Har moder Teresa besökt Sverige?

Milosari

Trådstartare
En person berättade för mig idag historien om när hon hämtade moder Teresa på Sturups flygplats. De tog flygbussen och Moder Teresa ska ha kommenterat att svenskarna var ett fattigt folk eftersom övriga resenärer i samma buss inte samtalade med varandra utan satt var för sig.

Den här personen har berättat helt otroliga historier förut som jag har haft svårt att tro på, och den här gången var jag tvungen att googla. Jag hittar ingen info alls om att hon ens skulle varit i Sverige... Någon här som vet?

Moder Teresa har varit i Sverige i samband med en prisutdelning, kommer doch inte ihåg vilken. Tror även att hon var i Sverige i samband med Nobelpriset före eller efter prisutdelningen i Oslo.

Något pris i Malmö kommer nog inte på tal, men det finns gott om kloster i Skåne där hon kan ha övernattad och därför valt Sturup som flygplats.

Ok, hon kanske isåfall själv valt buss, istället för att hämtas i limousin? Men med tanke på din bekants "history" tvivlar jag ändå....... Har hon detta som arbete, att ta hand om besökande nobelpristagare? Jag tror inte vem som helst hade skickats ut för att hämta Moder Teresa.....

Moder Teresa har varit i Sverige i samband med en prisutdelning, kommer doch inte ihåg vilken. Tror även att hon var i Sverige i samband med Nobelpriset före eller efter prisutdelningen i Oslo.

Något pris i Malmö kommer nog inte på tal, men det finns gott om kloster i Skåne där hon kan ha övernattad och därför valt Sturup som flygplats.
Ja alltså jag kan tänka mig att hon skulle kunna åka till Sverige (om hon hade levt alltså) men jag tänker att hon inte kunde röra sig över landsgränser utan att bli bevakad av media. Ändå hittar man ingenting. Eller jag hittat inte något om detta när jag googlar.

Ja alltså jag kan tänka mig att hon skulle kunna åka till Sverige (om hon hade levt alltså) men jag tänker att hon inte kunde röra sig över landsgränser utan att bli bevakad av media. Ändå hittar man ingenting. Eller jag hittat inte något om detta när jag googlar.

Vad jag kommer ihåg från Nobelpriset var det endast en liten notis om att hon besökte Sverige i samma väva.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 517
Senast: Intejag
·
Kropp & Själ Jag blir så trött på mig själv! Det känns som att min kropp håller på att köra slut på mig själv, och jag hittar inga medel som kan...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 112
Senast: Vallmo
·
Övr. Hund Ja, nu har jag tagit ett av de svåraste besluten i mitt liv. Jag skulle bli så otroligt glad om någon orkade läsa/skumma igenom allt...
2
Svar
22
· Visningar
3 975
Senast: Lotus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve