Hår-tråden

Jag hade jätteslitet hår som jag nu äntligen har fått ordning på. Jag klippte bort det slitna med jämna mellanrum och sen försökte jag skydda håret från att bli slitet mellan klippningarna. Det som framförallt hjälpte var att sluta med en massa produkter med silikon och använda olivolja istället. Jag tvättar håret varje dag nu, och tar lite olivolja i längderna efteråt. Det kanske är inbillning, men jag upplever att oljan tas upp av håret och sedan skyddar det, och när jag sen tvättar håret så tvättas oljan bort men håret torkas inte ut.
Hur länge var det mellan "jämna mellanrum"?
Jag vet att jag testat olivolja, men på mitt hår blev det hemskt, nu när jag duschar kör jag balsam-metoden och duschar kanske håret max två-tre gånger i veckan.
Det är med skräckblandad förtjusning jag ska gå till frisörn igen, undrar vad de har att säga om mitt hår. :nailbiting:

Jag vet att jag testat olivolja, men på mitt hår blev det hemskt, nu när jag duschar kör jag balsam-metoden och duschar kanske håret max två-tre gånger i veckan.
Det är med skräckblandad förtjusning jag ska gå till frisörn igen, undrar vad de har att säga om mitt hår. :nailbiting:

Över att du kör balsam-metoden?

Jag gör det också o för mig har det varit positiva kommentarer.

Vilken blå som passar beror på i vilka toner de gråa färgerna är..
Jag har knallblåa (+lite lila) toppar till mitt i övrigt knallröda hår :)
Hade även samma blåa toppar när jag hade knall-lila hår ^^
Hmmm, jag tror min frisör får ha lite åsikter - hon är enormt duktig när det gäller färg :up:.
Så idag har jag bokat tid iallafall, nästa vecka blir det någon form av blå slingor... :p.

Men blekte du hemma eller hos frisör?
Jag har blekt mitt hår jättemycket hos frisör och det har inte skadat håret alls. En duktig frisör kan göra massor med håret utan att det skadar lika mycket som när man försöker sig på det hemma med dåliga produkter från ICA.

Senast satt jag i 5 timmar hos frisören för att få bort tillräckligt med mörkröd/lila färg för att kunna lägga på pastell, ingen slitning alls eftersom hon gjorde det så bra!

Och jag har blekt hemma och aldrig skadat håret, men när jag gick till frisören för att bleka från svart till mörkbrunt för att jag inte orkade själv så fick jag klippa av håret vid käkbenet för att det blev som tuggummi. :down:

För länge :-p
Det är ju ingen ide att spara på slitet hår, bara att klippa av och försöka ta hand om det man har kvar.
Jag tvättar håret varje dag, och oljan har jag i när håret fortfarande är fuktigt. Då sprider det sig jämnast. Sen så krävs det ytterst lite, annars blir det smörpaket av alltihop.
Den största anledningen till att mitt hår är fint nu är nog att det mesta har bytts ut, jag lyckades aldrig få det bättre utan bara försöka få det att inte bli sämre typ...

För länge :-p
Det är ju ingen ide att spara på slitet hår, bara att klippa av och försöka ta hand om det man har kvar.
Jag tvättar håret varje dag, och oljan har jag i när håret fortfarande är fuktigt. Då sprider det sig jämnast. Sen så krävs det ytterst lite, annars blir det smörpaket av alltihop.
Den största anledningen till att mitt hår är fint nu är nog att det mesta har bytts ut, jag lyckades aldrig få det bättre utan bara försöka få det att inte bli sämre typ...
Jo, det är sant. har länge försökt spara till långt och nu är jag egentligen nära den längd jag vill ha, men i och med att det är slitet och måste klippas av hos frisör, så lär jag få börja på så att säga, känns lite surt men tror att det kan vara värt det ändå.

Jo, det är sant. har länge försökt spara till långt och nu är jag egentligen nära den längd jag vill ha, men i och med att det är slitet och måste klippas av hos frisör, så lär jag få börja på så att säga, känns lite surt men tror att det kan vara värt det ändå.

Jag gjorde precis samma, sparade för att få långt och lät bli att klippa mig fastän det var slitet. Såhär i efterhand hade det varit bättre att hålla en kortare men snygg frisyr än att gå runt med ett skatbo på huvudet i två år...

Jag gjorde precis samma, sparade för att få långt och lät bli att klippa mig fastän det var slitet. Såhär i efterhand hade det varit bättre att hålla en kortare men snygg frisyr än att gå runt med ett skatbo på huvudet i två år...
Jo, det är väl det, fast jag har haft långt välmående hår. Vill försöka få det igen.

Är det någon här som haft eller har hårförlängning? Jag är lite sugen på att testa till sommaren men hör gärna lite om hur det funkar eller inte funkar först :)

Är det någon här som haft eller har hårförlängning? Jag är lite sugen på att testa till sommaren men hör gärna lite om hur det funkar eller inte funkar först :)

Ja, har gjort själv och då använt rakhyvel för att det ska smälta in med mitt egna hår, och hos frisör, fast i Hong Kong.
Dom gjorde det riktigt bra, såg helt naturligt ut och dom använde inte alls lika mycket hår som frisörer här verkar göra (har inte gjort hos frisör här, bara läst på deras hemsidor hur många paket som behövs till förlängning). Gjorde en färlängning och inte bara förtjockning, dom använde inte mer än ett paket, men jag har rätt tunt hår. Har aldrig vart mer nöjd med mitt hår... kostade typ 500 kr också.
Dom använde microringar, var smidigt tyckte jag, när håret började växa ut kunde jag själv öppna dom, dra upp och klämma åt igen. Nu finns microringar med nåt tyg (? eller nåt?) i, som inte ska slita lika mycket på håret, det hade inte jag och håret blev rätt slitet. Hade i det i 1 eller 2 månader kanske.

Har även limmat i, och använt tejp. Smidigt och lättare att göra själv, slet inte lika mycket på mitt hår, men jag tycker det känns jobbigt, som att ens hår ligger platt på huvudet som när det är jättefett, men det ser såklart inte ut så :P Kanske inte blir sån känsla med mindre tejpbitar?

Jag har bara haft billig hårförlängning av crappy kvalitet. En gång gjorde jag i Bangkok och en gång har jag köpt hem hår som en kompis har satt i. Båda gångerna blev det fort slitet och trist och det slet väldigt mycket på håret.

Är sugen på att göra en ordentlig förlängning, kanske blir till våren!
Verkar som om slitaget på egna håret inte blir så stort om det görs bra och om man sköter det bra. Ska vara väldigt viktigt med riktigt bra kvalitetshår, annars blir det nog som för mig när löshåret blev trassligt hela tiden (hårstråna ligger inte åt samma håll, som utlovat).
Hur mkt man behöver sätta i beror dels på hur tjockt ens egna hår är och om man vill förlänga eller bara fylla ut i samma längd.

Jo, det ska klippas av och sen hoppas jag ju på välmående hår. hoppas jag inte är dömd för evigt att alltid ha kasst trassligt hår. :down:

Börjar topparna klyva sig går det tyvärr uppåt. Trist men sant. Jag har bra kvalité men har i en omgång fått klippa page p g a slarv med vården. En sommar började det klyva sig i topparna, jag orkade inte ta tag i det och gick för länge så halva längden var kluven.

Täta toppningar och en bra vårdande olja kan vara en början.

Nu har jag färgat håret!!! :eek:
tumblr_o0oszcJlmW1u8egufo1_1280.jpg
tumblr_o0oszcJlmW1u8egufo2_1280.jpg

Dessvärre blev det inte som det var tänkt! :nailbiting: Både jag och frisören var väldigt överens om hur det skulle se ut (jag hade dessutom flera bildexempel med mig) men när håret sen torkade så blev vi ganska förvånade båda två över hur mörkt det var. Något hade gått snett helt enkelt! :down: Frisören föreslog att jag skulle känna efter under kvällen och sen höra av mig om jag ville ändra på färgen, så det gjorde jag! Sov på saken och nu har jag precis ringt och fått en tid på tisdag för att korrigera och få rätt färg :) Trots det lilla missödet är jag väldigt nöjd med både frisör och salong! Väldigt lätt att ha att göra med och mitt hår har (trots fel färg) aldrig sett så jädra snyggt ut innan! :p

Liknande trådar

Kropp & Själ Pga mediciner (tidigare och inte nu längre) och från början tunt hår och att man inte direkt blir yngre så är mitt hår ... ja hemskt...
Svar
19
· Visningar
877
Senast: Raderad medlem 142658
·
Kropp & Själ Jag har torrt frissigt och något lockigt hår som ser riktigt trist ut. Just nu kör jag balsammetoden och håret har blivit friskare och... 2
Svar
28
· Visningar
1 193
Senast: Tassa
·
Kropp & Själ Jag vet att det finns trådar på ämnet men jag vill ändå ha en till. Mitt hår är alltid torrt och tråkigt. Jag använder schampokakor och...
Svar
11
· Visningar
512
Senast: Raderad medlem 142658
·
Kropp & Själ Visst är vi några vinterbadare här? Vore kul att ha en tråd för det (hittade ingen när jag sökte så tror inte det finns nån?). Inleder... 2
Svar
37
· Visningar
1 895
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka