Har ni också en hund som gömmer saker?:D

D

Donna

I skrivande stund står min hund loke i hallen & gräver en "grop"?? åt benet han har i munnen :D ibland gömmer han sina älskade godbitar riktigt bra men ibland, som t.ex nu står han & gräver i ett hörn i hallen , då "gropen" är klar lägger han ner sitt ben & börjar fösa över luft med nosen så att benet inte ska synas, sen struttar han iväg stolt, helt övertygad om att ingen kommer hitta hans ben :D är det en sån stark instinkt att han inte förstår att han inte alls gömmer benet igentligen?:D sött är det iaf :)

Sv: Har ni också en hund som gömmer saker?:D

va söööt :love: nja min tik är väl den som gömmer sina saker.. sommartid ute.. när de får älgklövar i hundgården under älgjakten så är hon väldigt snabb på att gräva ner dem.. hon verkar väldigt kåt på att gräva över huvudtaget :crazy:
Kom ut i hundgården idag och hon hade grävt en grop som hon skulle kunna komma ut från efter liite mer grävning :eek:

Jag känner igen det här med att putta över luft på det man ska gräva ned, godis eller ben. Oftast har det rört sig om en matta eller en filt... Den blir inte övertäckt alls men han gav sig inte, till slut brukade jag lägga över lite av filten och då blev han väldigt nöjd med sitt arbete! :p

Syrrans tik är fenomenal på att gömma saker.. Men inte ben & sånt utan fjärrkontroller, mobiler, trådlösa telefoner..

Hon gömmer mellan soffkuddar, under bäddmadrassen i sängen & på sådana ställen.

Hon har även gömt undan kattans ungar under bäddmadrassen..

Jag känner igen det här med att putta över luft på det man ska gräva ned, godis eller ben. Oftast har det rört sig om en matta eller en filt... Den blir inte övertäckt alls men han gav sig inte, till slut brukade jag lägga över lite av filten och då blev han väldigt nöjd med sitt arbete! :p

Hahaha exakt så är min westiehane. Han kan kämpa i en halvtimme med att gömma sin sak med "luften" och när jag inte orkar höra det jäkla prasslandet så går jag o lägger över någonting. Givetvis tror han att det är han som har gjort det själv och ser mycket nöjd ut över resultatet:rofl: .
I soffan, sänge, väskan, en påse på golvet ..ja vad det nu kan vara hittar man alltid något intressant. En blodpuddingbit, en godis, ett grisöra/råhudsben, en köttbulle..Ja, vad man nu än kan tänkas:angel:

Min lilla vovva gör så med morötterna i stallet ;)
Vi beställer morötter av en kille som kommer med dem till stallet så typ alla har dem liggandes på hyllor eller på golvet..
Så Agnes går o hämmtar och gömmer i boxarna, oftast i min hästs box då för att den är öppen :D

Min förra hund brukade gömma mat och godis i min säng och mellan soffdynorna, inte allt för trevligt att hitta rutten mat i soffan eller sängen :crazy:

Min gamla tik gömde ofta meterlånga grenar, men nöjde sig med att gräva ner 2 dm MYCKET omsorgsfullt, med ordentlig övertäckning.... Sen att det stog upp nästan 1 ½ meter av den, gjorde ingenting:rofl:

Min dvärgpinscher gräver också ner saker om hon får nåt riktigt gott. Grisöron kan hon inte äta upp hela på en gång så resterna brukar hon väldigt omsorgsfullt gräva ner. En dag när pappa kom till jobbet upptäckte han att hon gömt ett grisöra i hans väska. :D
Annars är det poppis att gömma saker i sängen. :D

Liknande trådar

A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
12 863
Övr. Hund Viktor är som bekant 8½ månad, och en väldigt trygg, självsäker och nu i samband med könsmognaden - kaxig sak. Han har så länge jag...
Svar
2
· Visningar
1 761
Övr. Hund Ja, jag ligger här sjuk och tänker att jag lika gärna kan skriva lite för att kanske få lite nya infallsvinklar eller ideer om vad som...
Svar
1
· Visningar
1 565
Senast: stintans
·
M
Övr. Hund Något tips på hur man kan få honom att sluta med det? Min cockerspanielhane på 11 månader har fått på huvudet att han ska springa...
Svar
4
· Visningar
2 464
Senast: millansnillan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka