Hårt underlag/hopphästar

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare fnorr
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 21
  • Visningar Visningar 2 466
Sv: Hårt underlag/hopphästar

Nu har pållen haft sulor i typ 3veckor, idag var vi på hoppträning (1a gong sen hon blev halt). Hon var jättefiiiiin och hoppade hur bra som helst! är så sjuuukt nice!!!!

Sv: Hårt underlag/hopphästar

Nästa alla våra hästar (5 av 7) i samma stall går numera med sulor fram pga banorna tvyärr. 4 st går med hela sulor coh min som är väldigt känslig har vi gjort en egen variant som jag skulle beskriva som "ringsula" ligger endast under skon och en smal bakkant då han är mycket känslig för tryck på strålen. Men det fungerar bra men det är synd att det ska behövas.

Å andra sidan lägger jag hellre till en sula för hårda banor, än rider på djupa underlag...för mig är djupa inget alternativ. Men det är lite som att välja mellan pest eller kolera....

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hundhälsa Helt klart största nackdelen med hundägandet är ju sjukdomar/skador på våra hundar. För en hundägare som dessutom ska använda hunden...
Svar
13
· Visningar
1 083
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra... 10 11 12
Svar
223
· Visningar
11 907
Senast: lilsan
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort... 2
Svar
34
· Visningar
4 183
Senast: Sasse
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde... 3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 616
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka