Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är väl ingen som säger att "om man inte har råd med en 20.000kr sadel så ska man inte ha häst"???
Men om man inte har råd att lägga ett par tusenlappar för att få en hyfsad sadel så kanske man bör ta sig en funderare....
Kan bara tala för mig själv, men jag tycker det verkar som många inte innser hur viktigt det är att sadeln verkligen ligger helt perfekt. Pga dom inte VET hur en sadel ska ligga. Och därför tycker att 1000 krs sadeln är jättebra. Det är det som oroar mig.
Hästar kostar pengar, så är det bara. Visst går det bra med budget-grejer, men INTE när det gäller sadeln, där får man inte snåla pga hästen kan ta stor skada av det!!
Så har man inte råd med en bra och passande sadel, ja då har man tyvärr inte råd med att ha häst.. Sen finns det nåt som heter LÅN om man inte kan bla upp en massa penger direkt.
Däremot så köpte jag en vid pinto för 16 år sedan som förvånat många sadelmakare genom åren (bla vid omstoppningarna) men den var nog ett stort undantag. Jag använde nog den i 5 år innan jag gav bort den då jag blev sjukare och fick ge upp hästar på heltid. Den används fortfarande.
Var har du sett dessa om de inte redan har suttit på hästen?
Det brukar gå hand i hand. Tycker man att en sadel är en sadel bara den går att spänna fast på ryggen så brukar man inte vara så noga med annat heller. Vad gör det om man inte har en utprovad sadel? Vad gör det om hästen äter mögligt hö?
Det brukar gå hand i hand. Tycker man att en sadel är en sadel bara den går att spänna fast på ryggen så brukar man inte vara så noga med annat heller. Vad gör det om man inte har en utprovad sadel? Vad gör det om hästen äter mögligt hö?
"Dom dör inte av det" har jag hört många ggr. Nej dom kanske inte dör, men bara för att man existerar betyder det inte att man mår bra..