Har ni ett "finbord" hemma?

Jag har matsalsgrupp i vardagsrummet - tidigare gick rummet under benämningen "Salen" är min mormor ägde huset jag nu bor i. Matsalsgruppen är av modell chippendale och arv efter min gammelmormor.

Använder bordet när jag har gäster (några få gånger per år), som pysselbord när skrivbordet är fullt av andra prylar. För övrigt är det husets katters favoritsovplats :angel:. För övrigt har jag stort kök, men skulle inte vilja vara utan matsalsgruppen.

/Lizzie

Vi har ett barbord i köket som vi använder som frukostbord och ett matrum med större matbord, ca 6 personers, i där vi brukar äta middag även till vardags[...]

Om jag någon gång flyttar från min etta vill jag ha det precis så! "Bardisk" i köket som kan användas som avlastningsbänk vid matlagning och inta stående eller sittande frukost + ett rejält matbord i ett rum för alla andra måltider. Bortsett från stora bondkök har jag tröttnat på att äta i köket. När jag är själv äter jag i soffan, när jag har gäster bär vi oftast in köksbordet i rummet.

Så skulle jag önska!
Meh, bor du ihop med mig :confused:.
Jag blev löjligt glad av att få ärva farfars gamla schack-bord... det bor också i mitt bibliotek och musikrum :love:.
tror inte det, bordet är tyskt och pjäserna kommer från en antihandel i Prag, ngt av det första jag köpte på en av mina första resor åt det hållet, Men det är så trevligt att titta på, att det får stå framme med pjäserna oavsett vi spelar eller ej.

Nixpix. Vi bor iofs inte så stort, men vi har världens bästa bord med klaffar. Så i normala fall har vi ett bord för 4 personer, men kan dra ut klaffarna där vi som mest suttit 8 pers :)

Vi har ett litet bord (2 platser, eller 4 om vi fäller upp klaffen) i vårt lilla kök för det ryms inte större där. I vardagsrummet har vi ett större bord som kan förlängas med med två iläggsskivor vid behov. Båda borden används dagligen. Hade vi haft ett större kök hade vi förmodligen inte haft bordet i vardagsrummet.

Det blir nog en luring det här. Nu vet jag inte vad jag vill riktigt :P Rum har vi inte så jättemånga men de är istället riktigt stora. Svårt att välja sina prioriteringar.

Ett finbord som kommer till användning tre gånger om året skulle jag bara ha om jag hade så många rum att jag inte visste vad jag skulle göra av alla, och redan hade sovrum, barnkammare, lekrum, bibliotek, gästrum, datorrum, vardagsrum och vad mer man kunde tänka sig.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
2 013
Hundhälsa Min yngsta hund (2 år) vill efter ett tag inte äta den maten hon tidigare ätit. Till en början fick hon torrfoder, och det kunde gå...
Svar
15
· Visningar
616
Senast: YlvaG
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
4 229
Senast: Badger
·
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
781

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Halt efter vila
  • Promenadskor vinter
  • Målbilder för trubbnosar.

Hästrelaterat

Omröstningar