@Springsteen Jag förstår inte varför det ska vara så svårt för frisörer att klippa så som man vill ha det?? Jag brukar alltid ha med mig en bild för att det inte ska bli några missförstånd men ÄNDÅ blir det inte rätt... 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Beror lite på hur det känns, men runt 2-4 ggr på ett år, antingen en gång i halvåret eller en gång i kvartalet.Hur ofta klipper ni er?
Hur ofta klipper ni er?
Senast måste nog ha varit ca. 10 år sedan...![]()
Då hade jag håret ungefär till axlarna, nu kan jag sitta på topparna...
Frånsett att mitt hår -bokstavligen- är 1 m långt är det också väldigt tjockt. Och jag har ingen aning om vad för frisyrer jag ska ha längre!![]()
"Dressyrryttarknut" med donut går inte längre - jag har för mycket hår, hästsvans är verkningslöst - håret fladdrar lika mycket ändå, "slarvig knut" har jag också för mycket hår för osv. Har inga idéer kvar! Ni andra med jääättelångt hår, vad har ni för vardagsfrisyrer?
Låter snyggtPå lördag ska jag skaffa fejkhår. Brunt och rosa och långt.![]()
Senast måste nog ha varit ca. 10 år sedan...![]()
Då hade jag håret ungefär till axlarna, nu kan jag sitta på topparna...
Frånsett att mitt hår -bokstavligen- är 1 m långt är det också väldigt tjockt. Och jag har ingen aning om vad för frisyrer jag ska ha längre!![]()
"Dressyrryttarknut" med donut går inte längre - jag har för mycket hår, hästsvans är verkningslöst - håret fladdrar lika mycket ändå, "slarvig knut" har jag också för mycket hår för osv. Har inga idéer kvar! Ni andra med jääättelångt hår, vad har ni för vardagsfrisyrer?
Låter snyggt
![]()
![]()
Det rosa smög sig högre och högre uppså var försiktigt! Det sådär smyger på en
![]()
Fy vad snyggt!
Jag som gick till frisören inställd på rosa och brunt hår blev övertalad att fortsätta kampen mot blont hår.
Min frisör vill göra grannyhair på mig i höst eller vitblont med bubbelgumsrosa istället för fejkhår och brunt.
Så jag lyssnade snällt på min duktiga frisör och gick hem med det här istället.
![]()
Tyckte du gjorde helt rätt i att följa frisörens råd!Fy vad snyggt!
Jag som gick till frisören inställd på rosa och brunt hår blev övertalad att fortsätta kampen mot blont hår.
Min frisör vill göra grannyhair på mig i höst eller vitblont med bubbelgumsrosa istället för fejkhår och brunt.
![]()
...mitt vill bara bli gult hela tiden, färgade det grått och efter två tvättar var det blont igen... SUCK
Har samma problem. Eftersom jag börjar bli grå i hårbotten vill jag redan nu tona ihop längderna med utväxten, i tid s a s. Har därför i samråd med frisören fått lagt askblonda slingor. Men håret vill hela tiden dra åt min naturligare gula ton. Och skiter högaktningsfullt i silverschampo och slikt.
Kommer bli världens fulaste, smutsgula gråton![]()
Tyckte du gjorde helt rätt i att följa frisörens råd!
Lättare att färga brunt/rosa om du skulle ångra dig nu än att försöka få bort det bruna och bli blond så
Åhhhh bubbelgumsrosa (som kanske drar liiiiite åt lila) hade varit så jäkla snyggt på dig!! Önska att jag kunde har pastellhår/grått/vittmitt vill bara bli gult hela tiden, färgade det grått och efter två tvättar var det blont igen... SUCK
Tack!Snyggt!
Jag står i valet och kvalet, vet inte om jag ska boka tid och gå till frisören, för att bli ännu lite blondare. Just nu är jag mer blond i rötterna och mörkare i längderna, och är inte riktigt nöjd. Nu är problemet att jag gjorde detta för drygt två veckor sedan (med olaplex), men blev riktigt avundsjuk på syrran som var och fixade sitt i torsdags..
Tycker inte att mitt hår känns torrt eller skadat, men blir osäker på hur jag ska göra. Sen tycker jag att den frisör jag går till (på shoppingcenter) är krånglig och tar redigt betalt. Men jag vill, jag vill gå igen... Samtidigt som jag tvekar lite, vilket kommer av den förnuftiga delen i mig.
Hur ska jag göra?![]()
Fy vad snyggt!
![]()
Fy vad snyggt!
![]()
Det blev jättefint!! Ser väldigt naturligt ut.
Bra att du inte gjorde extensions, det sliter så sjukt mycket på håret... Jag har varit väldigt sjuk och förlorade mer än hälften av mitt fina långa hår. Det var traumatisk. Gjorde till slut tape extensions pga att jag mådde så dåligt över hur håret såg ut och det är det dummaste jag gjort i hårväg. Det var jättefint i knappa två månader tills löshåret skulle tas ut. Det mesta av mitt eget följde med också...
Nu har det äntligen börjat se bättre ut, växer sakta med säkert ut igen.
Alla extensions sliter, det är rent skitsnack att tape ska vara så skonsamt. Jag kände ju hur det drog i hårbottnen när jag sov och rörde på mig med håret i fläta. Så det är mitt bästa hårtips, sätt aldrig i extensions!
Jag har clip on hår nu om jag vill vara extra fin, det sliter ytterst lite om man bara använder det ibland.
Är det någon som provat den hårmassagen metoden där man masserar och har huvudet upp och ner i 5-10 minuter varje dag i en vecka per månad?
Man vet att man är hästmänniska när man tar selfie på håret, i stallet.![]()