Har ni ångrat er nån gång????

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Har ni ångrat er nån gång????

Mata inte
d030.gif
 
Sv: Har ni ångrat er nån gång????

Bara 4 ½ år tills det är lugnt här hemma på veckorna:D
Vad tusan ska man göra då? Man ångrar sig säkert då också:smirk:[/QUOTE
Fast det vet man ju aldrig iofs. Jag var på ett föredag en gång, och hon som talade hade fler a utflugan barn. Men enligt henne så hade de en tendens att så fort de började att planera för att göra om i de fd banrummen, så vips så flyttade respektive barn hem igen!
 
Sv: Har ni ångrat er nån gång????

men poängen är att jag trodde jag hade en sambo som skulle ta sitt ansvar till 110% som skulle gossa och bära lika gärna som jag, som gladligen skulle vara ensam med sitt barn medans mamma fick gå ut och ta en liten paus hos hästarna......frågan är varför varför varför kunde det inte vara så för??????:cry:

Men då är det väl snarare sambon du ångrar? Rikta de besvikna känslorna till honom, så de inte riskerar att gå ut över bebisen.

När jag kände mig låst med bebisen den första tiden var jag lite besviken på biologin (den som gör att bara mamman kan amma). Maken höll med. Om jag hade varit gud hade jag löst barnalstrandet på något helt annat sätt.:D Det finns ju vissa djurarter som har det betydligt mer rättvist ordnat.
 
Sv: Har ni ångrat er nån gång????

Nej, det har jag inte däremot var jag helt övertygad om att min sambo skulle bli en underbar pappa som verkligen tog sitt ansvar och det stämde på pricken! Hade jag fått barn med en annan sorts man som inte tog sitt ansvar hade jag kanske ångrat mansvalet och därmed tidpunkten för barnet, det hade varit bättre att ha skaffat barn med någon annan.
 
Sv: Har ni ångrat er nån gång????

Nej. Aldrig.
Inte ens under den jobbigaste natten.
Har dock önskat att få vara ifred en liten stund, tänkt tillbaka om hur lätt allt var förr och önskat att man kanske hade tex rest mer innan man fick barn, men å andra sidan går det att resa när man har barn, det går ju också att vänta tills barnen bli lite större så kan jag resa senare, fick ju barn relatvit tidigt så jag kommer ju inte vara pensionär när den dagen inträffar hoppas jag :D .
Men aldrig aldrig ångrat mina älsklingar :love: !
(kanske kommer i tonåren :angel: )
 
Sv: Har ni ångrat er nån gång????

Nästan pinsammt att fråga men jag gör det ändå....
Har ni nån gång ångrat att ni skaffade er barn???

Ja. När jag har insett vad som kan hända. Om barnet blev svårt sjukt eller skadat och lider, kanske skulle få men för livet eller, fruktansvärda tanke - dör. Då har jag insett hur sårbar man är och undrat hur man skulle stå ut och om det inte hade varit enklare att slippa den smärtan, som man gör om man inte har barn.:crazy:

När något hänt ett barn har jag tänkt det ibland. Och fått ångest.
 
Sv: Har ni ångrat er nån gång????

Nästan pinsammt att fråga men jag gör det ändå....
Har ni nån gång ångrat att ni skaffade er barn???

Jag har träffat förhållandevis rätt många människor (både män och kvinnor) som ångrat att de skaffat barn för tidigt och med fel partner.


Jag har emellertid träffat människor som uttalat att "hade jag vetat det jag vet idag så hade jag inte skaffat barn".
Bl.a. föräldrar som fått sjuka/handikappade barn...föräldrar som tappat kontrollen över ett barn som på något sätt är väldigt krävande.

Sammanfattningsvis: de som ångrar sina barn har suttit i rätt utsatta situationer.
 
Sv: Har ni ångrat er nån gång????

Jag hann knappt skiva klart hela mitt inlägg förut....
Tack för era svar!
Ush jag känner mig verkligen som en dålig mamma, varför var jag så dum och övertalades att skaffa barn. Sammtidigt så skulle jag ALDRIG välja bort min lilla tjej, men poängen är att jag trodde jag hade en sambo som skulle ta sitt ansvar till 110% som skulle gossa och bära lika gärna som jag, som gladligen skulle vara ensam med sitt barn medans mamma fick gå ut och ta en liten paus hos hästarna......frågan är varför varför varför kunde det inte vara så för??????:cry:

Tror du får tuffa på dig lite.. sätt barnet i knät på pappan och säg, nu går jag ut ett par timmar, ha det så bra! ;)

Eller "jag vill ha två kvällar i veckan att ha tid för mig själv, vilka passar dig bäst?" Eller någon formulering som passar er situation :D
 
Sv: Har ni ångrat er nån gång????

Nej, jag har aldrig ångrat mig. Men han har haft "nära-Blocket-upplevelser" från tid till annan.

Sen låter det som att din sambo är något att ångra. Men det är ju en helt annan femma. :smirk:

Ha ha, nära-Blocket-upplevelser finns det gott om... :rofl:
 
Sv: Har ni ångrat er nån gång????

Jag Älskar mina barn otroligt mycket. Har inte en sekund ångrat att jag skaffade dom.

Vet en vän till mig som brukar säga att hon ångrar sig att hon skaffade barn när hennes barn är med och hör. Det är fruktansvärt att hon säger så tycker jag. Så får man inte säga när ens bar hör.
Hon menar ju inte det innerst inne men hennes barn tror nog det när hon säger så.

Mina barn är det allra käraste jag har.
 
Sv: Har ni ångrat er nån gång????

nej jag har inte ångra mig
MEN ångrar skarpt att jag till exempl var så ung 19 år när jag fick min fösta flicka.
jag hadde inget fast förhållande
inget jobb
men nå jag är ju ung fortfarande:p
 
Sv: Har ni ångrat er nån gång????

Har inga egna barn (än, kommer i mars!!)

Men kan tala för min bror, som fick en i april 2004, och sen tvillingar i maj 2005 :D

Han är här och gömmer sig gaaaanska ofta... tre barn i krypåldern (plus att de har en adopterad tonåring) är spännande! De är ööööverallt!

Men jag, som träffar dem en eller två gånger i veckan under kontrollerade former ångrar aldrig att han skaffade dem :bump:
 
Sv: Har ni ångrat er nån gång????

Jo när man sitter med magsjuka på toaletten med en hink mellan benen och en pigg 1,5 åring kutar runt och hittar på allehanda skojigheter....:eek:
Men när man sen i efterhand(fullt frisk) ser på det så är det ju ganska komiskt så då ångrar man dem ju inte längre...;)
 
Sv: Har ni ångrat er nån gång????

Jag ångrar aldrig att jag fick min lilla tös. Men det jag kan ångra var situationen. Som någon skrev så trodde man att man hade en sambo som skulle sställa upp 110%. Men det blev inte så så man var själv det mesta av tiden.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
1 823
Övr. Barn Ni som skaffat barn säg runt 40, och alltså var 50 när barnet var 10 år. Hur tycker ni det var att skaffa barn lite senare? Tycker ni...
2
Svar
25
· Visningar
4 381
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
23
· Visningar
1 691
Senast: Inte_Ung
·
Småbarn Hur lärde du dig att simma? Fick du någon simundervisning i skolan, eller genom kommunen, privat? Hur har du gjort med dina barn, lärt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 634
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp