Har ni flytande eller fast tvål vid handfatet i badrummet?

Jag får vara lite egen då och säga gelétvål. Lush har olika varianter.

Tycker den ser kul ut, är behaglig i händerna, och man får lite lätt tvållödder. Finns med glitter också för de där festliga toabesöken. ;)

Inne i duschen har jag fast tvål just nu, för att jag fick en i present i julas och de räcker ju i evighet. Har även en duschcreme att växla med.

om sprickor. Jag upplever att billig tvål spricker men sällan lite dyrare tvålar.

Dessutom så har jag tvålkoppar. Så tvålen ligger aldrig och bli kladdig. Den enda kladdiga är den jag har i badhusväskan. Den ligger i en tvålkopp och tenderar att bli lite mjuk. Men den enda skillnaden är ju at den går åt fortare än när den håller sig hård.

Det var ju ännu bättre! Men sitter tvålen kvar när man gräver och grejar i jorden?
Japp, sen när du tvättar händerna så gnuggar du bort tvålen snabbt och enkelt. :)

Ni som har fasta tvålar, sköljer ni av den när ni har använt den? Blir den inte mjuk då? Annars blir den väl löddrig, och smutsig när ni har smutsiga händer?
Jag har aldrig varit med om att tvål blir äcklig och får bruna sprickor, den sköljs självklart av och får torka mellan varven.

Näe, men när man är jordig t ex. Men det kanske inte kommer att behövas framöver när jag preparerat med tvål under naglarna :up:
Fast jag brukar kunna få använda borsten på händerna med. :o
Jag måste börja använda handskar mer, även fotfilen kommer till användning emellanåt när valkarna på sidan pekfingret blir för grova. :nailbiting:

Fast jag brukar kunna få använda borsten på händerna med. :o
Jag måste börja använda handskar mer, även fotfilen kommer till användning emellanåt när valkarna på sidan pekfingret blir för grova. :nailbiting:
Det borde man kanske, men handskar är så tråkigt. Det förtar känslan. Det är ju härligt att KÄNNA jorden.

Använder flytande idag, men ska gå över till fast. Älskar känslan av att använda en fast tvål :love:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka