Hår-tråden

Nu går jag i tankar som jag inte borde, men varför inte låta snillen spekulera. :angel:

Jag har rött hår (tonat de senaste gångerna) som förvisso har en del röda pigment kvar men som känns dassigt och urvattnat. På grund av sjukdom har jag inte orkat färga det nu innan julen är i antågande och får således sätta mitt hopp till ICA Supermarkets sortiment av färger. Håret är alltså - nu - rödbrunt i en relativt mörk nyans med urtvättad toning.

Jag vet redan att ICA inte har den färg jag vill ha och jag vill absolut inte förstöra möjligheterna till fortsatt rött hår men ändå bli av med utväxten, så jag undrar vad ni tror händer om man slänger i en kopparfärg som drar mycket åt varmt och orange, trots att en sådan färg är ljusare än mitt hår är nu? Blir det någon rosaröd sörja eller kommer det bara bli lite koppartoner ovanpå det rödbruna och ingen direkt förändring? Vad tror ni? Jag vet ju att man aldrig kan veta hur håret kommer att bete sig. :rofl:

Jag har haft rödlila hår i några månader nu.
12108178_10153214389308997_1642062275831635963_n.jpg

Börjar tröttna lite på allt bök med att hålla det snyggt, och på att på ful utväxt på nolltid.

Ska till frisören i nädta vecka och då blir det nog pastellfärg!
Vill ha askblont/mott grått upptill som tonar ner i lila pastell men kommer nog behöva bli mörkare upptill först eftersom jag har så mkt röda pigment just där..

Inspirationsbilder:
pastel-hair-.jpg

Pastel-purple-ombre-balayage-hairstyle-of-blonde-hair-girls-nice-lavender-purple-color-idea.jpg

x354-q80.jpg

:up:
Bild på det nya rosa håret!
1933193_10153339608043997_4561687030855832944_o.jpg

Är mkt nöjd :up:
Tog dock 5 timmar hos frisören :D

Bild på det nya rosa håret!
1933193_10153339608043997_4561687030855832944_o.jpg

Är mkt nöjd :up:
Tog dock 5 timmar hos frisören :D
Snyggt! :up:
Jag spenderar typ alltid massor av timmar hos frisören trots att jag bara typ slingar utväxten..har alldeles för mycket hår typ :D
Jobbigt när man blir sugen på förändring, då tar det typ hela dagen :o

Jag har bokat in en tid för toppning och färgning den 11 :) det blir en ombre/baylage i blont.

Har min helt egna hårfärg nu, men känner mig så grå och trist så ska bli kul med lite förändring!

Tänkte jag skriver här så jag kommer mig för att boka frisörtid snart.

Jag klippte mig i början av oktober och klippte då väldigt kort på ena sidan och lite längre på andra, men fortfarande en kort frisyr liksom. Snedlugg.

Nu har jag tröttnat på snedluggen och det "långa" håret har vuxit ut och eftersom jag har så tjockt hår så är det liksom som ett enda sjok nu...(någon som har samma problem?!) Så, det jag tänkte göra hos frisören nu är att klippa håret så att allt är lika långt (eller ja, lika kort alltså) och om det är lönt när det är så kort, tunna ur det. + klippa kort rak lugg igen. Sen blondera det igen, antagligen hemma själv, eller kanske hos frisören för en gångs skull.

//r

Nu har jag bokat tid hos frisör för klippning och färgning!!! :eek:

Jag har haft min naturliga hårfärg hela livet (nja, tonade det brunt en gång när jag var typ 13 :laugh:) och nu får det fasen vara nog!!! Jag är så hiiiimla less på att se ut som en grå liten mus, så på fredag blir det en tripp in till stan för att göra något åt saken! Efter mycket snack med kompisar har jag kommit fram till att jag vill färga håret ljusare och kallare; hur ljust och kallt det blir får jag prata med frisören om. Det här känns skitläskigt verkligen! Jag är så himla rädd att jag aldrig kommer vänja mig vid en ny hårfärg... :nailbiting:

Jag har två nyanser av grå just nu, en mörkare i underhåret och en ljusare på hjässan. Båda går ut i längderna så det är inte två nyanser/strå som en ombre (det hade jag innan men trivdes inte med).
Nu funderar jag på att göra blå slingor i överhåret :), jag tycker blått och grått är snyggt ihop. Men frågan är klar blå eller pastell?
Vad tror ni blir snyggast? Någon som provat blå slingor rent av?

Jag har två nyanser av grå just nu, en mörkare i underhåret och en ljusare på hjässan. Båda går ut i längderna så det är inte två nyanser/strå som en ombre (det hade jag innan men trivdes inte med).
Nu funderar jag på att göra blå slingor i överhåret :), jag tycker blått och grått är snyggt ihop. Men frågan är klar blå eller pastell?
Vad tror ni blir snyggast? Någon som provat blå slingor rent av?

Vilken blå som passar beror på i vilka toner de gråa färgerna är..
Jag har knallblåa (+lite lila) toppar till mitt i övrigt knallröda hår :)
Hade även samma blåa toppar när jag hade knall-lila hår ^^

Snart ska jag besöka en frisör för att klippa av allt slitet. Funderade även om jag skulle be dom göra någon vårdande inpackning så att resten av håret kan återhämta sig.
Har en skarp misstanke att allt det slitna beror på att jag blekt håret och det inte hunnit återhämta sig, så just nu har jag ett eget litet förbud att inte färga det förrän det återhämtat sig, om ens då.

Vad är det jag bör fråga om efter hos frisören? Tips? Tankar? :)

Snart ska jag besöka en frisör för att klippa av allt slitet. Funderade även om jag skulle be dom göra någon vårdande inpackning så att resten av håret kan återhämta sig.
Har en skarp misstanke att allt det slitna beror på att jag blekt håret och det inte hunnit återhämta sig, så just nu har jag ett eget litet förbud att inte färga det förrän det återhämtat sig, om ens då.

Vad är det jag bör fråga om efter hos frisören? Tips? Tankar? :)
Be hen rekommendera produkter du kan använda hemma, de säljer säkert bra grejer i salongen.

Be hen rekommendera produkter du kan använda hemma, de säljer säkert bra grejer i salongen.
Jag har redan lite produkter hemma, men upplever inte att de hjälper när håret redan är slitet, men kanske det ändras när det slitna är bortklippt?
Fick både olja och hårinpackning i julklapp av syrran, som hennes frisör hade rekommenderat. Kan det göra skillnad på att få bort det slitna?

Jag har redan lite produkter hemma, men upplever inte att de hjälper när håret redan är slitet, men kanske det ändras när det slitna är bortklippt?
Fick både olja och hårinpackning i julklapp av syrran, som hennes frisör hade rekommenderat. Kan det göra skillnad på att få bort det slitna?
Nja, det hjälper nog mer så att du inte får så slitet hår igen.

Klipp bort och ta bättre hand om håret i framtiden :up:

Nja, det hjälper nog mer så att du inte får så slitet hår igen.

Klipp bort och ta bättre hand om håret i framtiden :up:
Ska aldrig mer bleka håret i alla fall, det var så fint innan jag blekte det inte alls lika slitet som det är nu. :eek::nailbiting:
Hoppas jag kan få tillbaka mitt "gamla" hår, som det var innan jag blekte det.

Ska aldrig mer bleka håret i alla fall, det var så fint innan jag blekte det inte alls lika slitet som det är nu. :eek::nailbiting:
Hoppas jag kan få tillbaka mitt "gamla" hår, som det var innan jag blekte det.
Men blekte du hemma eller hos frisör?
Jag har blekt mitt hår jättemycket hos frisör och det har inte skadat håret alls. En duktig frisör kan göra massor med håret utan att det skadar lika mycket som när man försöker sig på det hemma med dåliga produkter från ICA.

Senast satt jag i 5 timmar hos frisören för att få bort tillräckligt med mörkröd/lila färg för att kunna lägga på pastell, ingen slitning alls eftersom hon gjorde det så bra!

Men blekte du hemma eller hos frisör?
Jag har blekt mitt hår jättemycket hos frisör och det har inte skadat håret alls. En duktig frisör kan göra massor med håret utan att det skadar lika mycket som när man försöker sig på det hemma med dåliga produkter från ICA.

Senast satt jag i 5 timmar hos frisören för att få bort tillräckligt med mörkröd/lila färg för att kunna lägga på pastell, ingen slitning alls eftersom hon gjorde det så bra!
Blekt hemma, efter en gång var det ingen skillnad på håret, men skulle inte fortsatt, hade lite för bråttom. Väntade ändå 1 månad mellan blekningarna men håret gillade inte det. Var hos frissan en sväng och klippte av det slitna då, har för mig ja färgade håret efteråt nån gång och det gillade det inte. Så nu låter jag det mest vara, ska snart klippa av det slitna, sen får vi se vad som händer.
Man lär sig på sina misstag.:angel:

Jag hade jätteslitet hår som jag nu äntligen har fått ordning på. Jag klippte bort det slitna med jämna mellanrum och sen försökte jag skydda håret från att bli slitet mellan klippningarna. Det som framförallt hjälpte var att sluta med en massa produkter med silikon och använda olivolja istället. Jag tvättar håret varje dag nu, och tar lite olivolja i längderna efteråt. Det kanske är inbillning, men jag upplever att oljan tas upp av håret och sedan skyddar det, och när jag sen tvättar håret så tvättas oljan bort men håret torkas inte ut.

Liknande trådar

Kropp & Själ Pga mediciner (tidigare och inte nu längre) och från början tunt hår och att man inte direkt blir yngre så är mitt hår ... ja hemskt...
Svar
19
· Visningar
877
Senast: Raderad medlem 142658
·
Kropp & Själ Jag har torrt frissigt och något lockigt hår som ser riktigt trist ut. Just nu kör jag balsammetoden och håret har blivit friskare och... 2
Svar
28
· Visningar
1 193
Senast: Tassa
·
Kropp & Själ Jag vet att det finns trådar på ämnet men jag vill ändå ha en till. Mitt hår är alltid torrt och tråkigt. Jag använder schampokakor och...
Svar
11
· Visningar
512
Senast: Raderad medlem 142658
·
Kropp & Själ Visst är vi några vinterbadare här? Vore kul att ha en tråd för det (hittade ingen när jag sökte så tror inte det finns nån?). Inleder... 2
Svar
37
· Visningar
1 895
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka