Hårdare regler för drivning införs 1 april

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare dolphinsmile
  • Startdatum Startdatum
Sv: Hårdare regler för drivning införs 1 april

Man kan inte förklara för någon som inte begriper... Eller hur var det? :D

JAg tror helt enkelt att du inte förstår vad jag menar (eller någon annan heller för den delen)...

Och jag vet inte om jag klarar av, eller orkar, att förklara vad jag menar så att du ska kunna förstå det heller. Så jag nöjer mig med att var o en får ha sin tro och sin modell. Så länge inga hästar tar skada av det.
Suck.

:bow::bow::bow::bow::bow::bow::bow:

JAg tror helt enkelt att du inte förstår vad jag menar (eller någon annan heller för den delen)...

Och jag vet inte om jag klarar av, eller orkar, att förklara vad jag menar så att du ska kunna förstå det heller. Så jag nöjer mig med att var o en får ha sin tro och sin modell. Så länge inga hästar tar skada av det.
Suck.

Jag förstår till viss del vad du pratar om men det låter gammaldags i mina öron.
Och som du säger så länge inte hästarna kommer till skada kan vi diskutera hur mycket som helst. Jag tycker att det är kul iaf :D

Just det är med spöets vara eller icke vara i vardagskörningen är ganska intressant tycker jag.

Civil action: Jag har inte speciellt stor erfarenhet av att köra häst ännu. Men jag saknar verkligen alla olika sätt man kan påverka hästen när man rider.
Hur gör du för att få hästen på betten med bara tömmarna? Det enda man kan göra med dem är ju egentligen dra och släppa efter? Halvhalter? ;)

Just det är med spöets vara eller icke vara i vardagskörningen är ganska intressant tycker jag.

Civil action: Jag har inte speciellt stor erfarenhet av att köra häst ännu. Men jag saknar verkligen alla olika sätt man kan påverka hästen när man rider.
Hur gör du för att få hästen på betten med bara tömmarna? Det enda man kan göra med dem är ju egentligen dra och släppa efter? Halvhalter? ;)

Jag brukar "plocka" med dem... ställa dem lite åt olika håll... som när jag rider.
Kör sällan med pisk, har nog hålla reda på mig själv ;)

Samma här.. kör aldrig med pisk.. skulle nog kanske behöva de ibland.. men jag tror inte jag skulle kunna använda den på rätt sätt ännu. Så då vill jag inte ha den alls..

Det viktigaste är att hästen arbetar avslappnat som humlan säger man "plockar" upp dem på bettet leker lite med bettet i munnen på dem en lugn och harmonisk häst brukar gå ner och jobba lugnt och avslappnat brukar de jobba som man vill att de ska göra. Man låter hästen springa i avslappnade serpentiner på banan kom ihåg att hästen får inte ligga på när man kör så här. Då gäller det att få hästen avslappnad med sitt arbete först. Jag vet att humlan inte gillar longering men det gör jag om hästen är avslappnad är det ett utmärkt arbete. Jag "kör" mina 3 i manegen dagligen (tillsammans alla tre) i 20 minuter och de tycker det är jätte roligt att leka lite med varandra och det ger ett utmärkt psyke på hästarna och fina mjuka muskler att träna på i jobben sedan är ju bara ett av många plus man får av det. Detta blandat med massage och streching är grundläggande för att kunna tävla hästarna på topp. Hur man sedan gör detta är en fråga som är upp till tränaren.
Rätt så OT men ändå.

Liknande trådar

Trav Som efterdyning på Kalla Fakta och debatterna runt detta skulle jag vilja höra era funderingar på vad ni som aktiva i travet skulle...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 621
G
Trav Det är en fråga som kommer titt-som-tätt och har aktualiserats sig extra mycket efter "Kalla Fakta" och "Kvällsöppet" och de...
Svar
3
· Visningar
2 548

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar