Massor av saker, man verkar på något sätt ta sig igenom det mesta. Det senaste riktigt jobbiga i mitt liv var när jag separerade från min numera fd sambo och mina två katter blev sjuka under samma tid, först fick den ena epilepsi och blev otroligt dålig väldigt plötsligt, sedan en vecka efter att vi avlivat henne fick den andra katten njursvikt från ingenstans och fick avlivas. Dagen efter hade jag bokat in flyttbil för att flytta in i lägenhet och där hamnade jag från att ha bott med man och 3 bonus barn och två katter, till att vara helt, helt själv. Dessutom var jag väldigt orolig för min fd sambo som lever med depression och adhd/autism och inte riktigt klarar av att hantera livet. Min familj bor i en annan del av Sverige liksom större delen av mina närmaste vänner (eller så är det jag som bor i en annan del lite beroende på hur man ser på det). Så det var en väldigt jobbig period. Det är ett år sedan nu ungefär. Men både jag och fd sambon verkar ha landat på fötterna igen, sorgen efter kattjejerna dyker fortfarande upp lite då och då
. Men jag har en ny kisse (hon bodde hos en av mina vänner och trivdes inte med de andra katterna där) för jag vill inte bo utan katt så jag hoppas jag får ha henne länge, länge. I somras köpte jag mitt första egna riktiga hus med trädgård så nu har jag mitt eget och behöver inte överge trädgård och bostad när relationer tar slut.