Hårfärgning & gravid?

M

_MickiZ

Vill färga om håret för har en hemsk utväxt men vet inte om jag vågar, känns inte alls bra med massa kemikalier. :crazy:

Vill gärna veta, hur resonerar ni kring detta?

/_MickiZ

Sv: Hårfärgning & gravid?

Jag hade inte gjort det. Har hört många som färgat håret när de vart gravida och antingen har det inte tagit sig alls eller så har de fått en helt annan färg än det var tänkt :D Sen är väl alla kemikalierna ingen höjdare heller.

Jag har färgat håret en gång under graviditeten. Jag personligen tror inte att det påverkar fostret på något sätt om man gör det en gång. Skillnad kanske om man gör det regelbundet.

Men om jag inte tyckte att det kändes bra så skulle jag inte göra det. Oavsett vad andra tycker.

Ojj helt annan färg, läskigt :D
Tack för svaret, nej det är just kemikalierna som känns läskiga.
Jobbigt och ha färgat håret m.brunt när man är mörkblond, ser ut och vänta mig en snygg period framåt isåfall ;)

Jag har färgat håret en gång under graviditeten. Jag personligen tror inte att det påverkar fostret på något sätt om man gör det en gång. Skillnad kanske om man gör det regelbundet.

Men om jag inte tyckte att det kändes bra så skulle jag inte göra det. Oavsett vad andra tycker.

Tack :) Men ändå känns det som fostret inte hänger ihop med kemikalierna i håret... Men är ändå så nojjig så jag hela tiden tänker: "Tänk om" hela tiden..

Jag går till frisören som vanligt. Dock brukar min frisör lägga en intensivtoning istället för färg.
Permanent och blondering avrådde hon från men det var pga risken för ojämnt resultat, inte pga fostret.

Så intensivtoning är bättre då?
Tack för svaret :)

Känns som jag skulle vela göra något med håret innan studenten och balen..

Jag både färgade och blekte mitt hår i måndags. Blev inte nå konstiga färger.

Min frisör säger iaf det :laugh: Hittills har det iaf funkat bra.

Åå vad bra, det ska jag dubbelkolla med min barnmorska också, tack så mycket! :laugh:

Ganska förstårligt att jag helst vill se lite bra ut på min student och bal, de händer liksom bara en gång :D

Min frisör säger iaf det :laugh: Hittills har det iaf funkat bra.

Min oxå som klippt och färgat mig när jag väntat mina barn.

Dessutom jobbade hon själv heltid under sina egna graviditeter fram till BF och började igen så fort det gick (egen företagare).

Hon brukar dock göra så att hon undviker färga/tona innan v.12. Men det för sin egen skull så inte hon ska få skulden OM det skulle hända något. Kan tänka mig att får man missfall vill man komma på varför, och har man då nyligen vart hos frissan så kanske man tror det är pga det. Precis som man kanske tror det skett pga man varit med på en aktiv hoppkurs eller vad som helst.

Jag är i v. 18 :)

Tack för ditt svar! Det är väl inte farligt, bara jag som är nojig antagligen :D

Jobbar som frissa. Jag kör intensivtoning på mina kunder när de är gravida. Om de brukar helbleka så försöker jag göra slingor i hätta istället. Då kommer inte blekningen i kontakt med botten. Det är just vi ljusfärgning och blekning jag märkt att det kan bli gulare än vanligt. Och så är ju huden vårat största organ...Man vet ju aldrig, better safe then sorry... Jag tonade mej två gånger under min graviditet, efter v 25.

Det finns studier som visar att frisörer löper större risk att få tillväxthämmade barn men jag har för mej att det berodde främst på hårspray och permanentvätska...

Okey, men är det okey att göra en intensivtoning när jag är i v. 18 tycker du? :laugh:

Jag fixade både hår och naglar på salong när jag var gravid. Tror jag klippte mig å färga håret sista ggr i v.35-36 för att sen kunna komma tillbaka när bebbe var 1-2 månader :D

Man måste ju se fräsch ut när man e nyförlöst ;)

*kl*

Så vitt jag vet är det vanligt att gravida vänder sig till ekologiska frisörer just för att slippa kemikalierna.
Själv skulle jag kika närmare hennafärgerna som finns på Lush om jag ville färga håret.

Liknande trådar

Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
633
Senast: Bufera
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 755
Senast: mamman
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 547
Senast: Anonymisten
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 569
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar