Harley VDL

Sv: Harley VDL

För en gångs skull håller jag med Olgaklara...han viker bakdelen åt höger på flertalet språng (t ex blåvita oxern nära kameran).

Däremot håller jag med övriga om att det faktiskt ser ut att delvis vara p g a ryttaren, som håller honom ganska samlad och ger väldigt lite hopputrymme över hindret. Jag trro låsningen i ryggen kan komma lite därifrån med.

I övrigt tycker jag det verkar vara en trevlig individ, positiv och sööööt!

Men ryttaren ser ju ut som en elefant på hans rygg. Gubben måst ju va 2 meter lång minst! Ser både det goda och dåliga som kommit fram tidigare i tråden, sku gärna se en annan film... Definitivt intresserad av att se & höra mera om denna hingst!

n6dp06lfh03tlgst0jsb4dmg8ehlfs0wi234yovmc.jpg

Kopierade ut den engelska texten om Harley ifrån VDL:s hemsida.

A sire line that has three international jumping horses in a row. This line has already sired horses like: Toulon, Caya, Countess G, Cantus and Cartani. Dam Larthago won with M. van Asten at several 1.40 and 1.50 classes. Larthago is also mother of Cevin Z, who jumps in 1.50 classes and who is approved by the Studbook Zangersheide. A half sister of Harley’s dam has produced Caritano Z, who was the highest priced horse at the Fences auction and who is approved by studbook Zangersheide.

As a 3 year old stallion Harley became 3rd in the finals of the NRPS stallion show and was the highest placed stallion. He won his stallion test. The free jumping, jumping under saddle, character and workability were judged as ‘Very Good’. In 2006 he was the best young stallion of the NRPS Studbook because of his good breeding and performing results.

Harley is one of the better stallions of his year. He became 7th in the Dutch Championship of the 4 year old horses. He is performing well in the Stallion Competition, as a 4-years old stallion he performed loyal and received high points and a good comment from the judges in every round. As a 5 year old stallion Harley won the competition in Weert and was 4th in Zuidbroek, in the total ranking he became the 5th place. In 2007 he will compete in 1.30 m classes with rider D. van Tilburg.

His first foals were champions: Miss Harley became Dutch Champion of the NRPS Studbook and Dellaya became Reserve Champion of the NRPS studbook. The foal inspectors of the KWPN studbook made a promising foal report.

Jumping Index: 146

Harley: an interesting stallion who comes out of a super-performing dam.

ja, visst är den grym :)
Finns en till på pro-stallions.com från när han va 5-6, lika grym där :)

Vet du något om han har använts mkt i frankrike eller om han tävlat mest?

Ingen aning, ska se om jag kan få kontakt med min "källa" i Frankrike (jobbar numera på ett annat ställe, men en sån häst glömmer man nog inte i första taget...). Återkommer! :D

Kollade på hemsidan (www.boismargot.com). Jag är helt lost på franska, men det stod bye bye Quaprice på förstasidan. Någon som kan franska som kan förstå texten i övrigt?

:love: vilken underbar helikopter !!

men som jag fattar det så dog han i meningit (hjärnhinneinflammation):cry: bara ngr veckor efter den härliga filmen är tagen. men min skolfranska är rostig...

"Quelques semaines après sa magnifique prestation dans le Grand Prix CSIO de La Baule avec Julien Epaillard, Quaprice est décédé mercredi 9 juillet d’une méningite foudroyante"

OK, enligt min kontakt så var han en superfin häst som gjorde sin sista tävling i La Baule 2008 (rundan på filmen) med Julien Epiliard i sadeln. Dog sedan tyvärr i höstas:(. En avkomma efter Quaprice vann treårschampionatet förra året. Synd på en så fin hingst, och så ung:(.

Liknande trådar

Avel Jag vill börja med att understryka att jag är helt ny gällande ALLT som har med avel att göra, men jag har gått i banorna att ta föl på...
Svar
1
· Visningar
963
Senast: viltmilla
·
Avel Som vissa av er kanske kommer ihåg så hade jag ute en tråd innan där jag ville ha tips om hingst till mina ston..... Iallafall så...
2
Svar
34
· Visningar
3 440
Senast: Behati
·
C
Avel Jag tänkte den här trådenkunde vara lämplig nu när många frågar om hingstval till sina ston. Många av frågorna kring detta som brukar...
Svar
3
· Visningar
1 558
Senast: Guld
·
  • Låst
Avel Användningsråd för årets nya hingstar 3-åringar: Coriall 1101 En hoppbegåvning med intressant hopphärstamning som även visat prov...
Svar
6
· Visningar
1 779
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Störiga saker vi stör oss på, del 38
  • Mens

Hund, Katt, Andra Djur