Hår-tråden

Med klämmor? De sticker väl ut från huvudet, jag kan inte ha något som sticker ut då jag kör mycket bil/lastbil, samt använder pannband/mössa nu under vintern och keps när det regnar och är sommar. Har dålig erfarenhet av hårspännen..

Nä alltså sätter man dom rätt sticker dom inte direkt ut.

Men om du nu har mössa/pannband borde väl håret hållas på plats där under utan diverse uppsättningar?

Med klämmor? De sticker väl ut från huvudet, jag kan inte ha något som sticker ut då jag kör mycket bil/lastbil, samt använder pannband/mössa nu under vintern och keps när det regnar och är sommar. Har dålig erfarenhet av hårspännen..

Fast keps och mössa håller ju håret på plats.

Annars är ett diadem rätt bra även under mössa.

Nä alltså sätter man dom rätt sticker dom inte direkt ut.

Men om du nu har mössa/pannband borde väl håret hållas på plats där under utan diverse uppsättningar?
jag hade pannband i fredags, men upplevde att håret som inte satt fast i tofsen gled uppåt och då inte satt fast under pannbanden och sen stod åt alla håll och kanter.. men vi får se, hittar nog någon lösning om ett par dagar, diadem kan jag inte ha får jag får sån huvudvärk av det.

Hej!
Har följt den här tråden ett tag, nu behöver jag er hjälp :). Trött på mitt hår, men vet inte vad jag vill göra.
Fick klippa av en del pga det var så slitet, stressat för mycket. Det är fortfarande lite slitet så jag vill göra så lite skada som möjligt. Hoppas på lite tips och råd :)!

Såhär ser jag ut nu:

,

Hej!
Har följt den här tråden ett tag, nu behöver jag er hjälp :). Trött på mitt hår, men vet inte vad jag vill göra.
Fick klippa av en del pga det var så slitet, stressat för mycket. Det är fortfarande lite slitet så jag vill göra så lite skada som möjligt. Hoppas på lite tips och råd :)!

Såhär ser jag ut nu:

,

Det ser ju ut som att du har en lång bob just nu och jag tycker du ska fortsätta med den stilen. Sen tycker jag du ska satsa på en aningen mörkare färg men som fortfarande är blond.

Färg och frisyr på bilden tror jag skulle vara perfekt! :)
b8ed245d4183f568332b2de8676081ca.jpg

Tack för tips! Uppklippning blir det nog inte, mitt hår reagerar inte bra på det. Blir plattare, har självfall som gör att det inte blir så fint :). Slingor ska jag absolut fundera på.

Jag hade nog själv velat korta av det för att få självfallet att komma till sin rätt. Slippa behöva sträva med slitna toppar uppåt, s a s. Just när det ligger mot axlarna upplever jag att det slits rätt hårt också.

Jag önskar att man slapp bleka håret innan det rosa, mest för att slippa se ut såhär för en dag :cautious:
PTysO8hIErvQJWC7P0-x0vIFoS6r7AueOTkc7brCe9gaq_c_zMf3R6tFlayLbbfei8caJO1oy9_79VHkxLcBMe2A6prJCcydc3DuGIypzyK7F380SPavS2FAxUWOcietgA0GF1XCxmJp50KMaaFPQ_RTUqIZKwJy1MJDd-ctbnak8mg2WYP7Kgve0Q6vYufy_BHc2cGsiE0uGOb9y6Ch5TYuJ7BSRODs-V-avzafqTJ7nhIAnwA_Bbc4fsPxIlNRlM4t2HPJyfXxC62g1Vkrk0qGSuRet0pcvbRowuSaP2vcuVZAg7olVG6oO6zP5N0a-vfhT_ncLvqqICnyrcl0-HypUNufCpCDCCrBg2j2H3kcvnAIkqWz7wAC82lmrKlQggqxHsJIC3k9pipYBM6wodQowl2_FAefytWEJk7H378eS-MG4TP8yty7YIQZ7X2WssL7gqK-F3olNiAV7XMaPDoUBNd9CeAliNdIvuhwkQDI1yDlm1ANXl2JKDPo8WOKC1tghs1XwNxOd_m6se4UEzS155pjeGkWT6wrSapXiGWPdQPX14fbaPBFwR0qmpA6Mvx2=w601-h966-no

Jag ääälskar mitt rosa hår, men jag tycker blekningen är så tråkig, men jag lär mig var gång att jag inte trivs i blont även om jag nog passar hyffsat i det.

Jag önskar att man slapp bleka håret innan det rosa, mest för att slippa se ut såhär för en dag :cautious:
PTysO8hIErvQJWC7P0-x0vIFoS6r7AueOTkc7brCe9gaq_c_zMf3R6tFlayLbbfei8caJO1oy9_79VHkxLcBMe2A6prJCcydc3DuGIypzyK7F380SPavS2FAxUWOcietgA0GF1XCxmJp50KMaaFPQ_RTUqIZKwJy1MJDd-ctbnak8mg2WYP7Kgve0Q6vYufy_BHc2cGsiE0uGOb9y6Ch5TYuJ7BSRODs-V-avzafqTJ7nhIAnwA_Bbc4fsPxIlNRlM4t2HPJyfXxC62g1Vkrk0qGSuRet0pcvbRowuSaP2vcuVZAg7olVG6oO6zP5N0a-vfhT_ncLvqqICnyrcl0-HypUNufCpCDCCrBg2j2H3kcvnAIkqWz7wAC82lmrKlQggqxHsJIC3k9pipYBM6wodQowl2_FAefytWEJk7H378eS-MG4TP8yty7YIQZ7X2WssL7gqK-F3olNiAV7XMaPDoUBNd9CeAliNdIvuhwkQDI1yDlm1ANXl2JKDPo8WOKC1tghs1XwNxOd_m6se4UEzS155pjeGkWT6wrSapXiGWPdQPX14fbaPBFwR0qmpA6Mvx2=w601-h966-no

Jag ääälskar mitt rosa hår, men jag tycker blekningen är så tråkig, men jag lär mig var gång att jag inte trivs i blont även om jag nog passar hyffsat i det.
Jag ser inte din bild... :down:

Vilket tycker ni funkar bäst av kokosolja och ricinolja? För att få håret lent och sådär fint :p har båda hemma men lite drygt att hålla på med båda.. Samt hur applicerar ni det och hur länge får det sitta och vilket är bästa sättet att få ut det?:D

Åh, vad kul med en hår-tråd! :banana:

Min hårhistoria: Jag har gjort det mesta med mitt hår, både färg- och klippmässigt, skulle gått frisör på gymnasiet. 2014 rakade jag av mig allt och bara lät det växa medan jag rockade min naturliga hårfärg.. Ja, sen några månader sen då. Gått från röd ammoniakfri färg, henna och nu är jag mörkhårig och ska försöka hålla mig till det. Från att ha tuperat håret och plattat det är jag helt fri från sånt och försöker hålla mig till paraben- och sulfatfria produkter. Mitt hår är fint och rakt, men har lite småproblem med hårbotten och håravfall.

Ville tipsa om denna produkt för er som har samma problem som jag:

143-106_1.jpg

Liknande trådar

Kropp & Själ Pga mediciner (tidigare och inte nu längre) och från början tunt hår och att man inte direkt blir yngre så är mitt hår ... ja hemskt...
Svar
19
· Visningar
877
Senast: Raderad medlem 142658
·
Kropp & Själ Jag har torrt frissigt och något lockigt hår som ser riktigt trist ut. Just nu kör jag balsammetoden och håret har blivit friskare och... 2
Svar
28
· Visningar
1 193
Senast: Tassa
·
Kropp & Själ Jag vet att det finns trådar på ämnet men jag vill ändå ha en till. Mitt hår är alltid torrt och tråkigt. Jag använder schampokakor och...
Svar
11
· Visningar
512
Senast: Raderad medlem 142658
·
Kropp & Själ Visst är vi några vinterbadare här? Vore kul att ha en tråd för det (hittade ingen när jag sökte så tror inte det finns nån?). Inleder... 2
Svar
37
· Visningar
1 895
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Nordsvensk Brukshäst
  • Dressyrsnack nummer 18