Har ni flytande eller fast tvål vid handfatet i badrummet?

Jag har alltid flytande tvål, tycker att jag får så torra händer av fasta. Jag tycker även att det ser trevligare ut i kök och badrum, tvålar och tvålkopparna ser snabbt lite tråkiga ut.

Bara flytande tvålar i pumpflaskorna de kommer i.
Tycker fasta tvålar er så trista ut efter ett tag och det blir så kladdigt i tvålkoppen/handfatet.

Pumpflaskan sköljer jag av under kranen då och då om den ser skitig ut ;)

Flytande, i dusch och på handfatet. helst barnängen då mina händer och hy inte gillar vad som helst. Tycker hård tvål känns och ser äcklig ut efter ett tag. Tvålen på handfatet torkas av i samband med städningen i badrummet så den blir inte direkt jätteskitig :)

Ni som har fasta tvålar, sköljer ni av den när ni har använt den? Blir den inte mjuk då? Annars blir den väl löddrig, och smutsig när ni har smutsiga händer?

Både och så alla får sitt älskar handgjorda fina hårdtvålar känns som vardagslyx har heller aldrig sett dem spricka och bli ful som billiga tvålar så känns inte ohygieniska som att man tänker sig billig hårdtvål med smutsiga repor i :angel:

Vi använder både och, men jag försöker gå över till mer fast, eftersom alla flytande innehållet konserveringsmedel, endel riktgt otäcka saker. Samma sak med hudkräm, så jag använder olja mer och mer.

Sköljer tvålen efter användning och den bor i tvålkopp med dränering.

Flytande i en automat med sensor både på toa och i köket. Jag skulle aldrig tvätta mig med en fast tvål. När jag har tvättat mig så vill jag vara ren, inte full med bakterier ifrån tvålen! Jag tycker att de är vidrigt snuskiga och har inte sett någon hemma hos någon annan heller på väldigt många år. Jag hade en pv i slutet av 90 talet som ville ha fast tvål och han är nog den enda jag vet som föredrar det sedan 80 talet typ. Jag är uppvuxen med fast tvål men började köpa flytande när jag fick egen lägenhet.

Flytande till mig i badrummet, bade i dush och handfat, och fast till maken. Bara flytande i koket och oftast bade och i gastbadrummet, men dar blir det nagon fin fast ... just nu en "moose" tval fran Kanada.:p

Har en sådan i köket och kan inte låta bli att fundera på hur hygieniskt den egentligen är i länden? Den är jo omöjlig att hålla rent och blir alldeles svart i alla springor mm - sjukt äckligt

Vad gör du med den då? Vi har haft våra i flera år och de är inte snuskiga. Jag sköljer av dem när jag har fyllt på tvålen (är snål och fyller på istället för att köpa den svindyra refillen) och både pumpen och tvålrefillen ser fräsch ut.

Fast tvål... Tycker flytande känns som klister, man kan skrubba händerna hur länge som helst i och utanför vatten men känslan av tvål går aldrig bort. Har måååååååååååånga gånger kollat i innehållsförteckningen på flytande tvål och letat efter något som antyder att det innehåller socker, utan att hitta något som antyder detta, hittills. Älskar fast tvål, det är nästan på den nivån att jag tar med min egna fasta tvål till offentliga platser som jag vet bara kommer ha flytande eller skumtvål.

Ännu mer perfekt är om du drar med naglarna över tvålen innan du jobbar i trädgården så slipper du jorden helt och hållet under naglarna, men det var kanske så du menade? :)
Det var ju ännu bättre! Men sitter tvålen kvar när man gräver och grejar i jorden?

Flytande av två anledningar. Dels är det fräschare än vanliga tvålar som lätt ser ut som "skabb" efter ett tag :wtf: och dels så blir min hud torr som fnöske av sån tvål.

har en organisk, ekologisk flytande tvål av något slag, upplever nästan att den inte torkar ut händerna lika mycket som tidigare tvålar! Så har vi en hård tvål som några vänner gjort hemma och den torkar nog inte ut alls men föredrar nog flytande!

Ni som har fasta tvålar, sköljer ni av den när ni har använt den? Blir den inte mjuk då? Annars blir den väl löddrig, och smutsig när ni har smutsiga händer?
Jag har hårda småtvålar som jag efter användning sköljer och ibland skrubbar med nagelborsten. Om de skulle bli fula, så slänger jag dem. Det nänns jag med när det handlar om små.

Vad gör du med den då? Vi har haft våra i flera år och de är inte snuskiga. Jag sköljer av dem när jag har fyllt på tvålen (är snål och fyller på istället för att köpa den svindyra refillen) och både pumpen och tvålrefillen ser fräsch ut.

Ja gör ingenting med den :nailbiting: vet inte om det har med hur den står på diskbänken att göra - vår diskbänk är pytteliten så den har inte så storplats att stå på och där blir det ofta blött mm

Nja, man har ju tvålen för att bli ren, inte för att flytta runt smutsen. Och ja, självklart så sköljs tvålen liksom händerna.

- hade inte ens tänkt tanken, blev tvungen att provtvätta händerna - det går automatiskt.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka