Har tonåringar det tråkigt?

Status
Stängd för vidare inlägg.
B

benjamin

Båda mina äldsta barn går i högstadiet och det slår mig hur tråkigt och ospontant deras liv är. Förutom deras sportträning som de ägnar sig åt de flesta dagarna i veckan, så är det mest skola,läxor och lite dator som händer. Ska det vara så enformigt?
 
Sv: Har tonåringar det tråkigt?

Ja - låt du ungarna ta det lugnt - stress är jättevanligt bland tonåringar idag.
Det är så fullt av planerade aktiviteter och skolan är jobb jobb jobb.
Att sen vara spontan - ytterligare ett krav - det hinner man väl med när man blir myndig och fått jobb m lön.
Som förälder kan du väl vara arrangör av någon happening då o då men låt du dom ta det lugnt den stund dom kan.
Fritidsledarn Luff
 
Sv: Har tonåringar det tråkigt?

Det som jag minns av min högstadietid (gick på högstadiet i mitten av 90-talet) var att man inte hann med så mycket mer än skolan, läxorna samt någon sportaktivitet. I och för sig var kanske min skola/klass lite extrem, men jag la minst 2 timmar/dag på läxor efter skolan och har man sedan lite restid, så hinner man tyvärr inte så mycket mer....
 
Sv: Har tonåringar det tråkigt?

Tja, hur omväxlande är ditt eget liv då?

Det är väl så de flesta människors liv ser ut, ungefär samma innehåll vecka efter vecka.
 
Sv: Har tonåringar det tråkigt?

Jag tycker inte det verkar speciellt tråkigt. Det kan vara svårt att vara spontan om man bor en bit ifrån kompisarna. Jag bodde i en by och alla kompisar i andra byar el i stan. Dvs inte upplagt för spontana kompisträffar efter skolan.

Däremot kan jag tänka mig att de är spontana och sociala med sina kompisar via datorn.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Tänkte höra med er lite mer rutinerade föräldrar hur ni löser sommarsemestern med barnen? Fram till nu har jag kunnat lägga min semester...
2
Svar
31
· Visningar
2 413
Övr. Barn Min dotter har ärvt intelligens från båda föräldrar och än så länge (femte klass) har hon knappt någonsin behövt läsa på inför prov...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
7 340
Senast: Inte_Ung
·
  • Artikel
Dagbok Jag satt i kökssoffan med amningskudde och min 3 månader gamla dotter i knät. Jag tittar på när min man och treåring ”spelar” schack när...
Svar
8
· Visningar
1 396
Senast: Crossline
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 504

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Blöta BoT-stallpaddar?!
  • Dressyrsnack 17
  • Svårläkt sår

Omröstningar

Tillbaka
Upp