Har marsvin sommarpäls och vinterpäls?

Y

Yuw

Mitt marsvin har börjar fälla rätt mycket päls och är lite öm i "hårbotten." Gillar inte om man kliar så att fingrarna kliar på hårbotten, vilket hon brukar göra. :D Kan det vara så att hon fäller sin vinterpäls?

Sv: Har marsvin sommarpäls och vinterpäls?

Jag har inte för mig att marsvin fäller vinterpäls jag tror inte äns dom får nån

Jag har inte hört att marsvin fäller päls..
Vad är det för ras ditt marsvin är, hur gammalt är det?

Marsvin fäller päls men jag har inte märkt att dom fäller sässongsbundet. Kan dock vara för det är något som jag helt enkelt inte tänkt på då man kan få päls på sig lite året om.
Är hon öm är min fundering på hur du ger c-vitamintillskott bara för att utesluta skörbjugg som kan ge ont på kroppen.
Inga av mina har någonsin haft ont i hårbotten utan är antingen ömma från början eller inte alls.

Hon får c-vitamin. Men hon är bara vad jag tror är ömhet runt rumpan. För hon gillar inte när man kliar henne där nu och det brukar hon inte uppskatta så mycket när hon är brunstig heller. :angel: Så det kanske kan vara det i samband med pälsfällning.. :D

Stormenz: Hon är en blandras, crest och släthårig tror jag. 4 år gammal. :)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 202
Senast: Maniac123
·
Hundhälsa En dum fråga...kan tyckas. Men behöver en rottweiler täcke på sig på vintern och vid regn? Jag har en husky som hellre skulle dö än att...
Svar
15
· Visningar
745
Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
574
Senast: MJLee
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 235

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka