Harley VDL

Sv: Harley VDL

Någon sa att han verkade liten, men 167 tycker jag är väldigt lagom! Det var nog mer ryttaren som var av det större slaget ;)

Vi kanske skulle få ihop några ston till Harley bara genom den här tråden?

Jag skulle absolut kunna tänka mig den hingsten :)

det låter som ett bra initiativ!Det är verkligen en trevlig hingst!Kan inte Nilkas .A tävlahonom?:angel:

Tanken är god, men man skulle nog behöva klona honom då, med tanke på att han har hela stallet fullt av bra hästar ;)

Fast, det finns väl alltid plats för en bra häst, eller..... :angel:

Nu har jag verkligen tittat, men jag ser inte att han lägger bakbenen åt sidan. I vilka spång tycker du att han gör det?

Visst kunde han haft mer rygg, men hur många perfekta hingstar finns det? Jag kommer inte på en enda.

Jo han lägger hela baken och bakbenen åt sidan i ett flertal språng. Finns många som hoppar betydligt bättre än denna ;)

Tycker som sagt att han saknar scoop och kompenserar det med att överdriva sin teknik.

Jo han lägger hela baken och bakbenen åt sidan i ett flertal språng.

Ja, du sa det, men kan du inte precisera exakt vilka språng, för jag kan verkligen inte se det?

Sen är ju ingen häst perfekt, inte Harley heller. Och de som har perfekt teknik (Sandro Boy kommer ju rätt nära, exempelvis) har andra brister.

80821_1229782735.jpg

Här kommer en bild på min fölunge e.Harley VDL.
Kvalitén på bilden är inte den bästa då jag tagit det ur ett filmklipp!!
Hon är 4 månader på bilden.

Senast ändrad av en moderator:

80821_1229782735.jpg

Här kommer en bild på min fölunge e.Harley VDL.
Kvalitén på bilden är inte den bästa då jag tagit det ur ett filmklipp!!
Hon är 4 månader på bilden.

Jag kan inte se någon bild :cry:........

Väntar på ett nytt försök :bump:

Haha :-).
Hon är e.Harley VDL - VDL Sheraton - Cor de la Bryére. Det återstår att se om hon är en blivande stjärna!!

*kl*

Trodde faktiskt att jag skulle bli imponerad men jag blev bara besviken. Jättesöt men jättedålig rygg och la baken på sidan i de sprången man hellre skulle vilja se lite mer scoop på. Dessutom så tycker jag inte galoppen var så imponerande när det gäller storlek fick väldigt långt på alla distanser och fick hoppa mer på fart än styrka.

Har ser ut att vara väldigt liten??

Blev inte heller imponerad. Ser låst ut i ryggen.

Nu får jag först och främst poängtera att jag inte på något sätt är expert på området.
Men när jag kollar på filmklippen på Harley så ser jag, i mitt tycke, en häst av trevlig modell, kvick i benen, bra driv, sug mot hindret och med utstrålning som få :love:

Hade ryttaren varit lika smidig som Harley själv hade det förmodligen gått ännu bättre ;)

Ja, du sa det, men kan du inte precisera exakt vilka språng, för jag kan verkligen inte se det?

Sen är ju ingen häst perfekt, inte Harley heller. Och de som har perfekt teknik (Sandro Boy kommer ju rätt nära, exempelvis) har andra brister.

olgaklara, tror du missade det här inlägget?

Liknande trådar

Avel Jag vill börja med att understryka att jag är helt ny gällande ALLT som har med avel att göra, men jag har gått i banorna att ta föl på...
Svar
1
· Visningar
963
Senast: viltmilla
·
Avel Som vissa av er kanske kommer ihåg så hade jag ute en tråd innan där jag ville ha tips om hingst till mina ston..... Iallafall så...
2
Svar
34
· Visningar
3 440
Senast: Behati
·
C
Avel Jag tänkte den här trådenkunde vara lämplig nu när många frågar om hingstval till sina ston. Många av frågorna kring detta som brukar...
Svar
3
· Visningar
1 558
Senast: Guld
·
  • Låst
Avel Användningsråd för årets nya hingstar 3-åringar: Coriall 1101 En hoppbegåvning med intressant hopphärstamning som även visat prov...
Svar
6
· Visningar
1 779
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Hjälp!
  • Uppdateringstråd 31