Hur långt har det blivit på dessa två år om jag får fråga?Jag har rätt så "nytt hår" då jag rakade av allt 2014.
Önska mig lycka till nu då!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur långt har det blivit på dessa två år om jag får fråga?Jag har rätt så "nytt hår" då jag rakade av allt 2014.
Det är sååå snyggt. Har haft sån beslutsångest över vad jag ska göra med mitt hår. Men nu vet jag :Jag har rätt så "nytt hår" då jag rakade av allt 2014. Har sen dess bara använt henna och ammoniakfri färg. = Det får rättfärdiga mitt nya projekt, dvs. Projekt SOMMARFIN 2016.
![]()
![]()
![]()
![]()
Jag döör så snyggt det är med silver.
Har klippt det några gånger så egentligen skulle det vara nedanför brösten men är lite längre än axellångtHur långt har det blivit på dessa två år om jag får fråga?![]()
Åh okej men då växer det ju endå snabbt!Har klippt det några gånger så egentligen skulle det vara nedanför brösten men är lite längre än axellångt!
Det står att det är en permanent hårfärg, så då är det nog det och inte en blekning. Det borde väl stå om det är en blekande färgÄr det här en färg eller en blekning? https://www.bubblebox.se/sv/artiklar/excellence-pro-keratine-81-ljus-askblond.html
Jag blir lite förvirrad då det på förpackningen visar att resultatet ska bli ett ljusare hår samtidigt som det står att det är en hårfärg och att den täcker grått hår.![]()
Är det här en färg eller en blekning? https://www.bubblebox.se/sv/artiklar/excellence-pro-keratine-81-ljus-askblond.html
Jag blir lite förvirrad då det på förpackningen visar att resultatet ska bli ett ljusare hår samtidigt som det står att det är en hårfärg och att den täcker grått hår.![]()
Det står att det är en permanent hårfärg, så då är det nog det och inte en blekning. Det borde väl stå om det är en blekande färg.
Egentligen innehåller all färg man köper blekning, också. Det är för att färgen ska fästa bättre. Jag gissar att har du mörkare än så så ljusar den upp en del, men du kommer nog inte bli riktigt lika ljus som på bilden, om du är mycket mörkare. Är du ljusare så kommer den mörka ner. Typ så är min erfarenhet![]()
Brukar vara detOk, så då är det någon slags kombinerad färg och blekning.![]()
Brukar vara detOftast står det väteperoxid i innehållet, och det är blekning. Så det sliter ju lite, men jag tycker inte det brukar vara så farligt
Kör säger jag!![]()
Ok, jag är lite rädd att det ska leda till att mitt färgade hår blir ännu mer rödaktigt om jag bleker det. Testar i varje fall nu på en slinga mitt i håret.Jag skulle så gärna vilja dämpa den lite för mörka färgen något.
Bra att du testar på en slingaMin erfarenhet är att hemmafärger är ganska starka, och lite "lynniga", så det är ju lite lotteri, men iom att det står ask borde det vara relativt riskfritt
Undrar om inte jag använt just den färgen någon gång.. hmm. Ska se om jag inte har nån bild isf
![]()
Körde igenom hela håret senare. Det blev faktiskt bra. Aningens ljusare och det lyckades få bort det mesta av de röda tonerna i håret. Nu är det en mörkblond ton som är något mörkare än min riktiga hårfärg, men det kommer nog att bli spot-on när det blir lite solblekt.![]()
Bleker du hemma är det risk att du får gult hår pga av det rödaHjälp!
Mitt hår är nu gult, rött ett par cm från hårbottnen och sen naturlig mellanblond (som se superdassig ut pga kontrasten till det röda) .
Jag har ingen enorm budget, men jag har ganska mycket hår... Vad gör jag?Jag köpte en beige färgbomb från revlon, men jag ser ingen skillnad alls. Misstänker att jag hade för blött handdukstorkat hår, kan det ha stjälpt?
Om jag vill bleka håret, hur går det till? En blekning, flera? Misstänker att det är otroligt dyrt om jag har relativt tjockt hår ner precis under brösten?
Är blekning dumt? Måste jag sen färga det igen? (ser hur pengarna rullar...)