@Sar kul idé att ha som pingisbord emellanåt! Det är ju jättekul att spela
Jo, det är jättekul både för barn och vuxna! Vi har ju en matsal och den blir ju annars i det närmaste oanvänd emellan gästbesöken annars.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@Sar kul idé att ha som pingisbord emellanåt! Det är ju jättekul att spela
Som sagt vi har tre matbord hemma... Men å andra sidan så har vi rum med det och det är inget bord av de tre jag skulle vilja vara utan. Även om vi inte spelar pingis på våra bord (vi har däremot pingisrum i källaren) så används borden mycket, spel, pyssel, pussel och som just nu när jag sitter och pluggar så är det skönt att kunna bre ut sig lite.Alltså bordet i sig behöver ju inte vara finare. Jag undrar mer om folk generellt har 2 matbord hemma för tillfällen när man pga gäster inte ryms runt sitt vanliga bord.
Så har vi det. Vårat köksbord har 6 stolar i vanliga fall, men är utdragbart till att rymma minst 12.Fint med så många svar!
Att ha ett större bord i rummet vid köket (öppen planlösning) där vi alltid äter är ju alternativet. Det lutar jag emot men nyfiken på hur andra har det.
Fint med så många svar!
Att ha ett större bord i rummet vid köket (öppen planlösning) där vi alltid äter är ju alternativet. Det lutar jag emot men nyfiken på hur andra har det.
Vi ska så småningom renovera hemma, och då är jag osäker på om jag vill ha kvar ett finbord i "finrum". Det vi har används 3 gånger om året. Vid jul och födelsedagar. Skulle kanske vilja ha rummet som biblioteket och kontor istället...
Har ni finbord?
Hur löser ni annars när ni är fler än 6 som ska äta?
Det låter väl som en utmärkt idé! Då kanske bordet blir använt mer än några gånger om året. Jag tycker synd om möbler som inte får användas och nästan ännu mer synd om rum som inte används dagligen.
Jag är personligen ett fan av stora kök och stora bord. Vi har därför ett stort klaffbord i köket som man kan rymmas åtta till tio personer runt, men då blir det rätt trångt i köket. Vi har ett rätt stort kök men skulle gärna ha ett som var dubbelt så stort.
Vi ska så småningom renovera hemma, och då är jag osäker på om jag vill ha kvar ett finbord i "finrum". Det vi har används 3 gånger om året. Vid jul och födelsedagar. Skulle kanske vilja ha rummet som biblioteket och kontor istället...
Har ni finbord?
Hur löser ni annars när ni är fler än 6 som ska äta?
Meh, bor du ihop med mig .fick utrymme att iordningställa ett rum bara som bibliotek o musikrum. 3 väggar med böcker från golv till tak, 2 skinnfåtöljer och ett litet bord för schackspelet eller ett par glas. Allt står på en gammal äkta matta som inköptes billigt på en auktion, det var väl ingen som ville ha en så stor.
Det är en lyx. Men att tända i kakelugnen, sätta på en fin gammal LP med klassisk musik (som man köpte billigt i DDR när det begav sig)
1 glas årgångsmalt och en riktigt bra bok samtidigt som snöstormen ylar utanför fönstren. Då kan alla hälsningar från kanarieöarna eller Thailand komma, det gör ingenting