Hår på kroppen? Generationsfråga eller?

Luff

Trådstartare
Funderar när det blev självklart att en vuxen kropp ska vara hårlös? Anser verkligen "alla" att det är äckligt att ligga med någon som inte rakat sitt kön eller sin bröstkorg? Eller är det en generationsfråga? Vi pratade om Naked attraction på jobbet och någonstans i detta hörde jag en negativ kommentar att någon deltagare sagt att dom inte rakade sig runt rövhålet? Jag måste säga att det inte ens fallit mig in att det skulle vara norm. Hur kan det bli så snett att kroppen ska ansas in absurdum?
 
Undrar jag med. Jag rakar bikinilinjen men inte mer. Bara så att det inte syns om jag har trosor s.a.s.
Rakar benen. Armhålorna tycker jag är snyggast om det är hår men inte jättelångt, så de rakar jag ibland.

Själv ser jag aldrig vuxna nakna kroppar typ, så jag blir lika förvånad varje gång jag ser att någon är helrakad. Har inte vant mig. Man får ju göra som man vill, såklart, men nu verkar det som sagt som att hår ska bort överallt.
 
Funderar när det blev självklart att en vuxen kropp ska vara hårlös? Anser verkligen "alla" att det är äckligt att ligga med någon som inte rakat sitt kön eller sin bröstkorg? Eller är det en generationsfråga? Vi pratade om Naked attraction på jobbet och någonstans i detta hörde jag en negativ kommentar att någon deltagare sagt att dom inte rakade sig runt rövhålet? Jag måste säga att det inte ens fallit mig in att det skulle vara norm. Hur kan det bli så snett att kroppen ska ansas in absurdum?
Inte den blekaste men jag tror nog jag är fel generation för att svara (eftersom jag inte hade koll på att det var så vill säga...)
 
Funderar när det blev självklart att en vuxen kropp ska vara hårlös? Anser verkligen "alla" att det är äckligt att ligga med någon som inte rakat sitt kön eller sin bröstkorg? Eller är det en generationsfråga? Vi pratade om Naked attraction på jobbet och någonstans i detta hörde jag en negativ kommentar att någon deltagare sagt att dom inte rakade sig runt rövhålet? Jag måste säga att det inte ens fallit mig in att det skulle vara norm. Hur kan det bli så snett att kroppen ska ansas in absurdum?
Runt 80-90 talet kanske? Jag är själv 90-talist ska nämnas.
Jag rakar armhålor och ben, sällan nedre region utan trimmar ibland(dvs kortar håret men slät rakar inte)
Rakar mig för mig själv, sambon bryr sig inte direkt. :)

Det finns absolut folk som inte bryr sig och de som bryr sig alldeles för mycket 😅
 
Själv går jag efter den här principen 😌

FB_IMG_1655975319747.jpg
 
Funderar när det blev självklart att en vuxen kropp ska vara hårlös? Anser verkligen "alla" att det är äckligt att ligga med någon som inte rakat sitt kön eller sin bröstkorg? Eller är det en generationsfråga? Vi pratade om Naked attraction på jobbet och någonstans i detta hörde jag en negativ kommentar att någon deltagare sagt att dom inte rakade sig runt rövhålet? Jag måste säga att det inte ens fallit mig in att det skulle vara norm. Hur kan det bli så snett att kroppen ska ansas in absurdum?

Alltså, kåta personer brukar liksom inte vara så himla lättäcklade eller? Tror det är mer en fikarumsgrej. Rövskägg framstår som lite äckligare när man sitter och äter en halv bulle till kaffet än när man pressat sin lekamen mot en snygging ett tag.
 
Inte den blekaste men jag tror nog jag är fel generation för att svara (eftersom jag inte hade koll på att det var så vill säga...)
Alltså förutom ben och armhålor, men det var väl inte det du frågade.

För den grejen gissar jag övergången 70-80-tal.
 
Orka helraka sig. Jättejobbigt ju.

Jag rakar det mesta emellanåt, men sällan "kalhygge på fiffi". Vader och armhålor är det jag rakar oftast, det som syns 😅. Och det gör jag pga att jag orkar inte sticka ut från samhällets förväntningar. Om folk (mest av hankön) skulle sluta prata om hur äckligt dom tycker det är, skulle jag raka mig mer sällan. För egen del räcker det med ibland, tycker det är obekvämt med alltför långt hår under tighta kläder.

Hade jag råd skulle jag ha klippkort på vaxning, mycket smidigare.
 
*väntar spänt på alla inkommande "jag rakar mig minsann för min egen skull för det känns fräschare och är absoluuuut inte påverkad av samhällstrender och gruppnormer"*
Haha
Jo, en kroppsdel rakar jag ibland faktiskt enbart för min egen skull, det gör ont som satan att dra loss en fastlimmad she-p om man inte rakat sig tillräckligt!
(Den limmas fast i underlivet)
 
*väntar spänt på alla inkommande "jag rakar mig minsann för min egen skull för det känns fräschare och är absoluuuut inte påverkad av samhällstrender och gruppnormer"*
Jag intimrakar/trimmar faktiskt främst för att jag tycker det gör jätteont att rida om det blir för långt. Det liksom drar i håret på något jätteobehagligt sätt när man sitter i sadeln 😅
Likaså kan jag bli håröm på smalbenen när det blir långt och man har tighta byxor..

Men jag är definitivt ingen som håller mig finfixad generellt, det har jag inte orkat på många år:D
 
Är det inte mer en åldersfråga? Jag tänker att det liksom hänger ihop med att man, vid stigande ålder, föredrar fotriktigt framför snyggt och köper stadiga rejäla trosor istället för sexigt :laugh:
Det kan nog variera mellan individer när den glidningen börjar ske, men tonåringar och unga vuxna är väl överlag mer för "vill man vara fin får man lida pin" och sedan försvinner det successivt någon gång med årens lopp.

Tycker dock att dagens tonåringar verkar vara mer toleranta för kroppshår, inget smink etc än när jag var yngre. Framtiden lovar gott! (Dock också oroväckande trender med typ analblekning osv, men det kom nog tidigare än dagens tonåringar)
 
I min värld (jag är runt 30) är det väldigt personligt och ingen dömer någon annan. Vissa helvaxade andra trollhåriga, ingen bryr sig. De som bryr sig mest (runt mig alltså) är män runt 35 och uppåt, gärna med lite sexistiska åsikter. Men det är ju bara de som jag känner, och känner även män 35 och uppåt som inte bryr sig. Känner också en äldre kvinna (familjemedlem) som älskar att äckla sig över andras behåring:rolleyes:

Själv rakar/vaxar jag armhålor, bröst, mage, skrev. Började med det när jag dansade som mest, dels estetiskt men också för att hår + tighta kläder är obekvämt tycker jag. Tycker också jag luktar mindre när jag är hårlös.
 
Är inte noga med att raka mig själv, varken på ben eller armar, men det är en lathet som kommit med åldern. Fiffi brukar få en avhyvling när trimmern går ett varv på benen, ca varannan månad. Detta för jag tycker det blir kladdigt och jobbigt när jag har mens. Sen orkar jag liksom inte trixa med någon frisyr, utan är det trimmerdags så ryker alltihopa.

Maken rakar sig oftare, för han tycker det blir svettigt och kliigt i skrevet annars, han rakar sig under armarna också.

Jag tycker annars att ett behårat mansbröst är väldigt sexigt, men det är inget man får se så ofta nu för tiden. Varken på stranden eller på film.
 
Funderar när det blev självklart att en vuxen kropp ska vara hårlös? Anser verkligen "alla" att det är äckligt att ligga med någon som inte rakat sitt kön eller sin bröstkorg? Eller är det en generationsfråga? Vi pratade om Naked attraction på jobbet och någonstans i detta hörde jag en negativ kommentar att någon deltagare sagt att dom inte rakade sig runt rövhålet? Jag måste säga att det inte ens fallit mig in att det skulle vara norm. Hur kan det bli så snett att kroppen ska ansas in absurdum?
Vet inte när det blev självklart, men det var det inte när jag var ung. Född första halvan på 60-talet. Armhålor, ben för de som hade mer behåring eller mörkt hår. Bikinilinje, och då var det linje.

Tror att det är en generationsfråga. Inspiration finns från så mycket fler ställen än när jag var ung.
 
Haha
Jo, en kroppsdel rakar jag ibland faktiskt enbart för min egen skull, det gör ont som satan att dra loss en fastlimmad she-p om man inte rakat sig tillräckligt!
(Den limmas fast i underlivet)
Det är för att man ska kunna pinka även med torrdräkt på sig. Det behöver man kunna göra på långa dyk, eller i mitt fall - har en väldigt liten urinblåsa och inte alltid dyker där det finns en toa eller buske i närheten så att även om själva dyket oftast bara är nån timme så blir den totala tiden utan toa för långt utan att kunna lätta på trycket. Man limmar fast en silikongrej som man sedan kopplar på en slang som sitter fast i en ventil på dräkten så att kisset åker ut. Männen har uridom.
Om man inte kör blöja.
Vilket leder till en av de roligaste skyltarna jag sett på länge...
 

Bifogade filer

  • 20220213_102623.webp
    20220213_102623.webp
    198,2 KB · Visningar: 455
Senast ändrad:
Vet inte när det blev självklart, men det var det inte när jag var ung. Född första halvan på 60-talet. Armhålor, ben för de som hade mer behåring eller mörkt hår. Bikinilinje, och då var det linje.

Tror att det är en generationsfråga. Inspiration finns från så mycket fler ställen än när jag var ung.
Fast tittar man skönhetsidealet på sjuttio och åttiotalet var det ju väldigt mycket håriga bringor på män? Till skillnad från när jag var tonåring på nittiotalet.
 
Fast tittar man skönhetsidealet på sjuttio och åttiotalet var det ju väldigt mycket håriga bringor på män? Till skillnad från när jag var tonåring på nittiotalet.
Ja exakt. En generationsfråga. Kvinnor rakade sig, ben, armhålor och eventuellt bikinilinjer.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp