Har parat min kanin, rädd!

Sv: Har parat min kanin, rädd!

Håller med fancyfree.. det kan ju också gå så himla illa

Jag vet och jag ångrar det nu, hoppas hon blir skendräktig. Jag parade henne eftersom att jag ville att hon skulle få en kompis. Har hört att det inte går att slå ihop två honor.

Det är ju liksom redan försent, man ska tänka vääldigt noga innan man börjar avla, det är någon annans liv du "leker" med.

Och... Öhm, jo det går att ha ihop två honor, IBLAND. IBLAND går det att ha en kastrerad hane med en hona. Och IBLAND går det att ha två kastrerade hanar ihop. Ibland. Det beror på individen. Endel kanin vill inte ha sällskap.

Och vad hoppades du på när hon fick ungar? :crazy: Antingen blir det ju honor eller hanar, och är det en hane så måste du kastrera.
Och det är inte alltid kaninmammman vill ha kvar sina ungar, utan börjar jaga dom och hålla på.

Hmm...

Kan man göra nått själv för att det ska bli lättare för henne att få ut ungarna?

När jag nu läst igenom övriga trådar verkar det som om du redan innan du parade henne visste om att det inte är så lyckat att para en 2-års kanin. Om det är så att du visste det innan , och att du även visste att oddsen blev drastiskt sämre, då undrar man...

Du vet inte vad hon kommer få för ungar, eller om det kommer funka, du vet inte riskerna, ja du verkar inte veta mycket du.. vad sjutton tänkte du med egentligen? Varför inte bara köpa en kompis?..

Nu kan jag tyvärr inte göra något åt vad jag gjort, utan kan någon hjälpa mig, finns det nått jag kan göra för att hjälpa henne nu?

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·
Däggdjur Jag har ett sjukt sug efter ett nytt husdjur. Vill egentligen ha kanin eller hund, men det funkar inte med nuvarande boende och stall...
2
Svar
21
· Visningar
2 874
Senast: Scata
·
Hundhälsa Hej! Min mellanpudel är 7 år och har ätit kortison sedan han var drygt 1 år pga IBD. Han har stått på lägsta dos och det har fungerat...
Svar
9
· Visningar
814
Senast: Lillkin
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jätte konstig rubrik jag vet. För någon vecka sedan sa jag upp kontakten med min storebror efter ett jätte bråk via telefon. Jag...
Svar
6
· Visningar
1 291
Senast: et_flickan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Sabotage?