Hår-tråden

Denna gången slängde jag bara i en pigmenterad hårinpackning! :D
Den som är i mitt egna citerade inlägg här ovanför! Maria Nila Bright red! Men mitt hår är allt annat än koppar :p
Hehe jag ser det :D Nu vet jag vilken röda nyans jag inte ska ta :D
Jag tycker det är så svårt att välja, jag har inte hittat någon "färgkarta". Brukar inte det finnas? Kan jag blanda olika?

Hehe jag ser det :D Nu vet jag vilken röda nyans jag inte ska ta :D
Jag tycker det är så svårt att välja, jag har inte hittat någon "färgkarta". Brukar inte det finnas? Kan jag blanda olika?

Man brukar kunna blanda färger som är från samma märke.. jag har aldrig testat dock.. :p
Jag färgar normalt mitt hår hos frisörska eftersom att mitt hår är låååångt så det blir ett jäkla kladd att hålla på med själv.. tar ca 1h för mig att få i färg i hela håret om jag gör det själv.. :wtf: :D

Jag har otroligt svårt för att bestämma mig när det kommer till hårfärg.
Skulle behöva lite hjälp på vägen, försöker nu spara ut till långt hår och kommer då självklart att färga hos frisör. Men jag måste bara komma på vad jag vill ha.

Jag är i grunden blond, men trivs verkligen inte i det. Är blond idag och känner att det inte är min färg alls, känner mig mest röd och fet i ansiktet av det :p Jag kommer dock inte färga fören graviditeten är slut, då färgerna kan krångla under den perioden.

Men har ni några tips på vad jag ska göra?
Jag hör till de som gärna testar olika saker hela tiden :p

Typiskt svensk råttblond
487242_4937346790513_1863868042_n.jpg

Svart
10304868_10205196098321067_4170265987836545720_n.jpg

Rött:
3401_4438067748849_350335713_n.jpg

Svart/vit
2301_1108554193091_9633_n.jpg

Brun
10170939_10203597027865305_5377923308803218933_n.jpg

Jag tycker det verkar som det superröda är den bästa till din personlighet - men det kan vara jag som inbillar mig! I alla fall är det supersnyggt på dig, och det är få jag tycker passar i den hårfärgen.

Å andra sidan kanske det blir mycket/fel om du har längre hår, det blir ju ett kraftigare intryck av färgen. Svårt.

Jag tycker det verkar som det superröda är den bästa till din personlighet - men det kan vara jag som inbillar mig! I alla fall är det supersnyggt på dig, och det är få jag tycker passar i den hårfärgen.

Å andra sidan kanske det blir mycket/fel om du har längre hår, det blir ju ett kraftigare intryck av färgen. Svårt.

Jag gillar det röda skarpt, men hade väldigt svårt att hitta en röd färg som verkligen höll sig röd i mer än 1-2 duschar. Tappade mängder av färg och den intensiva nyans som jag gillade skarpt försvann. Men det kanske har kommit nya färger idag :D

Jag gillar det röda skarpt, men hade väldigt svårt att hitta en röd färg som verkligen höll sig röd i mer än 1-2 duschar. Tappade mängder av färg och den intensiva nyans som jag gillade skarpt försvann. Men det kanske har kommit nya färger idag :D

Finns otroligt bra pigmenterade hårinpackningar som fräschar upp färgen kanon när man tycker att det börjar bli lite dassig färg! :)
Annars tycker jag att du passade väldigt bra i det svarta också!

Finns otroligt bra pigmenterade hårinpackningar som fräschar upp färgen kanon när man tycker att det börjar bli lite dassig färg! :)
Annars tycker jag att du passade väldigt bra i det svarta också!

Efter att jag sett ditt resultat med rött, funderar jag på att prova MN¨s pearl, för att få ur gula toner.

• Gilla
Reactions: WS6
Vet inte riktigt om denna fråga passar här men det handlar om hår, så jag provar :p

Jag har tunt sprött och ostyrigt hår som varje natt skapar mig ett nytt kaos att handskas med. Jag försöker att inte tvätta håret oftare än varannan, var tredje dag. Men jag tycker det känns så smutsigt varje kväll. Och tro fasen det, för utan hårspray och en plattång rår jag inte på det. Jag använder produkter min frisör rekommenderat mig, så jag antar att det ska passa min hårtyp. Men hur gör ni som tvättar håret sällan? Skippar allt vad produkter heter efter en tvätt och har sådär fabulous hår helt naturligt? Eller hur funkar det?

Vet inte riktigt om denna fråga passar här men det handlar om hår, så jag provar :p

Jag har tunt sprött och ostyrigt hår som varje natt skapar mig ett nytt kaos att handskas med. Jag försöker att inte tvätta håret oftare än varannan, var tredje dag. Men jag tycker det känns så smutsigt varje kväll. Och tro fasen det, för utan hårspray och en plattång rår jag inte på det. Jag använder produkter min frisör rekommenderat mig, så jag antar att det ska passa min hårtyp. Men hur gör ni som tvättar håret sällan? Skippar allt vad produkter heter efter en tvätt och har sådär fabulous hår helt naturligt? Eller hur funkar det?

Du har aldrig funderat på att låta håret vila från allt vad du utsätter det för? Och bara acceptera att så här ser håret ut idag?!
Det kan säkert ta lite tid innan håret vant sig vid att "bara" bli tvättat 2-3ggr/v,..

Jag har långt hår, ungefär ner till halva låren, det utsätts aldrig för någon form av värme - värme skadar håret! Jag tvättar håret 1-3ggr/vecka, använder ett schampo och ett balsam som passar min typ av hår, lufttorkar.. Jag färgar mitt hår 3-4ggr/år och däremellan slänger jag i några omgångar vårdande hårinpackning. Jag klipper mig en gång om året ungefär.. Mitt hår mår bra, är fräscht och välvårdat! :)

Mitt hår tycks tåla allt vilket gör att jag laborerar en del. Dessutom växer det fort och har bra kvalité :love:
Jag sköter det rätt enkelt. Tvättar håret ungefär var 4:e dag. Är jag ledig kan det gå längre tid än så. Ibland fönar jag hårbotten men det är så tråkigt att jag oftast låter håret lufttorka. Använder i stort sett aldrig platt- eller locktång, ett par-tre gånger per år. Använder om håret är långt balsam i längderna. Nu när det bara är axellångt använder jag bara schampo och där växlar jag mellan olika sorter. Gör färginpackning nästan varje gång jag tvättar håret eftersom jag gillar färg :D
Håret klipps, färgas och permanentas när jag modellar (fem gånger hittills i år) och två gånger i år har jag blekt håret hemma (en gång med assistans och en gång ensam).
Nu är håret axellångt och lockigt och jag kammar det aldrig. Reder ut håret med fingrarna när jag tvättar det. När håret är rakt kammar jag det något oftare men försöker undvika det. Har håret uppsatt i stort sett hela tiden eftersom både stall och jobb "kräver" uppsatt hår. Är håret långt sover jag med fläta.

Om du fyller på regelbundet med färgbomb så håller det sig fint!

Okej, nu har jag fått upp bilder!
Före: (Tänk bort Halloweensminket :D hade ingen annan färsk bild..)
12112037_10153255651607029_990995358598597203_n.jpg

Efter:
12191782_10153260240412029_9132916979717231438_n.jpg

Vad fint! Jag försöker komma på vad jag ska göra med mitt hår och det där skulle nog passa på mig med. Vad ska man kalla den färgen?

Finns det mer skonsamma färger idag hos frisören? Jag har inte färgat håret på flera år då jag inte velat utsätta varken mig eller naturen för kemikalierna. Men jag är trött på mitt tråkiga hår nu... Det får ganska fina naturliga slingor men jag skulle vilja förstärka dem lite och få mer lyster i håret. Jag har dålig hårkvalite med tunna och få hårstrån så jag vill slita så lite på det som möjligt.

Vad fint! Jag försöker komma på vad jag ska göra med mitt hår och det där skulle nog passa på mig med. Vad ska man kalla den färgen?

Finns det mer skonsamma färger idag hos frisören? Jag har inte färgat håret på flera år då jag inte velat utsätta varken mig eller naturen för kemikalierna. Men jag är trött på mitt tråkiga hår nu... Det får ganska fina naturliga slingor men jag skulle vilja förstärka dem lite och få mer lyster i håret. Jag har dålig hårkvalite med tunna och få hårstrån så jag vill slita så lite på det som möjligt.

Det där är en toning! :) 7/47 hos Wella. Jag sa att jag ville ha koppar/ljusbrun och den var närmast bland de färger de hade hemma. Nu vid andra toningen blev det mörkare och rödare och inte riktigt så som jag ville, kanske lät den sitta i för länge?

Angående färgningar så lämnar jag det till någon annan, jag kan svara ungefär lika bra som en sten på sådana frågor :p

Det där är en toning! :) 7/47 hos Wella. Jag sa att jag ville ha koppar/ljusbrun och den var närmast bland de färger de hade hemma. Nu vid andra toningen blev det mörkare och rödare och inte riktigt så som jag ville, kanske lät den sitta i för länge?

Angående färgningar så lämnar jag det till någon annan, jag kan svara ungefär lika bra som en sten på sådana frågor :p

Jag gissar att din färg blev annorlunda och mer "intensiv" denna gången då utgångsfärgen var en annan mot första gången du tonade det..

Aha, okej! Jag tycker aldrig resultatet blir riktigt som man tänkte när man färgar/tonar hemma så även om jag är sämst på att gå till frisören är det nog vad jag måste göra. :p men jag har alltid gillat koppar och det skulle nog komplettera mina egna färger fint!

Måste också lära mig att boka en ny tid när jag är hos frisören, jag klipper mig alldeles för sällan och sen undrar jag varför jag är så onöjd med håret hela tiden... :p

Liknande trådar

Kropp & Själ Pga mediciner (tidigare och inte nu längre) och från början tunt hår och att man inte direkt blir yngre så är mitt hår ... ja hemskt...
Svar
19
· Visningar
877
Senast: Raderad medlem 142658
·
Kropp & Själ Jag har torrt frissigt och något lockigt hår som ser riktigt trist ut. Just nu kör jag balsammetoden och håret har blivit friskare och... 2
Svar
28
· Visningar
1 193
Senast: Tassa
·
Kropp & Själ Jag vet att det finns trådar på ämnet men jag vill ändå ha en till. Mitt hår är alltid torrt och tråkigt. Jag använder schampokakor och...
Svar
11
· Visningar
512
Senast: Raderad medlem 142658
·
Kropp & Själ Visst är vi några vinterbadare här? Vore kul att ha en tråd för det (hittade ingen när jag sökte så tror inte det finns nån?). Inleder... 2
Svar
37
· Visningar
1 895
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka