Har söt under ordet

mysko

Trådstartare
men inte hittat svaren på mina frågor
Ni som har eller varit i kontakt med hästar som har Eplepsi kan ni svara på frågorna.
Antagligen ha min häst fått detta men är nu under utredning.

Vad händer vid anfallen?
Hur ofta kommer anfallen?
Hur länge har hästen haft det?
Gick det att behandla?
Med vad isf?
Är det obotligt med avlivning som följd?

Har säkert fler frågor men just nu står det still!

:bow: :bow:
en orolig mysko

Sv: Har söt under ordet

det är väl som med hundar och människor, olika från individ till individ...men din hade väl borrelia eller erlichia? där förekommer ju även störningar i nervsystemet som kan leda till rörelsestörningar? som man kanske kan diagnostisera epelepsilika....

Jo det är riktigt att hon haft Erlischios och har påtalat det för Vet.

En tanke som slog mig var att hon har ramlat så gott som dagligen under sin sjukdom och har säkerligen slagit i huvudet ett flertal ggr och därav kan eplepsi uppkomma.

Men något samband mellan hästar måste det väl finnas?

:bow: synd att den är så gammal och att man inte kan fråga henne (min engelska i skrift är urusel)
Men det liknade min i allt utom att hon inte gick runt runt, utan la sig ner direkt innan det hände.

seizure?? vad betyder detta?

Seizure är nog själva anfallet.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 836
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 869
Senast: Lavinia
·
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
3 975
Senast: skiesabove
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 224
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar