Hår-tråden

Men en fråga till er andra som någon gång blivit missnöjda/behövt korrigera klippning eller färg.. Måste man betala igen? :confused: Jag har aldrig behövt korrigera innan så jag vet inte hur det fungerar, men man borde ju knappast behöva betala så mycket? Betala fullpris igen skulle ju vara totalt orimligt iom att något blev fel första gången!? Eller hur funkar det egentligen?? :crazy:

Jag har haft tape extensions. Rekommenderar det absolut inte! Jag gjorde hos frisör med bra hår och ja det var jättesnyggt men det slet väldigt mycket på mitt hår. Det drar ju i tejpen hela tiden, särskilt när man sover och om man har håret i fläta/svans. Drog ut massa hår, mitt hår blev sååå tunnt att jag bara grät när vi tog ut löshåret. Jag vågade inte sätta i det igen.... Klippte av 15 cm (jag hade väldigt långt hår) och använde clips ett tag. Nu har det nästan hämtat sig igen men jag har fått klippa mycket och ofta.

Köp clip on hår av bra kvalitet istället, så sant inte använder det hela tiden sliter det minimalt. :)

Hej!

Jag är ny här på forumet men behöver akut hjälp av er. Har färgat mitt naturliga mörkbruna hår blont under en längre tid nu. Vill verkligen behålla färgen men behöver alla möjliga tips på superkurer för att försöka få håret att gå tillbaka till sin naturliga tjocklek och till hur välvårdat det faktiskt var innan. Tips på hårinpackningar etc?

Vill ha saker som verkligen förebygger och även de som gör STOR skillnad. Är jätterädd för att jag ska lossa en massa hår och bli hårlös. Håret har verkligen blivit tunnare med tiden :/

Jag har bokat in en tid för toppning och färgning den 11 :) det blir en ombre/baylage i blont.

Har min helt egna hårfärg nu, men känner mig så grå och trist så ska bli kul med lite förändring!

Såhär blev mitt... :grin:

12584193_10153123610841841_280786198_n_569aa2bc9606ee1e7a274545.jpg

Nä.. gjorde ett inlägg om det på senior.
Har skrivit till min frisör och ska göra om det den 4:e :) inte alls nöjd, ingen såg liksom att nånting hänt med håret ens, jag ville ju bli blond!

Förstår vad du menar! Min frisör gjorde mig inte heller så ljus som jag ville sist. Men, å andra sidan lipar ju mitt hår om man bleker för mycket. Så det var väl lika bra :p

Bra att du ska få göra om!

Förstår vad du menar! Min frisör gjorde mig inte heller så ljus som jag ville sist. Men, å andra sidan lipar ju mitt hår om man bleker för mycket. Så det var väl lika bra :p

Bra att du ska få göra om!

Haha :D tror mitt hår ändå är rätt tåligt nu, har min orginalfärg och inte färgat på nåt år :)
Var nåt liknande jag ville ha:

12460030_10153123707996841_845524694_n_569ab140e087c37d2b84781c.jpg

Fast mindre gult :down: (och gud vad jag saknar mitt långa hår!!!)

Liknande trådar

Kropp & Själ Pga mediciner (tidigare och inte nu längre) och från början tunt hår och att man inte direkt blir yngre så är mitt hår ... ja hemskt...
Svar
19
· Visningar
877
Senast: Raderad medlem 142658
·
Kropp & Själ Jag har torrt frissigt och något lockigt hår som ser riktigt trist ut. Just nu kör jag balsammetoden och håret har blivit friskare och... 2
Svar
28
· Visningar
1 193
Senast: Tassa
·
Kropp & Själ Jag vet att det finns trådar på ämnet men jag vill ändå ha en till. Mitt hår är alltid torrt och tråkigt. Jag använder schampokakor och...
Svar
11
· Visningar
512
Senast: Raderad medlem 142658
·
Kropp & Själ Visst är vi några vinterbadare här? Vore kul att ha en tråd för det (hittade ingen när jag sökte så tror inte det finns nån?). Inleder... 2
Svar
37
· Visningar
1 895
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka