Hår-tråden

@pepp Härligt! Bild!? ;)

Jag kommer nog klippa av 1 dm eller så för att verkligen fräscha upp håret. Det kommer bli strax under nyckelbenen typ :)

Det är så skönt! Kan nog vara bra såhär efter sommaren när man badat mycket och håret blekts :)

Här är halva mitt :D
10430389_10152135896386841_1632076581519464986_n_53de923b9606ee16ff45be1b.jpg

@pepp Skitsnyggt! Ser perfekt ut ju, inte det minsta gult :up:

Ja, det ska bli så skönt att klippa av sig lite hår! Jag försökte beställa tid igår, jag har två tjejer på olika ställen jag brukar gå till, och den ena verkar inte jobba längre och den andra har inga tider..... :banghead:
Hatar att klippa mig hos nån ny!!

Snyggt! @pepp

Sugen på att klippa mitt också, fast vill ha det riktigt långt men bör väl toppa alla fall.
Skulle vilja ha något sådant här
large.jpg

Images+Avril+Lavigne+Pics.jpg

Riktigt långt men ändå lite mer frisyr av det än att det bara hänger sas.

Jag har aldrig varit någon som brytt sig om sitt hår. Förändringar och sådant. Det växer ju ut.
Men nu är jag helt förstörd för att jag var tvungen att klippa av det kort. Hälften av håret trillade av och
det hår som stannade kvar... hälften av det gick av vid halva längden ungefär. Så det var bara att ta fram
saxen. Men fy vad jag vantrivs!

d3a9887a-ccd9-4965-a506-919cff7b14d4_zps29a7fa4f.jpg

Jag har aldrig varit någon som brytt sig om sitt hår. Förändringar och sådant. Det växer ju ut.
Men nu är jag helt förstörd för att jag var tvungen att klippa av det kort. Hälften av håret trillade av och
det hår som stannade kvar... hälften av det gick av vid halva längden ungefär. Så det var bara att ta fram
saxen. Men fy vad jag vantrivs!
Åh, vad jag känner med dig, vet hur jag skulle reagera.
Det ser så fint ut nu dock, friskt och blankt, kanske du kan se över dina rutiner, om du kan göra några förbättringar för att ta hand om det bättre så att det inte behöver hända igen?
Vilka rutiner har du nu?

Jag tog ett foto av mig och mitt hår igår som jag blev så nöjd med.
Mitt hår är något som jag är så fåfäng över. :D

10616506_10152393503704011_7568882029470972818_n.jpg

Innan det började trilla av och gå av så var det såhär långt och någorlunda i tjocklek. (Gammal bild dock.)
Inte jättelångt och inte jättetjockt, men betydligt mer hår än jag har nu!

430673_10150614125048562_980114984_n_zpscd7f540c.jpg

Jag har varit sjuk länge så det är troligtvis anledningen + att jag gick till frisör och blekte det i våras, har blekt flera gånger förr
utan problem (någon gång då och då under 10 år) och det var väldigt länge sedan jag blekte det, och det var starkt och friskt.
Kommer aldrig att våga gå till frisör igen. :eek:

Numera har jag påbörjat balsammetoden. Borstar nästan aldrig håret och flätar det på natten. Finns säkert massa annat man kan göra?

@Springsteen Vad himla trist med ditt hår :( Har själv aldrig haft så långt hår, inte ens längden du har nu och upplever kort. Sjukdom kan verkligen ställa till och ibland kommer inte reaktionen förrän 3 månader efter sjukdom, stress eller liknande och då kopplar man inte alltid ihop vad som utlöst vilket. Har du ätit någon medicin med som kanske har sådan biverkning?
När jag var som sjukast så var mitt hår tunt, kort och risigt, det präglade verkligen det som var och varit. Var försiktig med blekningen men försök toppa håret hos frisör i alla fall var 16e vecka, slitna toppar äter lätt upp det friska håret och då bryts det av tillslut

@Rhodugune Glömde ju att tagga dig ovan. :p

@Springsteen Vad himla trist med ditt hår :( Har själv aldrig haft så långt hår, inte ens längden du har nu och upplever kort. Sjukdom kan verkligen ställa till och ibland kommer inte reaktionen förrän 3 månader efter sjukdom, stress eller liknande och då kopplar man inte alltid ihop vad som utlöst vilket. Har du ätit någon medicin med som kanske har sådan biverkning?
När jag var som sjukast så var mitt hår tunt, kort och risigt, det präglade verkligen det som var och varit. Var försiktig med blekningen men försök toppa håret hos frisör i alla fall var 16e vecka, slitna toppar äter lätt upp det friska håret och då bryts det av tillslut

Det är trist, men inte så mycket att göra. Tråkigt att din sjukdom påverkat ditt hår! :(

Jag tror inte att medicinerna ska ha påverkat, men jag kan ju alltid läsa mer på följesedlarna till medicinerna. Nu äter jag inga mer mediciner, så det borde kanske avta! Men det kan mycket väl vara stress och dålig kost osv. Någon blekning blir det inte igen, är livrädd
för att bli av med håret helt. :eek: Får komma ihåg att gå och klippa mig regelbundet. :)

@Springsteen Ibland blir man chockad med vad det är för biverkningar man kan få. Brukar inte läsa om det på mina mediciner heller, men vissa saker som uppstår har fått mig att kolla och benat ut ett och annat ;)
Stress är så lurigt också, ibland vet man ju inte själv att man är tokstressad och då kanske det dyker upp på dessa sätt? Förstår att du dissar blekning! Speciellt blekning på salongerna som är flera ggr starkare än det i butik, men du hade blekt på salong? Där borde de kunnat avgöra om ditt hår var i skick eller ej :( . Jag är frisör men jobbar inte med det längre men när jag var på en salong min första tid så kom det in en kvinna som var helt knäckt och grät. Hon hade haft superlångt hår och de skulle bleka upp det inför sommaren, men salongen hon gick till hade inte sagt att håret var i dåligt skick + att de använt högt med väte för snabbare resultat. När det sedan sköljdes ur trillade nästan allt av :eek: Så när hon kom bort till oss hade hon kanske 10-15 cm som längst. En av mina dåvarande kollegor fick klippa en frisyr på bästa möjliga sett av det som fanns och hon passade jättefint i det men det hjäpte inte mycket när hon vantrivdes, var så hemskt att se henne gråta så :cry:

Nu skenade mitt inlägg iväg..verkar vara något jag alltid lyckas med :confused::o Förstår att man drar sig för att klippa sig då jag förstått att många med just långt hår alltid upplever att frisören klipper alldeles för mycket? Det borde lyssnas på kunden långt mycket bättre än vad många gör nu. Så kunden vill komma tillbaka igen :)

@Springsteen Ibland blir man chockad med vad det är för biverkningar man kan få. Brukar inte läsa om det på mina mediciner heller, men vissa saker som uppstår har fått mig att kolla och benat ut ett och annat ;)
Stress är så lurigt också, ibland vet man ju inte själv att man är tokstressad och då kanske det dyker upp på dessa sätt? Förstår att du dissar blekning! Speciellt blekning på salongerna som är flera ggr starkare än det i butik, men du hade blekt på salong? Där borde de kunnat avgöra om ditt hår var i skick eller ej :( . Jag är frisör men jobbar inte med det längre men när jag var på en salong min första tid så kom det in en kvinna som var helt knäckt och grät. Hon hade haft superlångt hår och de skulle bleka upp det inför sommaren, men salongen hon gick till hade inte sagt att håret var i dåligt skick + att de använt högt med väte för snabbare resultat. När det sedan sköljdes ur trillade nästan allt av :eek: Så när hon kom bort till oss hade hon kanske 10-15 cm som längst. En av mina dåvarande kollegor fick klippa en frisyr på bästa möjliga sett av det som fanns och hon passade jättefint i det men det hjäpte inte mycket när hon vantrivdes, var så hemskt att se henne gråta så :cry:

Nu skenade mitt inlägg iväg..verkar vara något jag alltid lyckas med :confused::o Förstår att man drar sig för att klippa sig då jag förstått att många med just långt hår alltid upplever att frisören klipper alldeles för mycket? Det borde lyssnas på kunden långt mycket bättre än vad många gör nu. Så kunden vill komma tillbaka igen :)

Det är hemskt! Jag måste bli bättre att läsa om biverkningar känner jag.

Och ja, jag blekte på salong och de tyckte att mitt hår var i väldigt fint skick. Det såg fint ut efteråt också, säkerligen för alla produkter de tryckte i håret, men topparna var slita så det blev ju någon decimeter av då. Men det var såklart väntat. Men när det sen började trilla av och gå av. Då var det inte såå roligt längre.

Men fy tusan, stackars kvinna. :eek: Hon borde ha anmält den frisören som gjorde så, det kan ju inte vara okej någonstans!

Jag brukar klippa själv. Förr klippte jag av 5-10 cm när jag började sitta på håret. ;) :rofl: Även denna gång tog jag saxen och klippte av själv, nu tänkte jag toppa lite då och då så att det inte hinner bli slitet. Mitt hår har alltid växt fort innan, så jag hoppas på att det växer fort även denna gången.

@pepp Skitsnyggt! Ser perfekt ut ju, inte det minsta gult :up:

Ja, det ska bli så skönt att klippa av sig lite hår! Jag försökte beställa tid igår, jag har två tjejer på olika ställen jag brukar gå till, och den ena verkar inte jobba längre och den andra har inga tider..... :banghead:
Hatar att klippa mig hos nån ny!!

Jag klippte mig igår O_o min frisör bara "oj, ja det var väldigt slitet" (sol, salvatten och 3 blekningar har gjort sitt) så nu känner jag mig typ flint :cry: det växer tack och lov väldigt fort! Ska försöka toppa mig oftare också så man slipper ta så mycket varje gång (klippte mig senast i april..) vill ha LÅNGT.NU!

Hatar också att klippa mig hos nån ny, har man en favorit så har man! Har ni så ni kan boka via nätet?

åh super att jag hittade denna tråden!, Jag lockpermanentade mitt hår för en vecka sedan, men märker att jag behöver ha i någon produkt för att det ska bli riktigt bra. Senaste gången, som är ett par år sedan, använde jag en lockmousse som jag verkligen gillade, men tyvärr så verkar den inte finnas längre. Så jag undrar om det är någon här som har bra tips på antingen schampo för lockigt hår eller gärna mousse för lockigt hår?

tacktack!!

@Springsteen Är så avundsjuk på de som har hår som växer som ogräs, mitt är lååångsamt. Ibland känns det som att de stannar vid en längd och inte fortsätter :eek: säkert inbillning men ändå :p Du får klippa topparna hemma själv om förtroendet sviktar för frisörer just nu, så blir det inte klippt mer än du vill :D själv brukade jag som liten också klippa mig själv, detta gjorde jag dock om jag var arg på mina föräldrar, att det straffade mig i stället som hade lite halvtokiga frisyrer verkade jag inte fundera på alls :o

Heej!
Jag och min pojkvän fick den briljanta idén att tona mitt hår kopparrött och nu är det "kopparrött" lite här och där...
Påminner lite som manen på mitt fuxsto :/
Har ni några tips på hur man kan påskynda utdrivningen av toningen?? Det är country colors copper red om det är till någon hjälp. :confused::mad::cry:

@pepp Ja efter sommaren så brukar det ofta behövas en rejäl uppfräschning men skönt att det växer fort iallafall.

Jag har så jag kan boka tid online, väldig bekvämt att man kan se själv när det finns tider. Jag har dock inte bokat nån tid än, känner att jag inte har råd... Inte med blekning iallafall men får se om jag bara klipper håret för det behövs verkligen!

Toning och hårfärg slits bort med billigt schampo. Det går betydligt fortare än många avfärgningsprodukter som finns på marknaden. Tankeställare om man lägger mycket pengar på hårfärg, men lite på schampo...

Hjälp! Vilken hårförlängning är bäst? Keratin? Fläta? Ringar? Jag vill inte ha pojkkort längre!

Har ni tips på billigt och bra i Göteborg eller norr om är jag idel öra :-D

Liknande trådar

Kropp & Själ Pga mediciner (tidigare och inte nu längre) och från början tunt hår och att man inte direkt blir yngre så är mitt hår ... ja hemskt...
Svar
19
· Visningar
879
Senast: Raderad medlem 142658
·
Kropp & Själ Jag har torrt frissigt och något lockigt hår som ser riktigt trist ut. Just nu kör jag balsammetoden och håret har blivit friskare och... 2
Svar
28
· Visningar
1 198
Senast: Tassa
·
Kropp & Själ Jag vet att det finns trådar på ämnet men jag vill ändå ha en till. Mitt hår är alltid torrt och tråkigt. Jag använder schampokakor och...
Svar
11
· Visningar
512
Senast: Raderad medlem 142658
·
Kropp & Själ Visst är vi några vinterbadare här? Vore kul att ha en tråd för det (hittade ingen när jag sökte så tror inte det finns nån?). Inleder... 2
Svar
37
· Visningar
1 895
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka