Har någon vart med om detta ?

V

valentino-95

Funderar ifall det är flera som har fått så här.

Jag tog ett CB vanligt gravtest för några dagar sen ?
Då kom det upp 1 streck i rutan där man ska läsa det slutliga resultatet MEN det dök "aldrig" upp ett streck i CONTROLL rutan ?????
Då ska ju testet om jag förstått det hela rätt INTE ha funkat..
Jag la testet i från mig och glömde slänga det med det samma.
Men när jag kom på ja just ja testet ska ju kastas = det va när jag gick på tjotta nästa gång då helt plötsligt efter ca 2 timmar då va det ett plus i Resultat rutan OCH ett streck i Controll rutan.
Klia mig i huvve efter detta....
Köpte ett vanligt PREG test och kolla och enligt den är jag INTE gravid.....

Kan det vara så att jag är gravid i alla fall ????

Sv: Har någon vart med om detta ?

Jag hade nog gjort ytterligare ett test faktiskt, olika test är ju olika känsliga. Köp ett CB till vetja! Lycka till!

Det står väl på grav-testen att de ej är tillförlitliga efter en viss tid, burkar väl vara att man "måste" avläsa resultatet inom tex 10 min för att veta att resultatet är tillförlitligt, allt därefter kan man inte tolka nåt ifrån just för att resultatet oftast blir som du upplevet oavsett om man är gravid el inte.

Mitt första test denna graviditeten, (som jag berättade om på msn :) ) som var neg pgav av att det var för tidigt för att ge utslag blev som ditt efter att "tiden gått ut".

Så det nog bäst att göra ett nytt =)

Clearblue skrev:
Ett blått streck i det mindre kontrollfönstret visar att testet har fungerat. Läs av resultatet i resultatfönstret efter 2 min men inom 10 min.

Jag skulle ha testat igen :)

Om jag inte fått min mens tills nästa vecka så kollar jag igen ;)

Det hände mej också förra veckan,först vanligt streck i bägge rutor men efter 10 - 15 min ett smalt pluss.
Ringde barnmorskan och frågade och hon menade att det är positivt tidigt i graviditeten.Skulle ta ett nytt om en vecka men gjorde ett efter 4 dagar och då likadant.
Har gjort dessa tester tidigare med cl och då har det aldrig blivit några pluss öht.

*KL*

Jag har aldrig (tack och lov *s*) sett några plus, däremot har testet legat både en och två och 12 timmar utan att strecket blivit ett plus, på CB alltså. Utan det har varit ett streck hela tiden, även om det blivit mörkare och 'suddigare' efter LÅNG tid (12 h)

Så jag skulle också testa om om ett tag igen.

Jo jag får kolla nästa vecka så får vi se vad detta slutar med :)
Vi vill ju ha en till bebis till så det skulle vara jätte roligt i fall de va en bebis på *G* :D

jag testade med cb oxå och jag fick bara ett jätte tunnt streck i kontrollrutan knappt synbart och ett plus i andra rutan med en gång... antog att det inte fungerat så jag köpte ett nytt o testade dagen efter och då fick jag starka streck i båda rutorna.
så enklast är nog för dig att testa igen :)

Jag ska köpa ett nytt test nästa vecka i fall jag inte har fått mensen då ;)
Jag skriver här då i fall det blir några förändringar ;)
Men tack alla som svarat *L*..

Tog ett nytt CB idag,väntade i 20 minuter inget smalt pluss streck längre.
Ok tänkte jag och la ifrån mej testet och gjorde annat .Efter 2 timmar kolla jag igen,då kan man se ett supersvagt brett ist.:crazy:
Vet inte vad jag ska tro längre men jag tänker inte heller testa förrän mensen uteblir.Hoppas kan man ju alltid;)

När förväntar du dig din mens ?
Nyfikna jag :)

Kan tillägga att jag troligen INTE är gravid :(
Det är väll som förut en gång att detta beror på hormonerna för min del.
Meeeen vi ger oss inte utan vi fortsätter vidare i vuxen verkstan ;)

Ett tips kan ju vara att ta deras digitala test så behöver man inte tolka streck. Jag tog en vanlig sticka och fick ett svagt streck, kanske... Eller det var nog ett men vi trodde inte riktigt på det. Morgonen efter tog jag ett digitalt och då fanns det inte utrymme för vidare funderingar, det stod GRAVID så då visste man.

Jag har kvar mina gravtest från Rasmus och den här graviditeten. De ser fortfarande likadana ut som de gjorde när de var nygjorda och typ 5 min gamla eller vad det är man ska vänta.

CB kräver ju rätt mkt hormon för att reagera, köp ett känsligare test. T.ex. RFSU eller preg.

Preg
phplm4ayd.jpg

CB
fs_363590461_13629_1241467870.jpg

Vart hittar man dessa RFSU testen ?
Har tittat efter dom på Apoteket men har inte hittat dom där :(

jag plussade 6 dagar innan BIM med något billigt test. Sådan enkel sticka man doppar i urin! Fick ett jäkla svagt streck, men dock ett streck :)

Bor tydligen i en för liiiiiten byhåla för här fanns det inte på affären :(
Varken på Konsum eller Ica kollade i går.
Jag får ta mig till Apoteket nästa vecka igen :)
Ja om inte mensen har kommit tillbaka dvs.

Liknande trådar

Gravid - 1år Är gravid, och pappan till barnet vill absolut att jag ska göra kejsarsnitt. Fick så bra hjälp här när jag skrev för ett tag sedan- kan...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
18 527
Gravid - 1år Skriver under anonymt nick. Igår gjorde jag ett grav.test (Preg) som Visade positivt. Ett svagt streck kunde man se. Men vart ändå...
Svar
3
· Visningar
1 255
Senast: Fibusen
·
Övr. Barn Gammal medlem, nytt konto för anonymitet. Jag håller på att noja sönder och letar graviditetssymptom överallt, hjälp :D Jag kan ju...
Svar
10
· Visningar
2 496
Senast: Kaos
·
Gravid - 1år Jag tror det här forumet passar bäst till min fråga, har någon här varit "skengravid"? Jag tänker att hundar ju kan bli skendräktiga och...
Svar
11
· Visningar
7 237
Senast: Tora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Burkmat
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur