Har ni gjort något liknande?

Yttik

Trådstartare
Jag har fått alla möjliga lustiga mailsvar på mina annonser men denna tog nog priset:

"Hej jag bjuder 25 000 kr för din häst. Ring"

Mailet signerat med initialer. Ingen mer info och inget telefonnummer. Hästen utsatt på annons för 17 000 kr mer. En person som aldrig mött hästen, som man inte vet något om?? Vet inte ens om det var en man eller kvinna.

Visst kan jag pruta på häst med men jag brukar i all fall träffa säljaren först eller om den bott långt bort haft bra kontakt, diskuterat hästen och vad jag kunnat erbjuda mm innan. Så de har en uppfattning om mig. :o

Skulle aldrig skicka ett mail på en annons med bara ett bud :rofl:
 
Sv: Har ni gjort något liknande?

Menar du alltså att någon faktiskt bjöd 8.000kr ÖVER det utsatta priset? :eek:
 
Sv: Har ni gjort något liknande?

Det står att hästen är utsatt på annons för 17 000 kr mer.

TS, låter helt galet. Jag skulle inte ringa tillbaka. :p
 
Sv: Har ni gjort något liknande?

Jag mailade inte ens tillbaka ;) Jag började garva åt det hela.
 
Sv: Har ni gjort något liknande?

En del bud man får är verkligen skamliga.
Jag fick ett mail med en hel bok om en människa. Sedan skrev hon att hon inte hade mer än en viss summa. Vilket var 13 tkr under utsatt pris.

En annan mailade fler ggr trots att jag sagt nej att hon kunde ta hand om min häst mot betalning!
Hon skulle ha hästen men jag skulle stå för foderkostnader och stallplats mm.

Ja ibland är det skrattretande att folk är på fräcka..
 
Sv: Har ni gjort något liknande?

När jag sålde min unge varmblodshingst fick jag faktiskt en hel det liknade bud.
Typ" XX kronor vid snabb affär" ofta långt under vad jag tänkt mig men ändå. Tror att de som handlar med hästar tar chansen när en annons har legat ett tag eller om de kanske har en egen köpare till den.
 
Sv: Har ni gjort något liknande?

På varmblodet jag hade förr fick jag såna men han var billig från start. Nu snackar vi välstammad halvblodssto med framtiden framför sig :o


z: Hade en som mailade uppsats om sig till mig en gång med. Med sluttexten: Ring och berätta om din häst :)
Varför då inte ringa själv? Först fråga om hästen och sen berätta om sig själv?
 
Sv: Har ni gjort något liknande?

(bäst är forfarande blocket-annonsen där tjejen ville vara medryttare för att träna och tävla, ägaren skulle betala allt - för hon hade inte råd med träningar - och dessutom behövde hon låna hästägarens bil varje gång hon skulle till stallet, för hon ville inte cykla och hade ingen egen bil)
 
Sv: Har ni gjort något liknande?

Låter som en som mailade på mitt ena föl förra året.. Hon bjöd 30 000 under mitt utsatta pris... Svarade att fölet kostat mer att tillverka, men lycka till med ditt letande...

Nog för att jag kan pruta om det kommer en duktig, seriös ryttare och vill ha ett av mina föl. Men en okänd människa som inte ens sett hästen i verkligheten, och dessutom så mkt under utsatt pris, aldrig i livet.

Hade dessutom en annan "spekulant" som ville ha mitt andra föl, för utsatt pris, men hon skulle gå kvar hos mig i 3 år, och inte betalas förrän hon hämtas.. Och givetvis skulle jag stå för stallplats tills hon hämtades..
 
Senast ändrad:
Sv: Har ni gjort något liknande?

hmm undra om det kanske är samma som svarat på din annons? Det är samma summa iaf..
 
Sv: Har ni gjort något liknande?

Mycket ska man höra...

Jag sökte medryttare, hade annons på Blocket, med en lång beskrivning av hästen och vad jag ville ha ut av medryttarskapet. Fick ett mail:

"Hej, vad kostar din häst du har på bloket"

Suck :)
 
Sv: Har ni gjort något liknande?

Jag menar det :-D
De sitter säkert och knåpar ihop ett brev i Word som de sedan kopierar och skickar.
Den som ville ha hästen men jag skulle betala för allt skrev referenser och lämnade ut massa mobilnummer till folk. Jag skulle inte vilja att någon missbrukade mitt nummer så :-S

Ja fy vilka tokar :-S
 
Sv: Har ni gjort något liknande?

(bäst är forfarande blocket-annonsen där tjejen ville vara medryttare för att träna och tävla, ägaren skulle betala allt - för hon hade inte råd med träningar - och dessutom behövde hon låna hästägarens bil varje gång hon skulle till stallet, för hon ville inte cykla och hade ingen egen bil)


Hahaha!!!!
Jag ser en fisförnäm tjej framför mig med spöt i handen, vita ridbyxor, kavaj och hela kittet :-)
Du lr säker på att hon inte skulle ha chaufför med bilen?? ;-)
 
Sv: Har ni gjort något liknande?

När jag läste om denna tjejen, kom jag och tänka på en häromkring som ville ha hjälp med att få sina hästar inridna. Det var väl helt ok MEN den som skulle göra det fick stå för egen utrustning dvs egen sadel, träns, benskydd m.m samt att inridaren skulle betala en viss summa tror det var 1000kr/häst och månad.
 
Sv: Har ni gjort något liknande?

Man får så många konstiga svar på annons. :D

En kompis hade sin shettis ute och det ringde en gubbe som var jätte-trevlig och skulle ha till körning så han skulle komma och kolla. Sen ringde han upp efter en dag igen och började pruta på hästen som han inte ens varit och kollat på ännu? Hon drog sig ur, hon hade ju säkert kunnat gå ner i pris om han kommit och kollat och hon tyckte att han var vettig och han verkligen ville ha henne men inte till nån som börjar pruta ner hästen innan han ens sett henne.

Själv hade jag en köpes-annons ute på att jag sökte kallblod 3-5år, inga krav på att den skulle vara riden och för mig i ett rimligt pris-intervall ca 25.000-35.000 ev högre. Fick knappt ett vettigt svar, om det var kallblod så var de 6 månader eller 15år, men jääätte-snälla.. Annars så var det travare, t-märkta hästar, quarters, halvblod osv. Tror jag fick ett svar på att nån hade en 5årig nordsvensk utan pass, skogsmulle-riden men jätte-fiin så hon skulle ha 60.000 för den :crazy:.

Köpte direkt från uppfödare sen istället när jag lyckades hitta en med några i rätt ålder.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Har en lååååång historia jag ska försöka göra kort. Vill höra utomståendes åsikter o höra om det här är rimligt och jag bara...
2 3
Svar
52
· Visningar
14 865
Senast: QueenLilith
·
Hästmänniskan Jag letar häst och bläddrar i annonserna. Den typ av häst jag letar efter ligger kring 100 000 kr-klassen. Påfallande ofta står det i...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 218
Senast: Red_Chili
·
S
Hästmänniskan Jag har haft min häst ute på annons ett dag och har stött på måånga roliga hästköpare. :grin: 1 Dom ska pruta i första mailet...
2
Svar
27
· Visningar
6 020
Senast: Nasseman
·
Utrustning Kortar ner historien lite, vill mest se om någon hamnat i liknande situation och hur det löst sig. Jag hade ute en sadel på annons...
Svar
10
· Visningar
2 289
Senast: Draumsyn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stallpaddar mot svullna ben
  • Dressyrsnack 17
  • Köp av häst

Omröstningar

Tillbaka
Upp