Hårborttagningsmedel

Molntuss

Trådstartare
Igår provade jag ett, för mig, nytt hårborttagningsmedel.
Det fungerade långt över förväntan, men tog inte allt under armarna (troligtvis för att jag inte lät det sitta kvar tillräckligt länge där). Nu till mitt problem:

Pga diverse kommande händelser skulle jag väldigt gärna vara hårfri under armarna på onsdag. Kan jag använda medlet under armarna igen imorgon (tisdag) kväll?
Då kommer det ha gått 48 timmar sen jag använde det senast. Rekommenderad tid mellan behandlingarna är 72 timmar.
Vågar jag chansa eller är risken för stor att huden får någon form av reaktion mot medlet (eller vad som nu annars kan hända)?

Tacksam för svar =)
 
Sv: Hårborttagningsmedel

Om du inte är känslig så skulle jag nog våga testa, men det är dock inget expert-svar.:D

Nyfiken, vilket medel var det du använde?:d
 
Sv: Hårborttagningsmedel

Jag tror inte det är någon större fara att använda det igen, men risken är väl att det inte tar hårstråna om de är för små.
 
Sv: Hårborttagningsmedel

Använde hair removal cream från veet.
Provade en annan av deras för några år sen och då var jag väl inte direkt imponerad, men den här var betydligt bättre faktiskt :)


Halvt kl
Tror jag tar och använder det igen ikväll så får vi se hur det går.
Det står att den ska vara "proven to work on very short hair" så det är väl upp till bevis då :p
 
Sv: Hårborttagningsmedel

Jag skulle vara ganska försiktig med det där. Å andra sidan skrapade jag av hud (men inte ett enda hårstrå..) av mina ben när jag försökte mig på Veet för något år sedan, så jag har blivit "lite" rädd för alla såna där hårborttagningsmedel :p

Har du redan hunnit prova så kan du väl uppdatera tråden med om det fungerade eller inte? :D
 
Sv: Hårborttagningsmedel

Jag har hunnit prova och min hud dog inte ;)
Tog bort en del av de korta håren också. Inte alla, men tillräckligt för att jag inte behövde skämmas eller känna mig obekväm :P
 
Sv: Hårborttagningsmedel

Skönt att det gick bra, vilken använde du aloe veran eller den rosa som jag inte har koll på. Eller hittade du något nytt?
 
Sv: Hårborttagningsmedel

Ser att du provade igen, Veet är ju ett typiskt "hemmafix" vax och de brukar vara bra mycket mildare :)
 
Sv: Hårborttagningsmedel

Använde en tub som kom i en rosa låda tillsamans med en spatel.
Fanns flera olika rosa där jag köpte den, men det kanske säger dig något i alla fall :p
 

Liknande trådar

Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
39 672
Senast: Hedinn
·
Tjatter Välkomna till ulvlek! LL: Idahoe Deltagare: 1. glömmerallt 2. Artline 3. fio 4. Qitis 5. cirkus 6. Niyama 7. Pegasus63 8. hemlig 9...
19 20 21
Svar
415
· Visningar
13 036
Senast: Niyama
·
Kropp & Själ Jag har köpt Veet hårborttagningsmedel och tänkte höra om någon har erfarenhet av intimhårborttagning med den? Det står att man får ta...
2
Svar
23
· Visningar
2 532
Senast: Vitsippan
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 348
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp