråden svarade och var 37. Jag är 43 och har långt hår men hade inte en tanke på att jag skulle kunna innefattas i påståendet att äldre inte ska ha långt hår, och därmed behöva försvara mig.
Jag tänkte att det gällde om man var 60 eller så, men tyckte såklart att det var lika befängt för det.
Jag tror att 35 och 37 togs upp för jag har för mig att den som skrev (minns inte nicket nu) är ca 30Tack! Jag blev så paff när folk i tråden svarade och var 37. Jag är 43 och har långt hår men hade inte en tanke på att jag skulle kunna innefattas i påståendet att äldre inte ska ha långt hår, och därmed behöva försvara mig.
Jag tänkte att det gällde om man var 60 eller så, men tyckte såklart att det var lika befängt för det.
Har för mig att 40-talisterna tycker att gränsen för långt hår går runt 30 eller så och att "äldre" inte betyder något speciellt utan äldre än 20 typ. (Mia är 12 hon är äldre än Jonas som är 7)Tack! Jag blev så paff när folk i tråden svarade och var 37. Jag är 43 och har långt hår men hade inte en tanke på att jag skulle kunna innefattas i påståendet att äldre inte ska ha långt hår, och därmed behöva försvara mig.
Ne inte enligt mig, jag anser mig inte vara gammal, men det är upp till var och en att tycka, vissa känner sig gamla vid 30 andra blir aldrig gamla..Fast 35 är väl inte äldre ändå? ;-)
Jag funderar på att klippa av en del av mitt, mest för att det är så slitet att jag blir ledsen varje gång jag fastnar i det.
Nu har jag visserligen ingen direkt frisyr, men klipper mig en gång/år om jag kommer ihåg det.. Just nu är det snart 2år sen jag klippte mig, så jag ska nog ta och ringa min frisörska imorn..Gör inget spexigt med mitt hår längre, körde rosa en period men det var många år sen. Däremot är jag nyfixad i håret! Lite mörkare än vanligt, känns kort men det gör det alltid. Min frisör ska också gå på föräldraledighet så minst 4 månader till nästa besök
Visa bifogad fil 99007
Är alltid nöjd när jag går därifrån, men är lite extra nöjd den här gången!
Vad använder du för hårfärg?Visa bifogad fil 98946
Jag experimenterar hejvilt med mitt hår och färger men landar ofta i det lila igen.
Önskade att det var min naturliga hårfärg