Har ni flytande eller fast tvål vid handfatet i badrummet?

Oj vad många svar, det här är tydligen ett ämne som engagerar. Geletvål lät intressant @Lager ska kolla in det men vi har ingen Lush där jag bor men kanske finns det att beställa på nätet eller får jag kolla när jag är i Göteborg nån gång. Jag har aldrig fått sprickor i vår fasta tvål så jag vet inte riktigt vad ni gör med dem i så fall? Tvålen sköljs med händerna så speciellt ohygienisk känns den inte för mig.

om sprickor. Jag upplever att billig tvål spricker men sällan lite dyrare tvålar.

Dessutom så har jag tvålkoppar. Så tvålen ligger aldrig och bli kladdig. Den enda kladdiga är den jag har i badhusväskan. Den ligger i en tvålkopp och tenderar att bli lite mjuk. Men den enda skillnaden är ju at den går åt fortare än när den håller sig hård.
Mina Barnängentvålar hör ju knappast till de dyrare men jag har inga problem med sprickor heller. :)
Enda gångerna jag upplevt det är när de blivit liggande vid något bortglömt handfat på landet.

Om man låter hårdtvål ligga å torka ut så kan det ju lätt bli sprickor....

Vi har flytande, men emellanåt köper jag hårdtvål men då bara till mig! Äckligt om ngn annan skulle börja gnida sin skit med den :yuck:

Jag gillar flytande tvål, men min sambo/särbo eller vad fan jag ska kalla honom gillar enbart fast tvål.

Jag måste verkligen fråga: ni som använder hårdtvål och delar med resten av familjen...får ni inte äckelkänslor av att alla har använt den till sin smuts? Och barn /ungomar tänker väl inte direkt på att skölja av den efteråt. Mysigt med intorkad smuts sen när man ska använda:yuck:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka