Bara flytande. Fast tror jag inte jag haft sedan jag bodde hemma som hyfsat liten. Kletigt med fast, tycker jag.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Flytande, både i köket och badrummetSjälva gick vi över till fast tvål för några år sen och är supernöjda. Fast tvål räcker längre och funkar bra tycker vi. Finns dessutom i en mängd olika varianter även om det mest blir Coop änglamark eller Barnängens. Men har vi gäster kan vi piffa till det lite och gå till en tvålbutik och välja ut några trevliga tvålar att ha. Nån har invänt att det är ohygieniskt att dela tvål men då kan man ju tänka på att man tar i t.ex. ett offentligt dörrhandtag eller liknande det torde vara mer ohygieniskt. Så flytande eller fast är frågan?
Flytande, tvålpump med sensor kör vi med.
Alla gånger fast tvålSjälva gick vi över till fast tvål för några år sen och är supernöjda. Fast tvål räcker längre och funkar bra tycker vi. Finns dessutom i en mängd olika varianter även om det mest blir Coop änglamark eller Barnängens. Men har vi gäster kan vi piffa till det lite och gå till en tvålbutik och välja ut några trevliga tvålar att ha. Nån har invänt att det är ohygieniskt att dela tvål men då kan man ju tänka på att man tar i t.ex. ett offentligt dörrhandtag eller liknande det torde vara mer ohygieniskt. Så flytande eller fast är frågan?
Bara fast. Jag har köpt ekotvålar, 3 st, på försök. Det var.. Eh.. I somras de räcker fortfarande. Riktigt dryga men kräver lite mer omvårdnad. Egentligen ska de ligga på tvålgaller men jag har valt att vända på den varje gång jag använder den och bara gnugga loss tvål från en sida i taget. Räcker för min del trots att sambon inte är undervisad i den användningen. Kommer nog aldrig byta. Dessa innehåller dessutom en del olivolja så mina händer mår bättre än någonsin och oljan bidrar till att tvålen håller sig i skick. Har en idé om att sätta in den i duschen med när tvålen full med skräp är slut men jag vet inte om det funkar eller om den försvinner i vätan då. Kan hända att jag beställer en flytande dit i stället.Själva gick vi över till fast tvål för några år sen och är supernöjda. Fast tvål räcker längre och funkar bra tycker vi. Finns dessutom i en mängd olika varianter även om det mest blir Coop änglamark eller Barnängens. Men har vi gäster kan vi piffa till det lite och gå till en tvålbutik och välja ut några trevliga tvålar att ha. Nån har invänt att det är ohygieniskt att dela tvål men då kan man ju tänka på att man tar i t.ex. ett offentligt dörrhandtag eller liknande det torde vara mer ohygieniskt. Så flytande eller fast är frågan?
Om du tänker på hygienen har jag för mig att fast ska vara mer hygienisk. Pumparna är tydligen rejäla bakteriehärdar, om du inte har en såndär liten grej som startar tvålen automatiskt när man sätter händerna underJag inbillar mig att fast tvål blir äcklig. Fix idé jag fått. Så jag har flytande överallt.
Om du tänker på hygienen har jag för mig att fast ska vara mer hygienisk. Pumparna är tydligen rejäla bakteriehärdar, om du inte har en såndär liten grej som startar tvålen automatiskt när man sätter händerna under
Ännu mer perfekt är om du drar med naglarna över tvålen innan du jobbar i trädgården så slipper du jorden helt och hållet under naglarna, men det var kanske så du menade?Har både och. Använder flytande för det mesta. Det som den fasta är bra för är att dra naglarna över den, så att det kommer tvål under nageln. Perfekt när man jobbat i trädgården och är jordig. Sedan tar jag nagelborsten och gnor.
Efter att man tvättat händerna, särskilt på platser man inte känner, stänger man väl kranen med armen eller en servett? det krävs rätt mycket för att tvätta bort snusk från händer faktiskt. Det är en hel vetenskap hur man ska blaska av sig för att bakterierna inte ska frodas och jag känner att som gammal hästmänniska är det rätt ovärt att oja sig över bakterierFast du tvättar ju händerna efter att du tagit på tvålpumpen.. eller hur? Tänk på kranen istället om du är orolig för hygienen, den tar du på både före tvål och vatten OCH efter att du tvättat händerna rena..
Flytande, det känns renare både för mig och för handfatet=)