Har ni flytande eller fast tvål vid handfatet i badrummet?

Har alltid varit lite fundersam kring LUSH. "60% av allt vi gör har minst en ekologisk ingrediens." står det på hemsidan men bland gemene man framhålls det som ett helt ekologiskt sortiment? Visst är det ett företag som kanske jobbar mer med miljlpolicyn än andra men helt ekologiskt är det inte.
@Lager - nej, att de inte har djurtester är ju bra, men att de skulle vara ekologiska är långt ifrån sant.
TBS plockade tex ut den mest populära produkten från en av deras få ekologiska serier och då fick den inte fortsätta att vara ekologisk, känns inte som de är inne för att utöka sortimentet ekologisk (då ECOCERTs ekologiska certifiering).

@Lager - nej, att de inte har djurtester är ju bra, men att de skulle vara ekologiska är långt ifrån sant.
TBS plockade tex ut den mest populära produkten från en av deras få ekologiska serier och då fick den inte fortsätta att vara ekologisk, känns inte som de är inne för att utöka sortimentet ekologisk (då ECOCERTs ekologiska certifiering).

Ja samma sak gäller ju för TBS. Sist jag var där sa säljaren att 32 % av sortimentet är ekologiskt (om det var 32 % av produkterna eller av råvarorna minns jag inte). Det är också ett sortiment som "folk" ofta tror är ekologiskt/naturligt. Dock jobbar de med fairtrade och jobb till kvinnor, samt utför inga djurtester. Det ligger nån slags gloria runt företaget för att de inte utför djurtester men den där glorian verkar ibland växa sig oproportionerligt stor...

Har alltid varit lite fundersam kring LUSH. "60% av allt vi gör har minst en ekologisk ingrediens." står det på hemsidan men bland gemene man framhålls det som ett helt ekologiskt sortiment? Visst är det ett företag som kanske jobbar mer med miljlpolicyn än andra men helt ekologiskt är det inte.

Nä - du har rätt. Allt är inte eko rakt igenom, men det finns rena-ekoprodukter bland sortimentet.

Jag vill gärna köpa så mkt eko jag kan, och fairtrade om möjligt, eller vego också för all del... Då finns det mer att välja på i en butik som ändå har den inriktningen (eller typ bodyshop, eller fairtradebutiker) än vad det finns på säg ICA, Lidl, eller Kicks.

Sedan tycker jag också att hela godiskonceptet är roligt - med alla färger. Jag blir lite barnsligt igångtriggad. ;D

Det finns ju dock rena eko-produkter på andra ställen också, Thorne, Nea of Sweden, biologica, weleda, etc. NK och Åhlens säljer en del sådana märken. Även om jag är lite lat och gärna bestället på nätet så att det kommer bekvämt hem...

Jag hatar Lush. Stinker nåt förfärligt, och min hårbotten och hy får spunk. Och då skulle produkterna vara såå bra för känslig hy. Yeah right.

Jag gillar verkligen parfymer, doften av ren tvätt och tvålar. Men Lush är bara för mycket.

Nä - du har rätt. Allt är inte eko rakt igenom, men det finns rena-ekoprodukter bland sortimentet.

Jag vill gärna köpa så mkt eko jag kan, och fairtrade om möjligt, eller vego också för all del... Då finns det mer att välja på i en butik som ändå har den inriktningen (eller typ bodyshop, eller fairtradebutiker) än vad det finns på säg ICA, Lidl, eller Kicks.

Sedan tycker jag också att hela godiskonceptet är roligt - med alla färger. Jag blir lite barnsligt igångtriggad. ;D

Det finns ju dock rena eko-produkter på andra ställen också, Thorne, Nea of Sweden, biologica, weleda, etc. NK och Åhlens säljer en del sådana märken. Även om jag är lite lat och gärna bestället på nätet så att det kommer bekvämt hem...

Jag menade inte att påpeka huruvida du väljer att handla ekologiskt eller ej. :) Det jag ville påpeka var att man inte ska tro att allt på LUSH eler TBS är ekologiskt/av naturlig härkomst. Jag har märkt sådana tongångar förut och ville därför bara påpeka att så inte är fallet. :up: till alla som gör medvetna val! Ju fler som efterfrågar naturliga/ekologiska produkter desto lättare kommer det bli att köpa dem i fysiska butiker. Tycker själv det är jättetråkigt att inte kunna gå ut och köpa det jag vill ha på väg hem från jobbet utan jag måste beställa, vilket tenderar att bli av i allra sista minuten - eller inte alls...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka